۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۴۹۳۰۷
خطیب جمعه نجف آباد:

حضور دشمنان بر سر میز مذاکره نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دور جدید مذاکرات و تحریم ها و تهدیدهای دشمن برای غلبه بر ایران، گفت: آمدن دشمنان بر سر میز مذاکره نه از سر دلسوزی و ترحم بلکه بر اثر ضعف و ترس از قدرت و باور این نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، عبور از وضعیت فعلی جامعه را در گرو صبر و استقامت در برابر تحریم ها و تهدیدها بیان داشت و گفت: در وضعیت فعلی کشور و مذاکرات نباید به هیچ عنوان به دشمن اعتماد داشته باشیم.

 

وی با بیان این که دشمن هیچ گاه و در هیچ شرایطی برای هیچ کشور و دولتی خوبی و رحمی نداشته است، افزود: اگر شاهد هستیم که دشمن به پای میز مذاکره آمده است به خاطر ضعف و ضرباتی است که نظام انقلاب و مکتب اسلام خورده اند و الان خودشان محتاج تر از ما به این مذاکرات هستند.   

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی بیان داشت: تحریم و تهدیدهای دشمن نه تنها سبب عقب نشینی ایران نخواهد شد بلکه با همین تحریم ها به دنیا ثابت کردیم که کشور ایران در برابر تهدیدهای دشمن ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: تکیه به جوانان و فکر و اندیشه دانشمندان، اشتغال زایی، تولید داخلی از جمله راهکارهای برون رفت از این وضعیت اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب به دفعات آن را متذکر شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به حوادث کشور یمن نیز گفت: انقلاب مردمی یمن دشمنان را دچار چنان هراسی کرده است که برای مقابله با این انقلاب دست به ایجاد یک جنگ داخلی زده اند تا با ایجاد دودستگی بتوانند انقلاب مردم یمن را سرکوب کنند غافل از آن که مردم یمن پیروز خواهند شد. 

 

وی در ادامه بیان داشت: حوادث و مناسبت های تاریخ ذکر، توجه و عبرت آموزی است و مناسبت های شیعه در طول تاریخ دانشگاه رسیدن به کمال است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: برپایی محافل عزاداری باید در کنار شناخت سیره این بزرگواران باشد و شخصیتی چون فاطمه زهرا حتی بعد از شهادتشان با مخفی بودن قبرش به دفاع از رسالت و امامت پرداختند.

 

وی در ادامه بیان داشت: عظمت ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه را می توان از وصیت نامه سیاسی ایشان و از خطبه فدکیه شناخت که چگونه در دفاع از امام زمانش از جان خود گذشتند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به نامگذاری 8 اسفند به نام امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: مکتب حیات بخش اسلام،‌ تربیت و تهذیب را بر آموزش مقدم قرار داده است و آموزشی که بدون تربیت و تهذیب صورت گیرد، نتیجه و ثمره ای جز تولید وسایل کشتار جمعی چون بمب اتم نخواهد داشت.

 

وی درباره اهمیت تربیت و تهذیب نیز بیان کرد: علمی از نظر مکتب اسلام سودمند است که در خدمت ایمان،‌اخلاق و انسانیت باشد و علمی مدرک پرور هیچ گاه سومند نخواهد بود.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: تربیت و تهذیب دارای چنان نقش مهمی در زندگی است که دشمنان اسلام بعد از انقلاب اسلامی به این نکته پی بردند که هر یک از جوانان و فرزندان این دیار به اندازه یک بمب اتم برای دشمن ضرر دارد و هیچ گاه در میدان رزم نخواهند توانست به اهداف خود برسند.

 

وی با اشاره به این که دشمن در جبهه جدید جنگ نرم، وارد مدارس شده است، افزود: دشمن با شناختی که نسبت به باورها و اعتقادات این ملت به دست آورده است، برای ضربه زدن از راه اخلاق و باورهای دینی وارد شده است و امروز در دورانی قرار گرفته ایم که دشمنان با تمام تجهیزات خود در فضاهای آموزشی ما نفوذ کرده اند.

 

امام جمعه نجف آباد درباره شرایط فرهنگی و جنگ نرم دشمن نیز گفت: ائمه معصومان در 1400 سال قبل در روایات خود به این دوران اشاره کرده اند که روزی فرا خواهد رسید که نه تنها امر به معروف و نهی از منکر صورت نمی گیرد بلکه منکر به عنوان معروف جایگزین شده و باورها و اعتقادات به عنوان منکر بیان می شود.

 

وی با اشاره به نقش حیاتی خانواده ها و والدین در عرصه جنگ نرم بیان کرد: آموزش و پرورش هیچ گاه به تنهایی قادر به تربیت فرزندان نخواهد بود و امروز واجب ترین فعالیت و کار برای خانواده و والدین توجه به ابعاد فرهنگی و خوراک فکری نسل جوان است.

 

حجت الاسلام حسناتی از دیگر مناسبت های هفته آینده را تأسیس کمیته امداد امام خمینی برشمرد و بیان داشت: در این هفته که به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نیز نامیده شده است باید با نگاهی جدید وارد سال نو شویم و از بسیاری از رذایل اخلاقی چون فخرفروشی و چشم و هم چشمی و اسراف بپرهیزیم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات