۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۵۳۵۹
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

ضرورت بررسی برجام از سوی مجلس/ ایران در مقابل تهدید و دشمنی‌های آمریکا ساکت نمی‌ماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع ابهام‏ها، روند بررسی برجام باید از سوی نمایندگان مجلس با دقت ادامه یابد.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی، امام جمعه سمنان در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به حضور و سخنرانی یک نفر از موافقان و یک نفر از مخالفان برجام در مجلس خبرگان رهبری برای رفع ابهامات موجود اظهار داشت: برای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با توجه به سخنرانی دو طرف رفع ابهام نشده است که این تفاهم آیا آنگونه که بیان می‌شود بزرگترین کاری بوده است که در عرصه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است یا این‌طور نیست.

 

وی سخنان مسؤولان آمریکایی مبنی بر حفظ چارچوب‏های تحریم علیه ایران پس از مذاکرات هسته‏ای را ناشایست عنوان کرد و افزود: اوباما رییس جمهور آمریکا مذاکرات هسته‏ای را یک فرصت خوب برای این کشور در داخل و خارج از ایران دانسته است و رهبر معظم انقلاب بر این اساس درباره نفوذ آمریکا در لوای این توافق هشدار داده‏اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر فروپاشی قدرت آمریکا در منطقه تصریح کرد: آمریکایی‏ها قدرتشان در منطقه فروریخته است و به دنبال بازسازی آن هستند به همین دلیل است که نمی‏خواهند مقاومتی از جانب سوریه و لبنان و دیگر کشورهای محور مقاومت وجود داشته باشند، همانا رهبر معظم انقلاب در این خصوص نیز به مسؤولان کشور تذکر داده‏اند که چرا جواب مسؤولان آمریکا را نمی‏دهید.

 

حجت‏الاسلام و المسلمین شاهچراغی با اشاره به اینکه رهبری به مسؤولان فرمودند، نگویید که مسؤولان آمریکایی برای خودشان صحبت می‏کنند، گفت: اگر دولتمردان کشورمان پاسخی به این سخنان یاوه و زیاده‌خواهانه ندهند، مسؤولان آمریکایی حرف‌هایشان را به صورت مصوبه در می‏آورند.

 

وی به اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هدف مذاکره ایران با قدرت‏های دنیا برداشته شدن تحریم‏ها بود و همان‌گونه که رهبری اشاره کردند باقی ماندن چهر‌چوب تحریم‏های ظالمانه علیه ایران اسلامی، خلاف اصل مذاکره است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برجام را یکی از مسائل روز می‏دانند و فرموده‏اند، مسائل بعد از برجام مهمتر از خود برجام است و تأکید کرده‏اند که به آمریکا می‏گوییم، تحریم‏های علیه ایران که مربوط به آمریکاست؛ باید یکجا لغو شود.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر لزوم بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای رفع ابهام‏ها، برجام باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی شود، آمریکا هم بداند اگر تهدید کند ما هم تهدید می‏کنیم و اگر آنها اجرای روند تفاهم هسته‏ای را متوقف کنند، ایران نیز کار را متوقف می‏کند و اینطور نیست که کشورما در مقابل دشمنی‌های آنان ساکت بنشیند./977/201/ب2

ارسال نظرات