۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۸۳۱۰۸
حجت الاسلام حسینی قمی:

شغل زنان متناسب با شأن آن‌ها باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی قمی در حرم رضوی گفت: غرب به اشتغال زنان اهمیت می دهد و آن را یکی از نشانه های رشد کشورها می پندارد در کشور ما نیز به تقلید از این رفتار آن ها، زنان در جامعه حضور یافته و با حقوق های بسیار اندک مشغول کار شدند.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در ویژه برنامه شکوه رضوان در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در عیون الاخبارالرضا آمده است ابراهیم بن عباس نقل کرده است: «هرگز ندیدم که امام رضا به کسی را با کلام خویش ظلم کند» یعنی در سیره امام رضا(ع) چنین چیزی دیده نشده است.

 

وی تصریح کرد: سیره امام به معنای یک رفتار مقطعی و محدود نیست و به هر فعلی از معصومان(ع) سیره گقته نمی شود، سیره استمرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام ناسزا نمی گوید، دروغ نمی گوید، درشت گویی نمی کند، چیزی را بی جهت و بدون اطلاع بیان نمی کند و این موارد در طول زندگی ایشان رعایت شده است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان این که «امام رضا هرگز کلام کسی را قطع نمی کرد و میان سخن کسی سخن نمی گفت»، ابراز کرد: نخستین حق مؤمن در برابر مؤمن دیگر امنیت گوش دادن است، با شنیدن و گوش کردن فرد مقابل را از بحران روحی نجات می دهیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که 12 میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم، بیان کرد: غرب به اشتغال زنان اهمیت می دهد و آن را یکی از نشانه های رشد کشورها می پندارد در کشور ما نیز به تقلید از این رفتار آنها، زنان در جامعه حضور یافته و با حقوق های بسیار اندک مشغول کار شدند که نه تنها سبب پایین آمدن شأن خودشان با برخی از مشاغل شده اند بلکه بسیاری از مردان به دلیل جذب زنان با حقوق اندک در جامعه بی کار مانده اند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اشتغال برخی از بانوان در جامعه ضروری است اما روی سخن به افرادی است که حضور آنان در جامعه ضرورتی ندارد.

 

وی با تأکید بر رعایت انصاف در جامعه بیان کرد: برخی از افراد از روی اضطرار و جبر کار می کنند که مورد سوء استفاده برخی کارفرمایان قرار گرفته و منصفانه برخورد نمی کنند و زنان در قبال هشت ساعت کار که البته اسم آن را باید بیگاری گذاشت، ماهیانه حقوقی حدود 200 هزار تومان از آنان دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان الگو قرار دادن سیره ائمه(ع) عنوان کرد: امام علی(ع) در زمان خلافت خود مسؤولیت فرمانداری، استانداری و سایر آن را حتی به یک زن واگذار نکردند، این کارهای بیرون از منزل با روحیه لطیف و احساسی آنان سازگار نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید به باور دینی برسیم، آیات قرآن را بپذیریم و با احکام الهی سلیقه ای برخورد نکنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خداوند دو مرد را با خلق و خوی یکسان خلق نکرده است که باهم تفاهم داشته باشند، چگونه می توان از دونفر با جنس مخالف انتظار تفاهم داشت از این رو در زندگی زناشویی نباید انتظار توافق فکری، تمایلات و احساسات داشت، بلکه باید تنها توافق عملی داشت، در عمل با یکدیگر سازگار شد و به توافق رسید./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات