۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۱۸۹
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

فضای مجازی به جای محدودیت نیازمند مدیریت است/ مرجعیت روحانیت در انتخابات پیش رو بر همگان ثابت خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت گفت: فضای مجازی امروز به یک اتوبان تبدیل شده است که دیگران در آن تردد می کنند و ما باید به جای محدود کردن دسترسی به این فضا، آن را مدیریت کنیم.
 حجت السلام رييسي دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای صلح و سازش دادگاه ویژه روحانیت سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی عمار قم برگزار شد، با بیان این که صیانت از روحانیت یک امر ضروری است، اظهار کرد: روحانیت امروز از نگاه دوست و دشمن به عنوان اثرگذارترین و مطمئن ترین قشر جامعه معرفی شده است.


وی با بیان این که با توجه به فراز و فرودهایی که از ابتدای انقلاب اسلامی داشتیم، امروز مطمئن ترین گروه مرجع در مسائل سیاسی، اعتقادی روحانیت است، بیان کرد: ما باید از این اثرگذاری و بالاترین اعتمادی که به روحانیت وجود دارد به خوبی صیانت کنیم، البته این صیانت در مرحله نخست به عهده تمام افرادی است که در کسوت روحانی قرار دارند.


دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت کشور با بیان این که وظیفه رصد کردن مجموعه روحانیت در مرحله نخست به عهده مدیران حوزوی است، بیان کرد: ما باید ساز و کاری انجام دهیم که علاوه بر حفظ کیان حوزه بتوانیم مشکلات را برطرف سازیم.


وی ادامه داد: عمده پرونده هایی که توسط دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی می شود مختص افراد غیر صالحی است که نفوذ کرده و به جایگاه روحانیت وارد شده اند و یا افرادی که به هوای نفسانی دچار شده و به این قشر محترم ضربه می زنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش سازنده ای که شوراهای صلح و سازش در دادگاه ویژه روحانیت ایفا می کنند، افزود: طبق آمارهایی که بدست آمده بعد از تشکیل این شوراها ما با کاهش ورود پرونده ها به دادسرا و دادگاه ویژه مواجه شدیم.


وی با بیان این که ما معتقدیم که دادگاه ویژه باید آخرین مرحله به رسیدگی این گونه پرونده ها باشد، اظهار کرد: ما امیدواریم ساز و کاری اتخاذ شود تا مرکز مدیریت و بخش های نظارتی حوزه ابتدا به این پرونده ها ورود پیدا کنند و سعی کنند تا مشکلات را برطرف کنند.


دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز فضای مجازی می تواند تهدید بزرگی پیش روی ما باشد، بیان کرد: متاسفانه ما یک اتوبانی را درست کردیم که دیگران در آن تردد می کنند و حتما باید فضای مجازی مدیریت شود.


وی گفت: ما معتقدیم باید از فضای مجازی به درستی استفاده کرد ولی اگر این فضا بدرستی مدیریت نشود، ضررهای اخلاقی بسیار زیادی برای ما به همراه خواهد داشت، البته دسترسی افراد را نمی توان محدود کرد ولی حکومت باید برای صیانت از اخلاق جامعه برنامه ریزی داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که روحانیت می تواند در این عرصه نقش آفرینی بسیار مثبتی داشته باشد، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی در جهان اسلام به عنوان بهترین الگو برای مبارزه با ظلم و عدالت طلبی است و روحانیت به عنوان مرزبانان تفکر باید در برابر وهابیت که یک آسیب فکری برای جهان اسلام است، مقابله کنند.


وی ادامه داد: ما در انتخابات پیش رو هم شاهد خواهیم بود که روحانیت بهترین مرجع برای مردم خواهند بود./858/پ202/ش

ارسال نظرات