۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۳۰۷۶۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(103)

وحدت اصولگرایان با پیروی از سیره آیت الله مهدوی کنی تقویت می شود/ اصولگرایان از انتخابات گذشته عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران تحکیم وحدت اصولگرایان را در گرو پیروی از سیره سیاسی بزرگانی همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی دانست و گفت: اصولگریان اگر می خواهند وضعیتی مشابه انتخابات گذشته پیش نیاید از آن عبرت بگیرند.
مهندس مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران

مهدی چمران رییس شواری شهر تهران، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، به تبیین راه های تحکیم وحدت اصول گرایان پرداخت و اظهار داشت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی واقعا یک شخصیت عظیمی برای اسلام بودند و رحلت ایشان ثلمه ای بر جهان اسلام وارد کرد.

وی با بیان این که شاید دیگر کسی نتواند خلاء وجودی ایشان را پر کند، گفت: وقتی ما نیرویی را از دست می دهیم مشکلی برایمان ایجاد می شود؛ این هشداری است برای دیگران و ان شاء الله موجب همگرایی بیشتر جریان اصولگرا خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ادامه یافتن تفکر سیاسی آیت الله مهدوی می تواند به این مسأله کمک کند؛ احساس خطری که به دلیل خلاء وجودی این شخصیت حس می شود سبب خواهد شد ارتباط و انسجام اصولگرایان بیشتر شود.

چمران حفظ و تقویت وحدت را مبنای اصولگرایی دانست و بیان داشت: اتحاد، از خود گذشتگی، ایثار معنای واقعی اصول گرایی است؛ تفکر اصولگرایی باید سبب همگرایی و وحدت نظر بیشتر نیروهای این جبهه شود.

وی ادامه داد: اگر کسانی به ظاهر بگویند باهم هستیم و اصول و مبانی را رعایت می کنیم اما در عمل به گونه دیگر رفتار کنند فایده ای نخواهد داشت و فکر می کنم در مقابل خداوند و مردم مسؤول خواهند بود.

رییس شواری شهر تهران با اشاره به عدم هماهنگی اصولگرایان در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، گفت: از همه گذشته ها باید عبرت گرفت، درس گرفتن از گذشته ها سیره عقلا است؛ اگر می خواهند همان وضعیت تکرار شود به رویه خود ادامه دهند اما اگر بنای اصلاح دارند، باید خود را از این دام شیطانی برهانند و دقیق و صحیح فکر کنند.

رییس شواری شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی به عملکرد بهتر اصولگرایان در انتخابات های آتی وجود دارد؟ ابراز داشت: من امید دارم؛ ان شاء الله که امیدمان تبدیل به ناامیدی نشود./928/200/ج

ارسال نظرات