۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۲۳۱۳۹۸
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

توافقی که منجر به خدشه دار شدن عزت کشور شود به صلاح نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که تیم مذاکره کننده باید با حفظ صلابت و عزت ایران اسلامی به سر میز مذاکرات حاضر شود، گفت: توافقی که به قیمت از دست دادن صلابت و با تملق دشمن به دست آید به صلاح ما نیست.
حجت الاسلام و المسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به آغاز دور نهایی مذاکرات در توصیه به دستگاه دیپلماسی کشور، اظهار داشت: اینها نمایندگان جمهوری اسلامی هستند بنابراین باید صلابت اسلامی خود را حفظ کنند.

وی با بیان این که این انقلاب با خون هزاران شهید و خون دل خوردن امام(ره)، رهبری و امت در طول این 35 سال مسیر خود را بدون ذره ای انحراف پیموده است، گفت: نباید از این عزت و شرافت الهی کوتاه بیایند.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: گاهی در عکس ها و فیلم ها منتشر شده از مذاکرات دیده می شود که وزیر امور خارجه آمریکا با چهره ای در هم کشیده نشسته، مسؤولان ما به روی آنها می خندند و خوش و بش می کنند اما آنها بی اعتنایی می کنند، این صحنه را که می بینم یاد فرمایش حضرت امام(ره)می افتم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با تأکید بر این که نباید صلابتی که اسلام، قرآن و امت شهید پرور برای ما بوجود آورده اند را خدشه دار کنند، گفت: ملت ما سال ها است که با شعار «هیهات منا الذله» در همه صحنه ها پیش رفته است؛ با حفظ این صلابت تا جایی که شرع و قانون می دهد در مذاکرات ورود پیدا کنند و نگذارند عزت مان لکه دار شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مذاکرات اگر بنا باشد به قیمت از دست دادن صلابت و با تملق برای دشمن، به نتیجه برسد؛ قطعا به صلاح ما نیست.

تقابل جمهوری خواهان و دموکرات ها بازی و نمایش سیاسی است

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمود به مذاکرات خوشبین نیستم، گفت: بنده نیز بعید می دانم تا آخر خط، هر اندازه هم که مذاکرات به طول بینجامد، آنها حاضر شوند تحریم ها را بردارند و امتیازی را که حق جمهور اسلامی است را به رسمیت بشناسد؛ اما در هر صورت به دلیل این که رهبر معظم انقلاب صلاح دانسته اند، باید مذاکرات انجام شود تا بر همه اتمام حجت شود.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان در تحلیل نقش تحولات اخیر آمریکا بر روند مذاکرات، بیان داشت: تقابل حزب دموکرات و جمهوری خواهان، بازی سیاسی است؛ هر دوی آنها از مواضع مشخص آمریکا، پشتیبانی می کنند و صد در صد مخالف آزادی خواهان سراسر دنیا و به ویژه ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با بیان این این که دو حزب حاکم بر آمریکا دغدغه های مشترکی دارند، گفت: آمریکا برای تظاهر به این که در کشور ما آزادی است، این دو حزب را تأسیس کرده تا در ظاهر مردم حق انتخاب داشته باشند؛ اینها نمایش است.

وی تصریح کرد: بعید است که با تغییر و تعویض حزب حاکم بر کنگره آمریکا سیاست های کلی آنها تغییر کند؛ سیاست های کلی آنها در اسلام هراسی، ایستادن در برابر ایران و سایر ملت های آزادی خواه و حزب الله، تغییر نخواهد کرد؛ پشتیبانی از صهیونیست ها، دشمنی با دولت های مستقل، تقویت تروریست از جمله داعش هدف مشترک هر دو حزب آمریکا است./928/ت302/ف

ارسال نظرات