۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۳۱۷۰۱
یکی از علمای عربستان تأکید کرد؛

هدف قرار دادن عزاداران حسینی نشانه حماقت تروریست‎هاست

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان با اشاره به اینکه شیعیان از شهادت در راه امام حسین(ع) به شدت استقبال می‎کنند، کشتار عزاداران را نشانه حماقت تروریست‎ها دانست.
حجت الاسلام شيخ فوزي آل سيف مدير حوزه علميه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزگداشت شهدای عزای حسینی در الاحساء عربستان، عراق، هند و نیجریه در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

 

آلمان، سوئد، دانمارک، انگلیس، کانادا، آمریکا و فرانسه از کشورهایی بزرگ که به درخواست حجت الاسلام سید مرتضی کشیمری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا شاهد برگزاری این مراسم بودند.

 

حجت الاسلام شیخ فوزی آل سیف از علمای عربستان در مراسمی که از سوی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در لندن برگزار شد، گفت: جنایت علیه عزاداران حسینی در حسینیه المصطفی در الاحساء گرچه بسیار سنگین بود اما مظلومیت شیعیان را به جهانیان نشان داد.

 

وی افزود: اگر حوادثی مثل حادثه الاحساء نبودند، شیعیان ده ها سال لازم داشتند تا مظلومیت خود را نشان داده، موجودیت خود را اعلام کرده و اوج ظلمی که علیه آنان می شود را بازگو کنند. این مسائل پس از حادثه تروریستی حسینیه الاحساء و تنها در مدت 10 روز در رسانه ها نشان داده شد.

 

حجت الاسلام آل سیف این مساله را مرهون خون شهدا دانست و تصریح کرد: البته نباید از نقش فتواهای خشونت طلبانه و گفتمان تکفیر از سوی مفتیان و علما علیه شیعیان غافل ماند چرا که عامل اصلی کشتار شیعیان این فتواها و سخنان هستند.

 

این عالم عربستانی خاطر نشان ساخت: این افراد جو را علیه شیعیان مسموم ساخته و زمینه های لازم برای فعالیت جنایتکاران فراهم کردند. تصویب قوانین ممنوعیت دعوت به خشونت ضروری است.

 

وی از عاملان این جنایت به عنوان افرادی نادان یاد کرد و گفت: این جنایتکاران بدترین مساله را برای هدف قرار دادن شیعیان انتخاب کردند، چرا که دستگاه امام حسین(ع) سرشار از مقاومت است و چیزی به نام ترس در آن وجود ندارد.

 

حجت الاسلام آل سیف در اظهار داشت: اگر عزاداران می دانستند که در شب عاشورا و در حسینیه امام حسین(ع) مورد حمله قرار خواهند گرفت، تعداد بیشتری به حسینیه می آمدند. این مساله در افزایش آمار زائران بارگاه ملکوتی اباعبدالله(ع) با وجود انفجار و حملات تروریستی به اثبات رسیده است./980/ب902/د

ارسال نظرات