۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۹۰۶
استاد حوزه علمیه کرمان:

ضعف در پژوهش، ضعف در تبلیغ را به دنبال دارد/ شهید مطهری الگوی طلاب در فعالیت‌های پژوهشی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به اولویت های کار های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه های علمیه، گفت: پژوهش ها و تحقیقات در جهت پاسخ گویی به نیاز های جامعه و مشکلات نظام باشد؛ جامعه امروز نیاز شدیدی به مباحث اخلاقی، کلامی و فلسفی دارد.
مهارت مقاله نويسي مقاله نويسي مقاله نويسي مقاله نويسي

حجت الاسلام محمد زمان زندنا استاد حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به موضوع کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه های علمیه، گفت: پژوهش ها و تحقیقات در جهت پاسخ گویی به نیاز های جامعه و مشکلات نظام باشد؛ جامعه امروز نیاز شدیدی به مباحث اخلاقی، کلامی و فلسفی دارد.


وی افزود: لازم است در جهت حل این مشکلات حوزه علمیه متوجه وظیفه خود شود و به تدوین مسائل اخلاقی و اعتقادی بپردازد.


این کارشناس مسایل مذهبی با بیان ارتباط بین پژوهش و تبلیغ، تصریح کرد: محیط تبلیغ بازار مصرف آثار پژوهشی و اطلاعات تحقیقاتی است و هر گاه پژوهش ها و تحقیقات انسان کاربردی و مطلوب باشد، تبلیغ انسان نیز سودمند و مفید خواهد بود.


حجت الاسلام زندنا اظهار داشت: تکراری شدن منبرها و سطحی بودن مسأله ها نتیجه ضعف امور پژوهشی و تحقیقاتی در روحانیان و مبلغان دین است.


وی ادامه داد: وقتی طلبه به مطالعه و تحقیق در منابع دینی اهتمام نداشته باشد، به ناچار از مطالب کلاسیک، تکراری و سطحی استفاده می کند و در نتیجه تبلیغ موفق و موثری نخواهد داشت.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به رمز اصلی موفقیت در تبلیغ، افزود: انقلاب در شیوه های تبلیغ و بروز رسانی محتوای منبر ها لازم و ضروری است؛ اگر این تغییرات در روش های تبلیغی صورت نگیرد، شاهد نارضایتی مردم از وضع تبلیغ و ترویج معارف دینی خواهیم بود.


حجت الاسلام زندنا افزود: هنر طلبه این است که مضامین عمیق دین را با زبان شیرین و ساده به دور از هرگونه ثقالت و پیچیدگی برای مردم بازگو کند.


این کارشناس مسایل مذهبی افزود: در پژوهش باید قله را دید و از اکتفا به حداقل ها و الگو گیری از آن ها اجتناب کرد.


حجت الاسلام زندنا در پایان با نتیجه گیری از این مطلب، تاکید کرد: شهید مطهری الگوی طلاب در امور پژوهشی است، آثار این متفکر نشان از عمق تلاش ها و کوشش های وی چه در کیفیت مطالب و چه در کمیت پژوهش ها است./9701/302/ب3

ارسال نظرات