۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۸۱۵۰
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

اتحاد بین مسلمانان سبب خنثی شدن توطئه های دشمن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اتحاد بین شیعه و سنی را عامل خنثی کردن دسیسه های دشمنان دانست و گفت: دسیسه ها و برنامه های وهابیت قطعا با هوشیاری و بصیرت مسلمانان جهان خنثی شده و سبب ناکامی و یاس دشمنان اسلام می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه ازروم  ترکیه در دانشگاه محقق اردبیلی، با تاکید بر لزوم وحدت همه مسلمانان در برابر دشمنان، خاطرنشان کرد: گروه‌های افراطی با حمایت استکبار همواره در صدد ضربه زدن به اسلام و ارزش‌های والای آن بوده اند و در این مسیر از فتنه‌گری و ایجاد دسیسه‌های مختلف علیه اسلام استفاده کرده‌اند.

 

وی با بیان افراطی‌گری‌های فرقه وهابیت بیان کرد: این فرقه با انجام کارهای افراطی به نام دین اسلام در صدد ضربه زدن و از بین بردن دین اسلام و ارزش‌های والای آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: دسیسه ها و برنامه های وهابیت قطعا با هوشیاری و بصیرت مسلمانان جهان خنثی شده و سبب ناکامی و یاس دشمنان اسلام می‌شود.

 

وی بصیرت‌افزایی مسلمانان را از راهکارهای اصلی و اساسی در غلبه بر تمام افراطی‌گری‌ها و فتنه‌ها دانست و گفت: مسلمانان باید با بصیرت و هوشیاری دسیسه ها و توطئه های دشمنان را همچون گذشته خنثی کرده و موجبات نابودی تمامی حیله‌گری‌های آنان شوند.

 

امام جمعه اردبیل در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره شرکت کردن اهل تسنن در نماز جمعه اهل تشیع تصریح کرد: این کار به لحاظ شرعی هیچ گونه مشکلی ندارد چرا که اهل تشیع و اهل تسنن هر دو از پیروان دین اسلام بوده و می‌توانند در کنار یکدیگر به خواندن نماز جماعت بدون ایجاد مشکل شرعی بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اصل مهم اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی افزود: اهل تسنن و تشیع هر دو از یک دین الهی بوده و اصول و عقاید و اعتقاد به خدا و دین آسمانی مشترک دارند که با تاسی از قرآن کریم باید همیشه اتحاد و انسجام خود را در عالم اسلام حفظ و تقویت کنند تا بتوانند تمامی دسیسه های نظام شرق و غرب را از بین ببرند.

 

وی اظهار داشت:‌ هدف دشمن در راه اندازی گروه‌ها و فرقه‌های مختلف تکفیری و تروریستی در جهان ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و در اصل ضربه زدن به اصل دین اسلام است که باید با ایجاد وحدت بیشتر بین مسلمانان اهل تشیع و تسنن دسیسه های دشمنان خنثی شود.

 

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام مبنی بر لزوم اتحاد در جهان اسلام، گفت: دشمنان اسلام از این اتحاد واهمه داشته و راه‌اندازی فتنه‌های مختلف نیز در دنیا برای بر هم زدن همین اتحاد است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات