۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۸۷۷۸۳
آیت الله نمازی:

یکی از مواقف قیامت موقف حق الناس است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: مال مردم حق الناس است و افرادی که اهل تقوا هستند چشم طمع به مال دیگران ندارند و از مال حرام پرهیز می کنند چرا که یکی از مظالم عباد و مواقف قیامت، موقف حق الناس و اموال مردم است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، ظهر امروز در جمع مردم کاشان یکی از آثار تقوا را پرهیز از مال حرام دانست و گفت: امیرمومنان(ع) می فرماید، نشانه مومن و اهل ایمان حریص بودن او در عبادت خدا است و دوست دارد شبانه روز نماز بخواند و روزه بگیرد و به فقرا و ایتام و نیازمندان رسیدگی کند.

 

وی با اشاره به این که عبادت خداوند تنها نمازخواندن نیست گفت: هرچه که مورد رضایت خداوند باشد عبادت خدا است، لذا امام علی(ع) می فرماید، نشانه مومن حریص بودن او است اما نه حریص به مال دنیا بلکه حریص به عبادت خدا به طوری که هرجایی که کار خیری وجود داشته باشد پیشقدم است.

 

به گفته وی، یکی از نشانه‌های مومن این است که نسبت به حرام های الهی عفیف است و خودش را کنترل و مهار می‌کند و به سمت و سوی حرام  نمی‌رود.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: پیامبراکرم(ص) می فرماید، روز قیامت گروهی را که دارای اعمال و حسنات خوبی بودند و حسنات و کارهای خیر و نماز و روزه آنها به اندازه کوه مکه بود اما وقتی به صحرای محشر احضار می‌شوند، عبادات آنها نابود می‌شود و از بین می رود.

 

وی افزود: وقتی علت و فلسفه نابود شدن اعمال آنها از پیامبر سؤوال شد، جواب داد ، اینها افرادی بودند که اهل نماز، سحر خیزی، روزه داری و شب زنده داری بودند اما اشکال آنها این بود که وقتی مال حرامی به آنها پیشنهاد می شد با دست و پا حمله کرده تا مال حرام را به تصرف خودشان درآورند.

 

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: مرحوم آیت الله میرزا حسین نوری صاحب کتاب مستدرک الوسائل از کتاب دارالسلام نقل می‌کند، سید هاشم حائری یکی از علمای عالم و زاهد از یک یهودی صد دینار قرض می‌کند، بعد از چند وقت پنجاه دینار بدهی را پرداخت می کند و پنجاه دینار دوم را هرچه جستجو می کند یهودی را پیدا نمی کند، لذا یک شب در عالم رویا مشاهده می کند قیامت شده و به او می‌گویند درب بهشت به روی شما باز است و شما مجاز هستید از روی پل صراط عبور کرده و به بهشت بروید.

 

وی افزود: سید هاشم این عالم زاهد به روی پل می آید تا به طرف بهشت حرکت کند اما ناگهان انبوهی از شعله های آتش راه او را می بندد و در این هنگام مشاهده می‌کند این مرد یهودی از لابلای شعله های آتش بیرون آمد و به او می گوید پنجاه دینار به من بدهکارهستی، طلب خود را پرداخت کن، این عالم بزگوار به او می گوید من قصد داشتم پنجاه دینار شما را بپردازم اما هرچه گشتم شما نبودید و اینجا هم مالی ندارم به شما بپردازم، در این لحظه مرد یهودی می‌گوید پس اجازه بده هید یکی از انگشتانم را به یک نقطه از بدن تو بگذارم تا لحظه ای احساس خنکی کنم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: این عالم بزرگوار می‌گوید، اگر به همین قانع هستی مانعی ندارد، لذا این یهودی انگشت خودش را به سینه او گذاشت و در این لحظه این عالم بزرگوار از سوزش حرارت آتش انگشت این یهودی از خواب پرید.

 

 آیت الله نمازی تأکیدکرد: یکی از مظالم عباد و مواقف قیامت، موقف حق الناس و اموال مردم است که باید مراقب بود حق الناس در نزد ما باقی نماند./1307/پ202/ش

ارسال نظرات