۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۰۵۲۹
مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان:

حوزه علمیه به فکر تربیت مبلغان جهانی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان با بیان این که دین اسلام کامل ترین دین بین ادیان الهی است، گفت: ما که داعیه دار داشتن دین جهانی هستیم باید به فکر تربیت مبلغان جهانی نیز باشیم.
حجت الاسلام حسن بيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسن بیات، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان، امروز در جمع اساتید حوزه علمیه زنجان، هماهنگی بین اساتید و مرکز مدیریت را سبب پیشرفت حوزه های علمیه دانست و گفت: همه ما خادمان طلاب هستیم که برخی در کرسی تدریس و برخی نیز در کرسی امور اجرایی و مدیریت قرار داریم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که به نظر بنده می تواند به فراخور امکانات سبب پیشرفت حوزه های علمیه شود، هماهنگی بین مرکز مدیریت و مدارس و اساتید حوزه های علمیه است که آنها می توانند با اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی از سوی مرکز مدیریت نتایج مطلوبی را رقم بزنند.

 

استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه اساتید را بهترین الگو برای طلاب معرفی و تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است بیشترین الگوی عملی طلاب در مسیر زندگی شان، اساتید هستند، از این رو با قاطعیت تمام می توان گفت که اساتید بیشترین اثرگذاری را بر روی طلاب در بخش اخلاق و تحصیل دارند.

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه افزود: انگیزه هایی که اساتید به طلاب می دهند و در آنها رغبت حرکت به سوی تقوا و درس را ایجاد می کنند مطمئنا با هیچ انگیزه مالی قابل سنجش و ارزیابی نیست، چرا که نفس گرم اساتیدی که می توانستند در جاهای دیگر غیر از حوزه خدمت کنند ولی در حال حاضر در حوزه حضور دارند برای آنها بسیار با ارزش است.

 

وی در ادامه سیاست حوزه را در پذیرش داوطلبان ورود به حوزه جذب حداکثری و دفع حداقلی خواند و اظهار داشت: سیاست حوزه در پذیرش طلاب جذب حداکثری و دفع حداقلی است از این رو بیشترین تلاش ما در مرکز مدیریت جذب افراد باهوش و با استعداد است که زمینه فکری مناسبی نسبت به دین دارند و در ادامه نیز سعی می کنیم مسیر رشد و کمال آنها را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام بیات در ادامه با بیان این که باید برای تبلیغ جهانی دین اسلام در دنیا خود را آماده کنیم تأکید کرد: ما که داعیه دار داشتن دین خاتم و کامل ترین دین در بین ادیان مختلف هستیم و می گوییم که دین ما جهانی است باید خود را برای این ادبیات جهانی نیز آماده کنیم.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در پایان گفت: تاکنون از خود سؤال کرده اید که دین جهانی آیا مبلغ جهانی نمی خواهد؟ پس چرا در حوزه های علمیه به تربیت آنها نپردازیم، به نظر بنده امروز آموزش زبان انگلیسی و عربی در حوزه های علمیه از اوجب واجبات است و باید طلبه ها خود را به فراگیری آن ملزم کنند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات