۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۵۸۱۱۵
حجت الاسلام حسینی قمی:

مشکل جامعه ما ضعف باورهای دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی قمی در حرم مطهر رضوی گفت: مشکل جامعه ما نبود اطلاعات مذهبی نیست بلکه باورهای دینی در جامعه ما ضعیف است.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، کارشناس دینی رسانه ملی پنجشنبه شب در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مشکل جامعه ما نبود اطلاعات مذهبی نیست بلکه مشکل کمبود باورهای دینی است؛ باورهای دینی در جامعه ما ضعیف است.

 

وی تصریح کرد: اگر وعده خداوند را درباره انفاق باور کنیم که 700 برابر پاداش می دهد، فقیری در جامعه نداریم ولی متأسفانه سود 20 درصدی بانک را پذیرفته و این وعده الهی را باور نداریم و از ترس این که ثروت ما با صدقه و انفاق کم می شود از این عمل خداپسندانه خودداری می کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی قمی خاطرنشان کرد: در سیره ائمه ما همواره کمک به مسکین و نیازمند مورد تأکید بوده است به طوری که امام رضا(ع) به امام جواد(ع) فرموده اند: «همیشه از مسیری عبور کن که دست نیازمندان به تو برسد و بتوانند به تو مراجعه کنند، همیشه همراه خود چیزی برای کمک به آن ها داشته باش».

 

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: کمک و دستگیری از دیگران عزت و بزرگی به انسان می بخشد به شرطی که انسان آن را باور داشته باشد.

 

انباشت پول ثروتمندان در بانک ها با وجود مشکلات مالی جامعه

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: امروز با وجود مشکلات مالی فروان در جامعه، اموال عده ای ثرونمند به امید دریافت چنددرصد سود ماهیانه در بانک ها ذخیزه و انباشته شده است که عدالت اجتماعی را بهم ریخته است.

 

وی وجود 12 میلیون دخترو پسر در آستانه ازدواج از جمعیت 70 میلیونی کشور را از دیگر مشکلات کشور بیان کرد و گفت: بخشی از این تعداد جوانان مجرد به دلیل مسائل مالی قادر به ازدواج نیستند متأسفانه با این وعده فقر که ازسوی شیطان به برخی داده می شود که با کمک به دیگران از اموال خودت کم می شودف بسیاری از ثروتمندان از انفاق و صدقه خوددادری می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی قمی در بخش دیگر سخنان خود ماه رجب را ماه زیارتی امام رضا(ع) و امام حسین(ع) عنوان کرد.

 

وی بیان کرد: از دستورالعمل های امام جواد(ع) برای این که هم در دنیا و هم در آخرت همراهی اهل بیت(ع) را داشته باشیم تلاوت زیاد سوره قدر در طول شبانه روز و استغفار بسیار است.

 

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: متأسفانه شبکه های مجازی امروزی، برنامه های تلویزیون و مسابقات ورزشی و امثالهم آن چنان وقت ما را پر کرده کرده است که گاهی زیارت امام رضا(ع) که توفیق آن نصیب هر کسی تمی شود را به یک دست به ضریح و بوسه بر آن خلاصه می کنیم، در حالی که می توان در سایر اماکن متبرکه به غیر از زیر گنبد، می توان باتلاوت قرآن، ذکر استغفار، صلوات، ادعیه ای چون جامعه کبیره که دوره کامل امام شناسی است، زیارت امام را کامل کرد.

 

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: در حالات نبی مکرم اسلام(ص) آمده است؛ قبل از این که مجلسی را ترک کنند 25 مرتبه ذکر استغفار را می گفتند، این می تواند برای ما شیعیان الگویی باشد قبل از ترک مهمانی یا هر جلسه ای 25 مرتبه این ذکر را بر زبان جاری کنیم که مبادا اگر در آن جلسه، غیبت، تهمت، دروغ یا هر حرکت غیر خدایی انجام داده ایم همان جا از خداوند طلب استغفار کرده باشیم./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات