۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۶۲۹۵۱
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ ایثار راهگشای مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که امروز خرید از جنس ایرانی از خود گذشتگی می‌خواهد، گفت: امروز فرهنگ ایثار راهگشای مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم است.
سوم خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سعید الفتی، مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جشن حماسه و ایثار که به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در تالار استاد فرشچیان برگزار شد، گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر به نام الی بیت المقدس نامگذاری شده و دلیل این نامگذاری به خاطر همزمانی روزهای عملیات الی بیت المقدس با اشغال فلسطین و کشتار مظلومانه فلسطینیان است و رمز عملیات نیز به دلیل تقارن با ماه رجب و میلاد امیرمؤمنان یا علی بن ابیطالب نام گرفت.

 

وی بیان کرد: عملیات الی بیت المقدس 24 روز طول کشید، 70 هزار نفر نیروی عمل کننده درگیر این عملیات بودند و خرمشهر از زمان اشغال تا آزادسازی 575 روز در محاصره بوده و در زمان آزادسازی خرمشهر 19 هزار اسیر از دشمن گرفتیم و 5 هزار و 400 کیلومتر آزادسازی در این عملیات انجام شد.

 

مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که سپاه و ارتش 24 روز در گرمای خوزستان جنگیده و حقیقتا آزادسازی خرمشهر یک شاهکار جنگی به حساب می‌آید، ادامه داد: دشمن چند پاتک وسیع به ما وارد کرد و در طول عملیات چند حوزه چندین بار بین ما و عراق دست به دست شد.

 

وی با اشاره به این که اهداف عملیات الی بیت المقدس تداوم رزم، آزادسازی خرمشهر و خارج شدن اهواز از زیر آتش دشمن است، یادآور شد: پس از عملیات بیت المقدس جمهوری اسلامی در دنیا ثبات و اقتدار سیاسی پیدا کرده و تثبیت نظام اسلامی قطعی شد چرا که دشمن تا قبل از آن تصور می‌کرد امکان در هم پاشیدن اقتدار جمهوری اسلامی را دارد.

 

الفتی تثبیت جمهوری اسلامی در سوم خرداد را چیزی جز کمک خدا و دست مردم ندانست و اظهار کرد: به همین مناسبت این روز به نام ایثار و مقاومت نامگذاری شد و ما در شرایط کنونی نیز باید فرهنگ ایثار و مقاومت را از دفاع مقدس یاد بگیریم چرا که این فرهنگ به عنوان مؤلفه موفقیت توان تغییر شرایط جامعه را دارد.

 

وی با تأکید بر این که رزمندگان دفاع مقدس الگوی ایثار و شهادت بودند، بیان کرد: شهدا قبل از شهادت ایثارگر بودند و ایثارگری آنها تا رسیدن به شهادت ادامه پیدا کرد و اکنون شاید باب شهادت بسته شده باشد اما باب ایثارگری باز است.

 

مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در سایه ایثار مردم جامعه عمل می‌پوشاند، اظهار داشت: امروز در سایه ایثار مردم می‌توانیم تولید و اقتصاد پویا داشته باشیم و اگر تولیدکنندگان تلاش کرده و جنس مرغوب تحویل مردم دهند، ایثارگری کرده و اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

 

وی با اشاره به این که امروز خرید از جنس ایرانی از خودگذشتگی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ایثار راهگشای مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم بوده و برای تثبیت ارزش‌های دینی، ملی و نظام اسلامی باید ایثار را سرلوحه کار خود قرار دهیم./939/پ202/ح

ارسال نظرات