۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۹۸۹
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

پیوند امام و امت ناگسستنی است/ برقراری رابطه با آمریکا تحریف خط امام است

خبرگزاری رسا ـ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که تحولات بعد از سال‌های 78 نشان داد که پیوند ملت و امام(ره) ناگسستنی است، گفت: این که کسی به دنبال رابطه با آمریکا باشد تحریف خط امام(ره) است.
سردار جواني رييس اداره سياسي سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شامگاه گذشته در مراسم یادواره شهدای محله مصلی اصفهان که در مسجد امام حسین(ع) این محله برگزار شد برپایی یادواره شهدا را از ارزشمندترین اقدامات بعد از دفاع مقدس دانست و گفت: استقلال و عزت امروز کشور و برافراشتن پرچم حق از سوی ملت ایران از برکت خون پاک شهدا و این مسأله است که ملت به ندای امام(ره) لبیک گفته و قیام کردند و حکومتی بر مبنای اسلام و با محوریت ولایت شکل دادند.

 

وی با بیان این که دغدغه امروز قدرت‌های شیطانی تحولاتی است که به برکت انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفته تصریح کرد: امام(ره) پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی را هدف گذاری کرده و به زیر کشاندن ظالمان را نشانه گیری کردند و امروز شاهد موثر واقع شدن این حرکت در دنیا هستیم.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند پس از رحلت امام خمینی(ره) سلطه بیگانگان ادامه پیدا می‌کند در حالی که این پرچم دست کسی داده شد که این راه را با قوت ادامه می‌دهد. هرگاه حق طلبان جبهه تشکیل دادند باطل هم با تشکیل جبهه و صف آرایی در صدد به انحراف کشاندن جبهه حق برآمده است.

 

وی بیان کرد: امام(ره) معتقد بودند که بیشترین ضربه‌ها به اسلام و قرآن در صدر اسلام با نام اسلام و قرآن و از طریق تحریف آنها زده شد و کار به جایی رسید که  در کربلا افرادی که دم از اسلام و قرآن می‌زدند با کشتن حسین بن علی(ع) به دنبال رسیدن به بهشت بودند و زمانی نیز افرادی تصور داشتند با کشتن شیخ فضل الله نوری به دموکراسی و مجلس می‌رسند و امروز نیز در مقطعی قرار داریم که مقام معظم رهبری به ما هشدارهایی دادند که باید آن را جدی گرفت.

 

سردار جوانی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی امسال خود در حرم امام(ره) به جریانی اشاره کردند که در مسیر تحریف امام(ره) فعال شده و نسبت به این قضیه به خواص، علما و تمام آحاد ملت هشدار داده و فرمودند که اگر راه امام(ره) را گم کنیم ملت سیلی خواهد خورد در حالی که در وصیت شهدا همواره به حرکت در راه امام(ره) و ولی فقیه تأکید شده است.

 

وی با اعتقاد بر این که راه امام خمینی(ره) راه عزت و افتخار است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همگان را به صیانت از راه و خط امام(ره) دعوت کردند در حالی که پس از رحلت امام برخی تلاش و گمان می‌کردند راه انقلاب تغییر می‌کند و در سال‌های 76، 77 و 78 برخی جریانات سکولار با تجدید نظر طلبان و کسانی که مقام معظم رهبری از آنها به انقلابیون پشیمان یاد کردند پیوند برقرار کرده و اعلام کردند که دوره امام(ره) تمام شده و گفتند که اصلاحات در ایران یعنی سپردن خمینی به تاریخ.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: تحولات بعد از سال‌های 78 نشان داد که پیوند ملت و امام ناگسستنی است بنابراین پروژه تحریف امام کلید خورد البته این تحریف در زمان خود امام نیز انجام می‌شد و حتی حزب توده، سازمان مجاهدین و امتی‌ها دم از امام می‌زدند و یکی از دغدغه‌های امام(ره) این بود که مبادا رفتار و گفتار ایشان به گونه دیگر تفسیر کنند اما پس از ارتحال امام به ویژه پس از فتنه 88 برخی تشکل‌های وامانده از ملت این انحراف از امام را ادامه دادند.

 

وی مهم‌ترین راه صیانت از راه امام را معرفی و شناخت گفتمان و اندیشه‌های ایشان معرفی کرد و گفت: نیروهای ارزشی در ثبت تاریخ و دفاع مقدس ضعیف هستند و هنوز هم برخی شیخ فضل‌الله را عامل شکست در آن برهه تاریخی معرفی می‌کنند چرا که نیروهای ارزشی تاریخ نگاری نکردند.

