۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۵۱۲۱۰
آيت‌الله ایمانی در فرماندهان نظامی فارس تأکید کرد؛

وظیفه سنگین مسؤولان در برابر جوانان انقلابی/ تجهیزات تهاجمی در کنار قدرت دفاعی تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به وظایف سنگین نخبگان، دولتمردان و مسؤولان در برابر برنامه‌های دشمن، گفت: دشمنان با همین برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارد دنبال می‌کند درصدد هستند با جوانان ما مقابله کنند و این ما هستیم که باید فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنیم.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آيت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در جمع فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان فارس که پیش از ظهر امروز اول مهرماه در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد، گفت: ایام دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ما است و بر تارک انقلاب اسلامی تا ابد خواهد درخشید.

آثار و برکات دفاع مقدس

وی در ادامه افزود: دوران دفاع مقدس در تاریخ این ملت و این جمعیت یک استثنا و دوران سرنوشت سازی بود که آثار و برکات آن تا ابد باقی خواهد ماند.

آيت‌الله ایمانی با اشاره به رشد معنوی و الهی جامعه در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در این دوران جوهره وجودی افراد و استعداد درونی انسان‌های مؤمن که سال‌های سال در انزوا قرار گرفته بود به ظهور و بروز پیوست و معجزه‌ها آفرید.

وی ادامه داد: دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی برای از بین بردن نظام و جمهوری اسلامی از هیچ کار و حرکتی که کوتاهی نکردند و در نهایت به سمت جنگ سخت رفتند و جنگ تحمیلی را با وجود همه آثار و تبعاتی که برایشان داشت، بر ما تحمیل کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با مقایسه سلاح‌های استفاده‌ شده در جنگ جهانی دوم و جنگ تحمیلی بیان کرد: دشمنان از هیچ جنایتی خودداری نکردند و همه هم و غمشان این بود که اراده این ملت را بشکنند و کاری کنند که این انقلاب به بایگانی تاریخ سپرده شود.

وی ادامه داد: اما همان‌گونه که خدای متعال در جنگ بدر مسلمانان را علی‌رغم عده و عده بیشتر دشمن پیروز کرد؛ در دوران دفاع مقدس نیز بر دشمنان پیروز شدیم بدون آن‌که یک امتیاز سیاسی بدهیم یا یک وجب از خاکمان را تقدیم کیم و این در طول چند قرن اخیر ایران بی‌سابقه بود.

آيت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی وارد جنگ شدند و از درون و بیرون کشور برنامه‌ریزی کرده بودند؛ اما نصرت الهی و هدایت امام راحل سبب شد که دل‌ها به هم گره بخورد، ایمان‌ها بارور شد و قدرت درونی و استعدادهای انسان‌ها آن‌قدر شکوفا شد که یک جوان کارگر یا یک کشاورز بعد از مدتی بدون آن‌که دانشگاه نظامی رفته باشند در صحنه نبرد تبدیل به یک فرمانده نظامی می‌شدند.

ضرورت توجه به جنگ سایبری و حضور در شبکه‌های اجتماعی

وی با اشاره به آمادگی دفاعی جوانان مؤمن و انقلابی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: ما اکنون در جنگ الکترونیک، سایبری، در جنگ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هستیم و جوانان ما خودشان را برای حضور و ورود در این عرصه آماده کرده و می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: امروز ما شاهدیم که تمام دنیا حتی کشورهایی که در مسائل امنیتی دقیق هستند، گرفتار جنگ و ناامنی شده‌اند، اما سربازان جمهوری اسلامی فضای حضور دشمن را تنگ کرده و اجازه نداده‌اند که امنیت کشور مورد خطر قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که این امنیت ارزان به دست نیامده است، یادآور شد: امروز نیرویی که پشتوانه جامعه اسلامی، پشتوانه نیروی مسلح ما و در کنار نیروهای مسلح ما قرار بگیرد جوانان مؤمنی هستند که باانگیزه الهی کار خودشان را انجام می‌دهند و هیچ توقعی هم ندارند؛ آنان آن‌قدر فراوان‌اند که رهبر معظم انقلاب اسلامی را به آینده امیدوار ساخته‌اند.

ضرورت تقویت بنیه ایمان و معنویت در جامعه

آیت‌الله ایمانی با اشاره به‌ضرورت تقویت بنیه ایمان و معنویت در جامعه تأکید کرد: آن چیزی که انقلاب ما را حفظ می‌کند، تقویت روحیه ایمان و بعد معنوی است وگرنه آن جوانی که شب تا دیروقت در کنسرت بالا و پایین می‌شود و حرکت‌های موزون انجام می‌دهد کی می‌تواند وقت مطالعه، دقت و پیشرفت برای کارها داشته باشد.

وی ادامه داد: این جوان چگونه می‌تواند به فکر آینده مملکت باشد درحالی‌که به فکر شهوت و شکم است و تا زمانی که شهوت و شکمش تأمین شود کاری به دیگران ندارد؛ اما جوان انقلابی که در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی شب و روز ندارد، آينده این کشور و مملکت را رقم می‌زند.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به آمار شهدای دانش‌آموز در کشور تصریح کرد: عامل پیروزی و عامل تداوم انقلاب اسلامی جوانان مؤمن بودند، ۳۰ درصد از شهدای ما را دانش آموزان مؤمن تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: آیا دشمن این جوانان و ایمان آنان را به حال خودش رها می‌کند، آیا دشمنی که از جوانان ما سیلی خورده و می‌خورد به مقابله با این جوانان برنمی‌خیزد و برنامه‌ریزی نمی‌کند؟

وظیفه سنگین مسؤولان، دولتمردان و نخبگان در برابر جوانان انقلابی

آيت‌الله ایمانی با اشاره به وظایف سنگین نخبگان، دولتمردان و مسؤولان در برابر برنامه‌های دشمن بیان کرد: دشمنان با همین برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارد دنبال می‌کند درصدد هستند با جوانان ما مقابله کنند و این ما هستیم که باید فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنیم.

وی با تأکید بر این‌که نباید در مقابل دشمنان دست روی دست بگذاریم بیان کرد: آمریکا، اروپا، نظام سلطه و شیوخ منطقه آن‌قدر نقطه‌ضعف دارند که اگر جوانان ما به زبان‌های مختلف به بیان نقطه‌ضعف‌های آنان بپردازند و هجوم خود را آغاز کنند ظرف یک هفته آبرو، جایگاه و حرمتی برای آنان باقی نخواهد ماند.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به کودک کشی و جنایت‌های عربستان سعودی بیان کرد: به‌طور مثال کشور کودک کش عربستان ‌که در یمن به زنان و کودکان بی‌دفاع رحم نمی‌کند؛ قبلاً نیز در کشور خود این جنایات را در شهرهای نجد، یمامه، مدینه و قطیف انجام داده است.

آیت‌الله‌ ایمانی در پایان با اشاره به آیه شریفه قرآن که می‌فرماید «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه» گفت: به حمدالله کشور ما در بحث دفاع دارای تجهیزات فراوانی است اما بهترین آفند، پدافند است و ما باید در کنار تجهیزات دفاعی، تجهیزات تهاجمی را هم افزایش دهیم و تقویت کنیم تا هنگام دفاع بتوانیم تهاجم هم انجام دهیم./201/919/ب1

ارسال نظرات