۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۹۲۴۶
آیت الله مهدوی:

خداوند گناهان مخفیانه را راحت تر می بخشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی با اشاره به سنگین بودن مجازات گناهان علنی، گفت: خداوند گناهان مخفیانه را راحت تر می بخشد، خداوند حق الناس را حتی از شهید هم نمی بخشد و انسان اگر گناهی را کوچک بشمارد، خداوند کیفری سخت را در آخرت متوجه او می سازد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز در هلال احمر اصفهان، گفت: در آیه شریفه داریم که «من جاء بالحسنة فله عشر امثالها»، خداوند برای انجام کارهای نیک 10 برابر پاداش می دهد ولی کارهای بد را به اندازه خودش مجازات می کند، پس اگر کسی 10 گناه انجام دهد و در برابر آن یک ثواب، ترازوی اعمال او برابر است.

 

وی با استناد به این روایت از امام رضا (ع) که می فرمایند «کسی که گناه را علنی انجام دهد، در برابر خداوند بسیار حقیر است و کسی که گناه را می پوشاند سبب غفران او می شود»، اظهار داشت: ارتکاب گناهان علنی ضرر بسیار بیشتری نسبت به گناهان مخفیانه دارد و خداوند متعال گناهان مخفیانه را راحت تر می بخشد.

 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: در دستگاه قضایی نیز فقط برای گناهان علنی مجازات تعریف شده است و برای گناهان مخفیانه هیچ مجازاتی وجود ندارد و این دلیلی بر سنگین تر بودن عذاب گناهان علنی است و با اشاره به روایات مجازات خداوند به گناهان علنی زودتر از گناهان مخفیانه تعلق می گیرد.

 

آیت الله مهدوی افزود: کسی که گناهی را مرتکب می شود و از ارتکاب آن گناه خوشحال است، زودتر مورد غضب خداوند واقع می شود و اصرار بر انجام گناه یکی از دلایل بخشیده نشدن گناه است و این که انسان گناهی را کوچک بشمارد، کیفری سخت را در آخرت متوجه او می سازد.

 

وی بیان داشت: گناهانی که به واسطه آن گوشتی بر بدن فرد روییده شده است، جزء گناهان نابخشودنی است و شیطان معمولاً ما را در موضع حق الناس مورد اغوا قرار می دهد در صورتی که خداوند حق الناس را حتی از شهید هم نمی بخشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از آفت هایی که برخی از افراد دچار آن می شوند، سوء استفاده از رحمت خداوند است و با این دیدگاه که خداوند گناهان ما را می بخشد، خود را غرق در گناه می کنند. /939/پ202/ح

ارسال نظرات