۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۶۳۷۵۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی‌کاشان:

خودسازی و دگرسازی از مهم‌ترین وظایف منتظران است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از خودسازی و دگرسازی به عنوان یکی از مهم ترین وظایف منتظران ظهور نام برد و گفت: خودسازی ترک گناهان، پاک شدن از رذایل و توجه به فضایل اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان چهارشنبه شب در مراسم شمیم ظهور در کانون فرهنگی الزهرا(س) کاشان با اشاره به این که در دوره ای که شبهات درباره مهدویت در حال افزایش است و ما باید توانایی پاسخگویی به شبهات را داشته باشیم گفت: برای این کار نیاز به مطالعه و ارتقای آگاهی افراد است چرا که اگر آگاهی نداشته باشیم فریب خواهیم خورد.

 

وی افزود: جامعه ما و جامعه تحصیلکرده و روشنفکر ما باید از مهدویت آگاهی داشته باشند تا بتواند جوابگوی شبهات در جامعه باشد.

 

حجت الاسلام حسینی برگزاری نمایشگاه های کتاب را برای روشنگری نسل آینده موثر خواند و گفت: در کنار نمایشگاه ها باید از همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان دعوت کرد تا از سوی افراد مجرب در امر مهدویت پاسخگوی شبهات باشند.   

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با تأکید بر این که مهدویت را باید به گونه ای دنبال کنیم که زمینه ساز ظهور امام عصر باشد گفت: امام زمان نخواهد آمد مگر با اراده و خواست قلبی مردم، از این رو قیچی ظهور امام زمان در دست مردم است.

 

مردم باید زمینه پذیرش و ظهور امام زمان را در خود به وجود بیاورند

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که مردم باید زمینه پذیرش و ظهور امام زمان را در خود به وجود بیاورند گفت: امام موسی ابن جعفر(ع) می فرماید در آینده حضرت مهدی غیبت طولانی خواهد کرد و مردم امام زمان خود را نخواهند دید و در این غیبت برخی مردم دین خود را از دست خواهند داد، از این رو امام زمان اگر در بین شما باشد او را ترور خواهند کرد.

 

وی افزود: برخی اصرار دارند کاری کنید که امام زمان در جلسه ما حاضر شود در حالی که این عده نمی دانند امام زمان در جلسه حضور دارد اما ظاهر نیست، از این رو ممکن است او را ببینی اما او را نشناسی چون امام عصر در بین مردم است و باید ناظر بر اعمال مردم باشد.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به این که مهدویت دارای موضوعات مختلفی از جمله عینیت و شخصیت است گفت: از همه مهمتر مسأله انتظار و اوصاف منتظر است که یک منتظر باید چه کاری انجام دهد تا امام زمان او را بپذیرد.

 

منتظر کسی است که از وضعیت موجود ناراحت و دنبال وضعیت بهتری باشد

به گفته وی، منتظر به کسی می گویند که از وضعیت موجود جهان ناراحت باشد و به دنبال وضعیت بهتری برای جهان باشد چرا که امام زمان را باید در جهانی دید چون حضرت عالم گیر است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از خودسازی و دگر سازی به عنوان یکی از مهم ترین وظایف منتظران ظهور نام برد و افزود: خودسازی ترک گناهان و پاک شدن از رذایل و توجه به فضایل اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر است و در این راه باید جامعه را از حرام خوری و گرایش به گناه نجات داد و این وظیفه منتظران ظهور است.

 

شایان ذکر است برنامه شمیم ظهور امام زمان همراه با نمایشگاه به همت کانون فرهنگی نینوا به مدت یک هفته تا نیمه شعبان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان و با حضور سخنرانان و کارشناسان در امر مهدویت و همراه با نقد کتاب برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات