۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۵۶۶
امام جمعه قم:

تعرض نظامی آمریکا پاسخ قاطع ایران را در پی دارد/ تیم مذاکره کننده زیر بار زور، تحقیر و تهدید نرود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم رفتار و اظهار نظرهای آمریکایی ها همزمان با انجام مذاکرات را غیر منطقی دانست و گفت: آمریکایی ها بدانند که ملت ایران برای دفاع از کشور در برابر تهدیدهای نظامی، با تمام توان گزینه مقابله با آمریکای متجاوز را روی میز دارد.
ايت الله سعيدي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارزش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به ضرورت رعایت تقوا گفت: تقوا سرمایه ای بزرگ برای انسان است که برای انسان هزینه ندارد، تقوا در سختی ها و تنگناها راهگشا بوده و سبب عاقبت به خیری می شود.


وی با اشاره به تفسیر آیه 14 سوره حجرات افزود: شأن نزول این آیه در باره جماعت و قبله ای از اعراب بادیه نشین است که در نزد رسول اکرم(ص) شهادتین خواند و اظهار مسمانی کردند، ابن عباس در تفسیر خود می گوید که این افراد تظاهر به اسلام کردند تا از پیامبر اسلام کمک مالی دریافت کنند.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که آیه 14 سوره حجرات بیانگر یک قانون کلی اسلام است، اظهار داشت: این قانون می گوید اگر کسی به خاطر رسیدن به مطامع دنیوی در حد زبانی اظهار مسلمانی کند فایده ای ندارد.


وی ادامه داد: چنین اسلامی نه تنها سبب رشد و تعالی انسان نمی شود بلکه کفر، نفاق و ابزار شدن برای دشمن را در پی دارد، این گونه اسلام، اسلام بدلی نامیده می شود؛ در طول تاریخ مسلمانان بدلی ضربات بسیاری را به اسلام ناب وارده کرده اند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که تکثیر و گسترش اسلام بدلی خواسته دشمنان و مستکبران است، ابراز داشت: چنین اسلامی هر اندازه که تکثیر شود و گسترش پیدا کند هیچ خطری برای استکبار ندارد، یلکه افراد مستکبر از فراگیر شدن اسلام غیر واقعی استقبال می کنند.


وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارد، دشمن با سیاست تفرقه افکنی ا کنون موفق به تشکیل 50 کشور اسلامی شده است، و با تجزیه کشورهای عراق، سوریه و یمن در صدد است که این تعداد را به 70 کشور برساند.


امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است تا اسلام داعش و تکفیر، اسلام لیبرالی و اسلام پادشاهی را در دنیا رواج داده و بر کشورهای اسلامی حاکم کند؛ تنها کسی که خواب و رویای شیطان و شیطان صفتان دوران را برآشفته کرد امام خمینی(ره) بود.


وی با بیان این که امام راحل به مسلمانان درس شرف و عزتمندی داد، گفت: سال ها رژیم صهیونیستی با وقی ترین ارتش بر حکام و مسلمانان بدلی زور گفته و آنان نیز قبول زور می کردند، اما امام اسلام ناب را به مسلمانان آموزش داد تا از حق خود دفاع کنند، از این رو بود که غزه توانست اسرائیل تا دندان مسلح را شکست دهد.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) افزود: امروز اسلام ناب محمدی نه تنها تمام قد در برابر کفار و مشرکان ایستادگی می کند بلکه پرده از چهره نفاق حکومت های اسلامی بدلی نیز بر می دارد، حمله دیوانه وار آل سعود به یمن نشان از شکست سیاست پلید اسلام بدلی دارد.


وی با بیان این که مسلمانان همواره باید مراقب اسلام و مسلمانان بدلی باشند، اظهار داشت: رسول اکرم(ص) در مواجهه با آن قبیله بادیه نشین اجازه ندادند که آنان خود را با ایمان جا بزنند، امام خمینی(ره) از اسلام بدلی به عنوان اسلام آمریکایی یاد می کردند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه دوم با بیان این که انسان باید پیوسته کتاب نفس و اعمال خود را بررسی کند، ادامه داد: انسان باید گناهان خود را با توبه و استغفار پاک کرده و به جای آن ثواب بنویسد، در این مسیر ماه بسیار مبارکی است که باید برای توبه از آن استفاده کرد.


وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از معلمان کشور ابراز داشت: ایشان در دیدار یاد شهید مطهری را گرامی داشتند و مهم ترین ویژگی این شهید را معلم بودن، تقوا، اخلاص و تقوا بیان کردند؛ باید توجه داشت که معلمان نقش ویژه ای در تربیت نسلی با ایمان و انقلابی دارند، از همین رو مسؤولان باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشند.


امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه برخورد غیر منطقی مقامات آمریکایی همزمان با انجام مذاکرات عنوان کرد: ملت ایران با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای استوار ایستاده است، رفتار اخیر آمریکایی ها نشان داد که برخی از ساده اندیشان که کعبه آمال خود را آمریکا می دانند بسیار در اشتباه هستند.


وی خاطرنشان کرد: این افراد ساده اندیش تصور می کنند که با انجام مذاکرات تمامی مشکلات کشور حل می شود، این افراد سخن از پایان آمریکا ستیزی به میان می آورند؛ اما از این مسأله غافل هستند که اگر آمریکا جنایکار و دغل باز به این کذاکرات تن داده به دلیل این است که به این مذاکرات و نتیجه آن شدیدا احتیاج دارد.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که دل آمریکایی ها به دلیل خوی استکباری آن ها هیچگاه با ایران و اسلام نرم نمی شود، گفت: نمونه ای از اسلام ستیزی آمریکا حمایت آشکار این کشور از جنایات آل سعود در علیه ملت مسلمان و مظلوم یمن است.


وی رفتار و اظهار نظرهای آمریکایی ها همزمان با انجام مذاکرات را غیر منطقی دانست و افزود: آمریکا در حال مذاکره با ایران سخن از تهدید نظامی و گزینه روی میز می گوید، آمریکا با این تهدیدهای نظامی به دنبال کسب امتیازات بیشر در مذاکرات است.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: آمریکایی ها بدانند که ملت ایران برای دفاع از کشور در برابر تهدیدهای نظامی، با تمام توان گزینه مقابله با آمریکای متجاوز را روی میز دارد؛ اگر آمریکایی ها گزینه نظامی را انتخاب کنند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز ناوها و پایگاه های آمریکا را به آتش می کشد.


وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایرانی که مورد حمایت ملت شریف ایران است باید با رعایت خطوط قرمز به مذاکرات ادامه دهند، تیم مذاکره کننده به هیچ عنوان نباید زیر بار زور، تحقیر و تهدید برود./1323/پ201/ب4

ارسال نظرات