۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۹۹۷
امام جمعه موقت اصفهان:

خداوند برای ایجاد یک انسان محدود به قالب های دنیایی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادی با بیان این که خداوند برای ایجاد یک انسان، محدود به قالب های دنیایی نیست، گفت: به دنیا آمدن تدریجی ما به مراتب از زنده کردن یکدفعه ای ما مشکل تر است.
امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میر دامادی، امام جمعه موقت اصفهان، شب گذشته در مسجد الغفور خیابان سروش گفت: به دنیا آمدن تدریجی ما به مراتب از زنده کردن یکدفعه ای ما مشکل تر است.

 

وی در ابتدا با اشاره به داستان مردی که خدمت پیامبر آمد و استخوان پوسیده ای را خُرد کرد و آن را به هوا پاشید و از پیامبر سؤال کرد چه کسی می خواهد این ها را دوباره زنده کند، افزود: افراد عادی قادر به زنده کردن مردگان نیستند ولی خداوندی که از هیچ، انسان را خلق کرده می تواند دوباره آن را زنده کند.

 

حجت الاسلام میردامادی به استناد آیه بیست و هفتم روم، بیان داشت: کسی که ابتدای خلقت ما دست او بوده و روح و جسم ما را پیوند داده و وقتی اراده اش به چیزی تعلق بگیرد آن کار حتماً به وقوع می پیوندد، قادر است دوباره ما را از خاک برانگیزد.

 

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خداوند در روز قیامت با یک اشاره از حضرت آدم (ع) تا آخرین مخلوقش را بدون لحظه ای دِرَنگ زنده می کند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه افزود: به دنیا آمدن ما تدریجی و با سپری شدن مراحل مختلف بوده است ولی در روز قیامت ما یکدفعه زنده می شویم که به دنیا آمدن تدریجی ما به مراتب از زنده کردن یکدفعه ما مشکل تر است، چرا که در هر دوره از مراحل رشد و نمو که یک انسان برای کامل شدن سپری می کند، یک دنیای جداگانه وجود دارد.

 

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به داستان به دنیا آمدن حضرت عیسی(ع) بیان داشت: خداوند برای ایجاد یک انسان، محدود به قالب های دنیایی(ازدواج، خوردن و...) نیست.

 

وی با اشاره به روایات معصومین(ع)، گفت: دوران حاملگی حضرت مریم(ع) 9 ساعت طول کشید، در صورتی که این زمان برای زن هایی که به طور معمول حامله می شوند حداقل هفت ماه است و این از نشانه های قدرت خداوند است.

 

امام جمعه موقت اصفهان در پایان افزود: خداوند قادر مطلق است، ولی از نظر عقلی محال است که او همانند خودش را خلق کند، چرا که اولاً یکی خالق می شود و دیگری مخلوق و دوماً یکی ازلی است و دیگری تازه آفریده شده است./939/پ202/ح

ارسال نظرات