۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۲۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تمام مراحل انتخابات حق‌الناس است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که معرفی افراد ناصالح به مردم سبب حذف صالحان از مجلس و محرومیت مردم از خدمات آن‌ها می شود، گفت: افرادی که صلاحیت خدمت به مردم را دارند نیز نباید از ورودشان به انتخابات جلوگیری شود.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی دارای دو حیثیت است، ادامه داد: نخستین حیثیت مجلس در مشورت دادن به رهبری در چگونگی اجرای پیاده کردن احکام الهی است که دولت نیز به آن کمک می کند.

 

وی افزود: حیثیت دیگر مجلس شورای اسلامی، وکیل بودن نمایندگان نسبت به مردم در کمک به امور روزانه زندگی مردم است که به حقوق موکلان آنها مربوط می شود.

 

حجت الاسلام غفاری فر با بیان این که نمایندگان مردم کمک به اجرای دین و از طرفی مطالبات مردم می کنند، گفت: حق مردم در داشتن مجلسی مقتدر، آگاه، دانشمند و متدین است تا آنها بتوانند در اجرای دین و خدمت به مردم موفق باشند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به این که محقق شدن چنین مجلسی مستلزم امنیت انتخابات، تأیید صلاحیت ها، معرفی کاندیدای اصلح به مردم و کنترل صندوق رأی است، تأکید کرد: تمام مراحل انتخابات، حق الناس است، چرا که با تشکیل مجلس مناسب و سامان گرفتن آن، زمینه محقق شدن حقوق مردم به وجود می آید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که فرمانداران و زیرمجموعه آنها باید حیثیت ثبت نام کنندگان را رعایت کنند، گفت: هیأت نظارت باید جلوی انبوه ثبت نام ها در جهت اهداف سیاسی را بگیرد، چرا که برخی به دنبال سیاه کردن فضای انتخاباتی برای ورود به مجلس هستند.

 

پذیرش رأی مردم از موارد حق الناس است

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه با بیان این که برخی مجرمان قطعی در دادگاه ویژه روحانیت، در وزارت کشور تأیید صلاحیت شده اند که این موضوع نشان از اجحاف به حق الناس است، گفت: افرادی که صلاحیت خدمت به مردم را دارند نیز نباید از ورودشان به انتخابات جلوگیری شود که این موضوع نیز در تهران اتفاق افتاده است.

 

به گفته وی، نماینده ای که هیچ جرمی از منظر نهادهای چهارگانه نظارتی مرتکب نشده، از سوی هیأت اجرایی استان تهران رد صلاحیت شده است که در این زمینه اجحاف در حق مردم شده است.

 

وی با تأکید بر این که معرفی افراد از سوی گروه ها و تشکل های سیاسی به عنوان کاندیدای اصلح یا ناصالح از مصادیق حق الناس است، گفت: معرفی افراد ناصالح به مردم موجب حذف صالحان از مجلس و محرومیت مردم از خدمات آنها می شود.

 

حجت الاسلام غفاری فر با بیان این که در روز انتخابات باید نظارتی دقیق انجام شود تا از رأی مردم صیانت شود، گفت: صرفا شمارش آراء خیانت نیست، بلکه تمام فرآیند انتخابات از موارد حق الناس است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه آخرین مرحله از فرآیند انتخابات که مصداق حق الناس است را پذیرش رأی مردم دانست و گفت: برخی خائنان در سال 88 نتیجه انتخابات را نپذیرفتند که برخی از آن ها همچنان به عنوان مدعیان خدمت به مردم در صحنه حضور دارند./1307/302/ب1

ارسال نظرات