 

سردار جوانی با اشاره به تقسیم بندی اسلام از منظر امام(ره) به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تصریح کرد: به گفته امام خمینی(ره) تمام اسلام سیاست است اما اسلام آمریکایی دین را از سیاست جدا کرده و در اعمال عبادی خلاصه می‌شود که خطری برای دشمنان ندارد و امروز نیز اسلام تحجر و اسلام سکولار 2 شعبه از اسلام آمریکایی است و اکنون افرادی یک جمله از امام می‌گویند اما جز اسلام سکولار و آمریکایی حرفی نمی‌زنند.

 

وی اعتماد به وعده الهی و بی‌اعتمادی به مستکبران را از جمله خطوط اصلی امام دانست و بیان کرد: برخی می‌گویند برای رفع مشکلات باید با غرب ارتباط برقرار کرد گویی برای حل مشکل جوانان یا ایجاد اشتغال چاره‌ای جز قرارگیری در مدار غرب نداریم در حالی که برای حل مشکلات و حماسه اقتصادی باید به خدا اعتماد کرد و مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات را در داخل و نه در لوزان می‌دانند بنابراین باید هر روز اعتماد به وعده الهی هر روز در بین مردم پررنگ شود.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که امام(ره) مردم را باور داشته و اعتماد داشت که توده‌های مردم از متدینان هستند، خاطرنشان کرد: امام(ره) هیچ گاه دنبال سوءاستفاده از مردم نبودند و مسئولان نیز اکنون باید چنین باشند.

 

وی دفاع از مظلومان و محرومان داخل قلمرو ایران و اقصی نقاط جهان را از خطوط اصلی امام(ره) برشمرد و گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین از خطوط اصلی امام(ره) بود و ایشان در مقابل جبهه قلدران عالم فراخوان تشکیل هسته‌های مقاومت دادند بنابراین این که کسی به دنبال رابطه با آمریکا باشد تحریف خط امام(ره) است و ایشان برای عزت و استقلال کشور و وحدت و انسجام ملی ارزش و اهمیت قائل بودند.

 

سردار جوانی بیان کرد: جریانی که به دنبال تحریف خط امام است تصور می‌کند حاکمیت مکتب امام(ره) منافع آنها را تأمین نمی‌کند و برخی دنیاگرا و عافیت طلب شده و تأمین نیازهای خود را تنها در گرو ارتباط به غرب می‌دانند در حالی که از نظر امام(ره) روحیه شرافی با مبارزه قابل جمع نیست و اکنون کسانی که اشرافی شدند به دنبال تحریف امام هستند و همان طور که در گذشته نزدیکان پیامبر ایشان را تحریف کردند امروز نیز منسوبین و بستگان ایشان به جای پیش قدم شدن در صیانت از امام(ره) به دنبال ساختن امام جدید و بدلی هستند.

 

وی افزود: برخی افراد و موسساتی که فلسفه آنها صیانت از امام(ره) است آنها را در این مسیر همراهی می‌کنند برای مثال سایت جماران که وابسته به موسسه نشر آثار حضرت امام(ره) است با محمدرضا خاتمی مصاحبه‌ای داشته و وی در جریان این گفت‌وگو بیان کرده حکومت دینی از منظر امام حکومت فقه و فقیهان نیست بلکه حکومتی است برآمده از خرد جمعی بوده و کار فقیه پیوند زدن خرد جمعی با اسلام است در حالی که امام(ره) صراحتا حاکمیت اسلام را حاکمیت فقه و فقیه می‌دانند.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام(ره) معتقد بودند که مدیریت از آن فقیه و ولایت فقیه ولایت رسول الله است.

 

وی با بیان این که امام(ره) به اصل نهضت آزادی ایراد گرفته و فرمودند برداشت اینها از اسلام غلط است، تصریح کرد: برخی گفتند که امام در گذشته و بر اساس شرایط زمان به نهضت آزادی ایراد گرفتند و اگر در زمان کنونی بود ایشان مشکلی با این افراد نداشتند.

 

سردار جوانی با بیان این که مکتب  و خط مقام معظم رهبری مکتب امام(ره) است، افزود: برخی با نقل خاطرات به دنبال حذف شعار مرگ به آمریکا بوده و امام جدید می‌سازند اما متدینین باید نهضت امام شناسی راه انداخته و در این مسیر هزینه کنند تا امام(ره) را به نسل جوان معرفی کنند. مقام معظم رهبری فرمودند چه  متن تصویب بشود و چه نشود سیاست ما در منطقه تغییر نخواهد کرد چرا که عده‌ای در مورد مسائل منطقه به دنبال مذاکره با آمریکا هستند در حالی که آمریکا به دنبال سلطه بر ملت‌ها است./1304/پ201/ب4

ارسال نظرات