۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۳۱۰
لاریجانی:

جریان تکفیری و وهابیت به دنبال انشقاق امت اسلامی است/ شبکه جهانی ولایت یک کار مهم در صیانت از فکر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به این نکته توجه کرد که همیشه حرکت های کشورهای زورگو بر مبنای اختلاف افکنی بوده و با این اختلاف ها می توانند جایی برای خود باز کنند و باید نمونه های آن مستمرا از زبان اهل سنت برای مردم باز شود.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در بازدید از شبکه جهانی ولایت پس از تشکر از فعالیت های این شبکه خاطرنشان کرد: شبکه جهانی ولایت کار مهم و زیر بنایی را دنبال می کند؛ تأثیرات مسائل فرهنگی بسیار راهبردی است، اما مسائل سیاسی لحظه­ای است؛ عمر فرهنگی قوام پیدا می کند و تأثیراتش دائمی می شود و از این جهت که رویکردتان رویکردی کاملاً فرهنگی دارید، کار بسیار اساسی و درستی است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شبکه ولایت را جبران کننده خلأ موجود دانست و اظهار داشت: اینکه اساس کارتان را معارف اهل بیت(ع) قرار داده اید و تفکر شیعه را برای مردم روشن­گری می کنید، خلأیی وجود داشت با وجود شبکه ولایت این کاستی جبران می شود و باید از آیت الله مکارم شیرازی تشکر کرد که از ابزار روز برای نشر معارف اهل بیت(ع) به خوبی استفاده می کنند.

 

وی انتقال معارف دینی را کاری راهبردی خواند و تصریح کرد: رسانه­های گروهی تکثر پیدا کرده­ و تعریف شده هستند و از این ابزار در اینترنت و ماهواره استفاده می­کنند و اینکه در حوزه علمیه قم توجه به این مسأله شود و از رسانه های جدید برای انتقال معارف اهل بیت(ع) استفاده شود، کار درست و دقیق و راهبردی است و از این مرجع تقلید تشکر می­کنیم که با دقت نظر این مسأله را انتخاب کردند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی به تلاش جریان­های تکفیری اشاره کرد و گفت: آن چیزی که از نظر خطر کلی فرهنگی مهم است، جریان تکفیری و وهابیت به دنبال انشقاق امت اسلامی است و این امری است که خیلی از گروه های اهل سنت هم قبول ندارند و الازهر خیلی اوقات در مقابل اینها می ایستد و بسیاری از علمای اهل سنت این خط افتراق و تفرقه افکنی را قبول ندارند.

 

لاریجانی به بیان دو جریان در این باره پرداخت و یادآور شد: یکی جریانی که از کل امت اسلامی می­خواهد با حفظ اصالت­هاشان می خواهد صیانت کند و به هر حال فرق مختلف افکاری دارند، اما امت اسلامی هویتی و منافعی دارد و در آنها حقیقتی متجلی است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم دفاع از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: مردم فلسطین اهل سنت هستند، اما مردمی مظلوم هستند و جزو بیت امت اسلامی محسوب می شوند و دفاع از آنها لازم است و عده ای در فلسطین، لبنان و عراق به دنبال انشقاق هستند و این موضوع از نظر کلان موضوعی مهم است که جریانی در پی افتراق است و جریانی دیگر به دنبال حفظ هویت امت اسلامی و منافع و مصالح آن است.

 

وی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) درباره وحدت امت اسلامی گفت: باید به این نکته توجه کرد که همیشه حرکت های کشورهای زورگو همین اختلاف افکنی است و با این اختلاف ها می توانند جایی برای خود باز کنند و باید نمونه های آن مستمرا از زبان اهل سنت برای مردم باز شود و آینده امت اسلامی برای مردم روشن شود که هزینه آن را باید داد که مسأله پر ارزش است و این مسأله ای است که امام راحل و مراجع بزرگوار همیشه بر روی وحدت تأکید داشته اند؛ شبکه ولایت نیز به دنبال اختلاف افکنی نیست، بلکه به دنبال خط مقابل این است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی وجود شبکه­های اختلاف افکن را یکی از آسیب­های بزرگ امروز در تمام کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: به وجود آمدن شبکه های اختلاف افکن نشان از استراتژی دشمن در این باره است که این مسائل نوع رسانه­ای آن است و عملیاتی آن در عراق و سوریه مشاهده می شود.

 

لاریجانی شبکه جهانی ولایت را یک کار مهم در صیانت از فکر اسلامی دانست و گفت: همیشه باید این چارچوب را باید مد نظر داشته باشید که مقابل یک خط و راهبرد کلی قرار گرفته اید و آن ضربه زدن به امت اسلامی است که دیگران به دنبال استفاده از آن هستند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی وجود شبکه های ماهواره­ای ضد دینی را ضرری برای امت اسلامی بیان و یادآور شد: یکی از نگرانی ها این است که همین شبکه های متنوع تأثیر بگذارد و برای حرکت امت اسلامی ضرر دارد؛ دفاع از مظلومان در امت اسلامی که رأس آن مسأله فلسطین است و گاهی به این اختلافات دامن می زنند که مسأله فلسطین دیده نشود.

 

وی افزود: یکی از مسائل جریان­های تکفیری این است که با ایجاد کردن آشفتگی در جهان اسلام درست کرده اند که بهترین فرصت برای رژیم صهیونیستی است که از آن استفاده می­کنند.

 

لاریجانی با بیان اینکه باید از مظلومان و مستضعفان در امت اسلامی دفاع کرد، اظهار داشت: مظلومان امت اسلامی به گردن ما حق دارند و باید صدایشان شنیده شود که امروز غباری روی مسأله فلسطین یا کشورهای دیگر از جمله سوریه ریخته­اند که سعی در نرسیدن صدای آنها دارند و این وظیفه ای است که از همان منهج فرهنگی می توانید ورود کنید و این مسأله را برای ما باز کنید که این اختلافاتی که جریان های گروه های تکفیری راه می اندازند، صهیونیست ها استفاده اصلی را می برند و ذهن شان را از حقوق مردم فلسطین منصرف می کند که شما با رویکرد فرهنگی می توانید این را برای جهان اسلام به عنوان یک هویت مشترک باز کنید.

 

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از شگردهای کشورهای بزرگ که بین امت اسلامی مفقود است، مراودات اقتصادی و علمی و فرهنگی ­شان است که فراموش کرده­اند که جزایر مختلف با این­ها تماس می­گیرند و منافع خود را می برند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراودات کشورهای اسلامی با هم باید اولویت این کشورها قرار گیرد، تصریح کرد: باید کشورهای اسلامی از لحاظ دینی توجیه شوند که اولویت­شان این است که با سایر کشورهای اسلامی مراوده تجاری داشته باشند؛ اگر این مسأله به عنوان یک فرهنگ بنا شود، آرام آرام تجار با هم مرتبط می­شوند و یکدیگر را می­یابند و شرایط جدیدی را به وجود خواهند آورد و این ظرفیت اقتصادی دنیای اسلام را می­تواند بالا ببرد و استفاده کردن کشورهای اسلامی از ظرفیت­های علمی، فنی و اقتصادی یکدیگر اگر با یک پشتوانه فرهنگی و دینی مطرح شود، به دلها می­نشیند و احساس وظیفه می کنند./822/پ201/ج

ارسال نظرات