۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۲۵۸۲۱
کارشناس مسائل مذهبی:

صلوات گنجایش کسب فیوضات را بیشتر می کند

حجت الاسلام جمال با اشاره به این که صلوات ظرف وجودی انسان را بزرگ و گنجایش کسب فیوضات را بیشتر می کند، گفت: امام سجاد(ع) تمام دعاهای خود را با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می کردند.
حجت الاسلام محسن جمال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جمال، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر گفت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: "انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" پیامبر اکرم(ص) به پیامبری برگزیده شدند تا مکارم اخلاق را کامل کنند.

 

وی ادامه داد: 255 سال ائمه معصومین تلاش کردند که دین را به ما انتقال دهند، نصف دین حسن خلق است، دعای بیستم صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) درباره مکارم اخلاق است که بسیار دعای ارزشمند و با محتوای غنی است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اگر می خواهید محبوب خلایق شوید باید ایمان داشته باشید و عمل صالح انجام دهید که نصف آن حسن خلق است، پیامبراکرم(ص) که خود نمونه کامل مکارم اخلاق بودند در قرآن کریم اسوه حسنه برای ما معرفی شده است از این رو باید سبک زندگی خود را بر اساس سیره رسول خدا(ص) تنظیم کنیم، رفتار، گفتار، راه رفتن، تفکر و نفس کشیدنمان باید بر اساس رفتار پیامبر (ص)و ائمه معصومین باشد.

 

حجت الاسلام جمال بیان داشت: ماه شعبان ماه پیامبراکرم(ص) و ماه صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان ایشان است، صلوات ظرف وجودی انسان را بزرگ می کند و ما را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می کند، هر چه ظرف وجودی خود را بزرگ تر کنیم بیشتر از فیوضات ماه رمضان بهره می بریم.

 

وی اظهار داشت: امام سجاد(ع) تمام دعاهای خود را با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می کردند و این برای ما درس بزرگی است، وقتی دعای خود را با صلوات آغاز کنیم خداوند حتما آن را اجابت می کند چرا که خداوند متعال ابا دارد از این که مقداری از دعا را قبول کند و قسمت دیگر را قبول نکند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: دعاهای صحیفه سجادیه دعاهای بسیار زیبا و دلنشینی است، تا می توانید این دعاها را بخوانید و از ان غافل نشوید، صحیفه سجادیه به خواهر قرآن معروف است ولی متاسفانه ما نسبت به آن غفلت کرده ایم و در مساجد و محافل مذهبی باید توجه بیشتری به آن شود./203/869/ب1

ارسال نظرات