۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۹۸۶۰۰
جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور مطرح کرد؛

جایگاه پدافند غیرعامل در مسائل مختلف کشور/ آموزش و فرهنگ سازی از وظایف پدافند غیر عامل است

خبرگزاری رسا ـ جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در کاهش آسیب‌های وارده به کشور، گفت: پدافند غیر عامل در دنیا از اهمیتی ویژه برخوردار است و مسأله‌ای نیست که مربوط به زمان حال باشد بلکه در گذشته نیز این موضوع حائز اهمیت بوده است.
سردار غلامعلي حيدري معاون سازمان پدافند غير عامل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار غلامعلی حیدری جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، ظهر امروز در همایش آموزشی پدافند غیر عامل در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، با حضور سرحلقه‌های شجره طیبه صالحین، پدافند غیرعامل را دفاعی غیر مسلحانه برای کاهش آسیب پذیری ذکر کرد و گفت: پدافند غیر عامل در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

سردار حیدری در ادامه افزود: حتی کشورهایی که ظاهرا تهدید علیه آنها وجود ندارد هم در زمینه پدافند غیرعامل عملکرد بسیاری دارند و قوانین بسیاری در این زمینه اجرایی کرده‌اند، روسیه حدود 80 سال پیش مترو احداث کرده است ولی در تمام ایستگاه‌های مترو در عمق 4 متری پناهگاه‌هایی ساخته‌اند برای زمان اضطرار.

 

وی خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل مربوط به زمان حال نیست، در گذشته نیز همواره در بافت شهرها تدابیری در نظر گرفته شده است برای مبارزه با غارتگران و جلوگیری از ورود نیروهای متجاوز و کوچه‌ها به صورتی ساخته می‌شد که اسب‌ها نتوانند به راحتی در کوچه‌ها حرکت کنند.

 

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به رعایت اصول پدافند غیرعامل در ارگ بم تصریح کرد: پدافند غیر عامل از دیر باز در سازه‌های کشور وجود داشته و شاهد آن در آثار باستانی هستیم، موجب کاهش آسیب پذیری کشور می‌شود، همچنین رعایت اصول پدافند غیر عامل موجب ارتقای پایداری ملی می‌شود، رعایت اصول پدافند غیر عامل در بنیان طرح‌ها و ذات آنها مسأله ای است ضروری و لازم که نیاز از در تمام پروژه‌ها رعایت شود.

 

سردار حیدری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب پیرامون توجه به پدافند غیر عامل اظهار کرد: پدافند غیر عامل در مقابل تهدیدهای دست ساز و انسان ساز قرار می‌گیرد، بخشی از این تهدیدات در زمینه مسائل زیست محیطی است و بخشی دیگر در زمینه سایبری است، به علت گستردگی موجود در زمینه پدافند غیر عامل باید زیرساخت‌های اجرایی مصون سازی شود و با رعایت اصول پدافند غیر عامل موجب پایین آمدن آسیب پذیری کشور شویم.

 

آموزش و اطلاع رسانی از رسالت‌های سازمان پدافند غیر عامل است

وی یکی از مهم ترین رسالت‌های پدافند غیر عامل را اطلاع رسانی و آموزش و فرهنگ سازی ذکر کرد و این موضوع را موجب کاهش آسیب پذیری کشور دانست و افزود: فضای مجازی عرصه خطرناکی است باید اصول و مراقبت‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم، گاهی ممکن است که رعایت نکردن یک موضوع کوچک در فضای مجازی تبدیل به یک مسأله بزرگ امنیتی و ملی شود و شرایط سوء استفاده دشمنان را فراهم کند.

 

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تشکیل ارتش سایبری 16 هزار نفری در آمریکا ابراز کرد: قدرت نظامی کشور به گونه‌ای است که دشمنان جرأت و توانایی حمله نظامی به کشور را ندارند، گاهی رژیم صهیونیستی تهدیدهای را بر زبان می‌آورد علیه تأسیسات و دستاوردهای هسته‌ای کشور اما جرأت و جسارت چنین کاری را ندارد.

 

سردار حیدری  بومی بودن فناوری هسته‌ای را یکی از علت‌های ناکامی دشمن در از کار انداختن آن ذکر کرد و گفت: قرار داشتن مراکز هسته‌ای در عمق زمین موجب شده است تا دشمنان نتوانند به این مراکز آسیب بزنند، پراکندگی این مراکز هم یکی دیگر از مسائلی است که موجب عدم دسترسی دشمن به این مراکز شده است.

 

وی با اشاره به رعایت کامل اصول پدافند غیر عامل در تأسیسات هسته‌ای کشور تصریح کرد: رعایت اصول پدافند غیر عامل در صنایع هسته‌ای یکی از مهم ترین پیشگیری‌هایی است که در کشور صورت گرفته است، البته دستاوردهای بسیار زیادی در زمینه پدافند غیر عامل داشته‌ایم ولی راه درازی را در این زمینه در پیش رو داریم و باید به اهداف خود در زمینه آموزش و فرهنگ سازی دست پیدا کنیم./1304/202/ب1

ارسال نظرات