۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۲۸۳۸۶

سبک زندگی حسینی در کتاب «یک غنچه، صد زخم»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «یک غنچه، صد زخم» از سوی دفتر نشر معارف منتشر به چاپ سی و یکم ر‌سید.
کتاب «يک غنچه، صد زخم»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر نشر معارف، کتاب «یک غنچه، صد زخم؛ نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسین علیه السلام» نوشته حجت‏الاسلام حسین سیدی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ سی و یکم رسید.

 

«یک غنچه، صد زخم» جلد پنجم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم علیهم السلام» یا «سبک زندگی معصومین علیهم السلام» است که در دهه 80، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد.

 

در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیتعلیهم السلام بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت علیهم السلام می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

 

این سیره کاربردی که بیش از صد موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، توصیه‏های اجتماعی و سیاسی و نظامی و حتی محیط‌ زیست و حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

 

نویسنده برای نگارش این کتاب، منابع بسیاری را دیده که بیش از 1000منبع آنها بهره گرفته شده است.

 

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «سلام بر فریاد حق در سکوتستان اموی!

سلام بر تلألو تجلی طور در برابر تور فرعونِ زمانه!

سلام بر شراب طهورای طوبی در کام تشنه‏کامانِ حقیقت!

سلام بر خبرِ سرخ در روزگار بی‌خبری!

سلام بر فورانِ شعر شهادت در کویر ستم!»

 

چاپ سی و یکم کتاب «یک غنچه، صد زخم» با شمارگان 3000 نسخه در 418 صفحه به قیمت سیزده هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه فرهنگی و مذهبی کشور عرضه شده است./998/د103/ق 

ارسال نظرات