۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۵۱۴۴۷
مسؤول حفظ آثار و نشر سپاه در مراسم رونمایی از کتاب خط تماس:

کتاب خط تماس آثار دفاع مقدس را ماندگار کرد

خبرگزاری رسا ـ مسئول حفظ آثار و نشر سپاه گفت: یکی از خصیصه های اصلی کتاب خط تماس به یادگار گذاشتن اثرات به جای مانده صحنه های جنگ است.
کتاب خط تماس آثار دفاع مقدس را ماندگار کرد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد حق طلب، مسئول حفظ آثار ونشر سپاه امشب در مراسم رونمایی از رمان خط تماس با بیان این که کتاب خط تماس نگاهی به داستان زندگی شهید احد کاظمی دارد و کتاب بسیار فاخری است، اظهار کرد: کتاب ها و کارهای بسیاری در زمینه دفاع مقدس کار شده است ولی گاهی سبک و سیاق کتاب و اثر چیز دیگری است.

وی با اشاره به این که این کتاب در قالب رمان نوشته شده است، افزود: یکی از خصیصه های اصلی این کتاب به یادگار گذاشتن اثرات به جای مانده صحنه ها است.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و بسیج در ادامه تصریح کرد: در این کتاب با استفاده از شواهد، آشنایی با روحیات و هم نشینی با اطرافیان شهید آن چنان صحنه ها به تصویر کشیده شده که گویی دوربینی در هواپیما بوده و صحنه را ثبت و ضبط کرده است.

وی با تاکید بر این که نویسنده در این کتاب، حوادث گذشته را مرور و با آن ها زندگی کرده است، عنوان کرد: به تصویر کشیدن وقایع دوران دفاع مقدس میسر نخواهد شد مگر اینکه به آن ها اشراف کامل داشته باشیم.

در ادامه نویسنده این کتاب، بیان کرد: اگر نتوانیم با شخصی ارتباط برقرار کنیم نمی توانیم برای او کاری انجام دهیم.

محمدرضا بایرامی افزود: نقد مبتنی بر استدلال است و گوینده همیشه برای گفته های خود باید دلیل بیاورد.

وی نگاشتن در زمینه شهدا و داستان نویسی آن را  کار بسیار دشواری دانست و بیان این که کار نویسنده تخیل است، اذعان کرد: باید با تمثیل، انسان ها را به گونه ای ساخت که ممکن است با اجزا مخالفت شده باشد ولی با کلیت موافق خواهند بود.

بایرامی با عنوان این مطلب که امکان بیان کامل زندگی فرد وجود ندارد، مطرح کرد: در کتاب و روایت زندگی شهدا باید یک نکته و درس جدید دریافت شود.

همچنین مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری در این مراسم با تاکید بر اینکه ما باید بدانیم که فرماندهان دفاع مقدس چه افرادی بودند و چه کارهای بزرگی انجام دادند، تصریح کرد: در حال حاضر عمارات به جای صدام وارد کار شده و خاطرات فرماندهان عراقی را باهزینه های کلان منتشر می کنند.

مرتضی سرهنگی با بیان این که همه باید تلاش کنند که کار خوب تدارم پیدا کند، عنوان کرد: کاری که خوب باشد ولی ناقص انجام شود سرانجامی نخواد داشت.

وی قلم را ادامه سلاح عنوان کرد و ادامه داد: این قلم را از کسی نگیریم و به واسطه آن چراغی را روشن کنیم.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری با بیان این که ادبیات جنگ در سراسر دنیا ادبیات امید است، ابراز داشت: جنگی همچون جنگ دفاع مقدس و چنین انسان هایی هرگز پدید نخواهد آمد.

سرهنگی خاطر نشان کرد: خاطرات و فرماندهان جنگ مانند توپخانه در جنگ هستند، هیچ کس در جنگ نمی آید مگر اینکه توپخانه ای پشت سر او باشد./815/د102/ق

ارسال نظرات