۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۳۲۲۱۶۰
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان رهبری مهم ترین رکن نظام است/ انقلابی ماندن مجلس خبرگان ضمانت انقلابی بودن کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با انتقاد از عملکرد برخی از افراد در قضیه تخریب شورای نگهبان، گفت: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف پایه های نظام است و نتیجه این کار خشنودی دشمن و امیدواری آنان است.
حجت الاسلام عليمرادي

حجت الاسلام امان الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با انتقاد از عملکرد برخی از افراد در قضیه تخریب شورای نگهبان، گفت: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف پایه‌های نظام است و نتیجه این کار خشنودی دشمن و امیدواری آنان است.

وی افزود: حتی خود تخریب کنندگان نیز از این کار سودی نخواهد برد؛ بلکه صرفا فضای کشور را ملتهب می‌کنند و ثمره آن را نیز بیگانگان خواهند برد.


این استاد حوزه علمیه با اشاره به مسأله فتنه، اظهار داشت: در هر نظامی هر امر و فعالیتی باید در چارچوب قانون باشد؛ اینکه برخی هنجار شکنی می کنند و برای رسیدن به اهداف خود قانون را زیر پا می گزارند، در واقع زمینه فتنه را فراهم می کنند و خود و جامعه را دچار فساد خواهند کرد.


وی ادامه داد: راه مقابله با این گروه ها بی اعتنایی به آنان در فضای اجتماعی است؛ در واقع باید خرد اجتماعی و معرفت مردم را نسبت به این جریان ها افزایش دهیم تا نتوانند در فضا های اجتماعی رسوخ کنند و دست به حرکت های غیر قانونی بزنند.


حجت الاسلام علیمرادی گفت: به فضل الهی و با وجود انقلاب اسلامی مردم این خرد اجتماعی و بصیرت را به دست آورده اند و شناخت آنان نسبت به این گروه ها افزایش پیدا کرده است.


وی ادامه داد: خرد اجتماعی این حرکت‌ها را نمی پذیرد و سعی می‌کند با گذر زمان نتایج فاسد آنان را از اجتماع از بین ببرد.


این استاد دانشگاه به تبیین مسأله خرد اجتماعی اشاره داشت و افزود: خرد اجتماعی به این است که انسان بفهمد که منافع جمعی بر منافع حزبی و فردی مقدم است.


ولایت فقیه کارآمد ترین نظام در پیگیری مطالبات امت است
وی با اشاره به مسأله ولایت فقیه، گفت: پیگیری منافع امت و اجتماع برترین نتیجه ولی فقیه است؛ ولایت فقیه در صدد است که منافع کلان امت را رسیدگی کند و این خود یک کمال است.

 

حجت الاسلام علیمرادی گفت: بر این اساس حاکمیت ولی فقیه در جمهوری اسلامی یک نعمت است که براحتی به دست نیامده است و خود یک کمال اجتماعی است.ژ


جمهوریت در متن تعالیم اسلامی و معارف ائمه اطهار است

وی با اشاره به مفهوم جمهوریت، گفت: جمهوریت در متن تعالیم اسلامی و معارف ائمه اطهار است؛ جمهوری اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است و به برکت امام بزرگوار این حقایق دینی در متن اجتماع و زندگی مردم جای گرفته است و هر روز رنگ بیشتری به خود می گیرد.


این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: جمهوری اسلامی میوه انقلاب است و لازم است درخت انقلاب و ریشه های آن هر روز مستحکم تر و میوه های آن پر بار تر از قبل باشند.


وی گفت: انقلابی ماندن نظام به این است که ارکان و ریشه های آن انقلابی بمانند.


حجت الاسلام علیمرادی تشریح کرد: مهم ترین رکن نظام مجلس خبرگان رهبری است و باید بر اساس فرمایش رهبری انقلابی بماند و انقلابی حرکت کند.


وی با اشاره به مسأله جهانی شدن اسلام، گفت: نتیجه انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن، توسعه اسلام در تمام دنیا و ترویج معارف اهل البیت در تمام ابعاد و در تمام میادین بین المللی است.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسأله بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران ادامه راه انقلاب پیامبر اکرم (ص) بود و امام بزرگوار توانست با انقلاب خود فصل جدیدی را در تاریخ اسلام رقم بزند.


وی افزود: ادامه راه انقلاب به این است که هر چه مانع بر سر راه جهانی شدن اسلام وجود دارد، برطرف شود.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: این جا است که استکبار ستیزی مفهوم پیدا می کند و تبیین می شود که ارکان نظام دینی باید پیوسته روجیه مبارزه، انقلاب گری و استکبار ستیزی داشته باشند.


وی تشریح کرد: انقلابی ماندن مجلس خبرگان ضمانت انقلابی بودن کشور است.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کار مجلس خبرگان تعیین رهبری است و نتیجه انقلابی گری این مجلس در این انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز دیده خواهد شد.


وی با اشاره به مسأله مصون سازی فرهنگی، یادآور شد: امام راحل و شهدا برترین محصولات فرهنگی این انقلاب هستند که متاسفانه نا شناخته و مجهول مانده اند.


حجت الاسلام علیمرادی گفت: لازم است زندگی امام راحل در تمام ابعاد به نسل جدید آموزش داده شود و زندگی اولیای الهی به ویژه حضرت امام را باید برجسته کنیم.


وی یادآور شد: ظرفیت فرهنگی خانواده های شهدا را نباید فراموش کنیم؛ چرا که آنان ناب ترین معارف دینی و مسائل فرهنگی را در دوران جنگ به نمایش گزارده‌اند که اگر به خانواده‌ها آموخته شود؛ به یقین بسیاری از معضلات فرهنگی و مشکلات برطرف خواهد شد.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر چه در مسائل فرهنگی هزینه شود، قطعا تبدیل به سرمایه خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشکلات خانوادگی، گفت: مدل زندگی حضرت امام بهترین راهکار مدیریت خانواده است و لازم است به نسل جدید آموزش داده شود.

 

حجت الاسلام علیمرادی در پایان با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه مسائل فرهنگی، گفت: دولت در زمینه مسائل فرهنگی نتوانسته توقعات را جواب دهد و عملکرد دولت در زمینه فرهنگ ضعیف بوده است./9701/301/ب2

ارسال نظرات