۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۵۷۵۴
استاد حوزه علمیه:

نخستین گام شیعیان در انجام وظایف، امام شناسی است

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه باقرالعلوم(ع)، نخستین گام در انجام وظایف شیعیان در دوران غیبت کبری را امام شناسی دانست و گفت: اگر نسبت به کسی شناخت نداشته باشیم، محبت ما هم پایدار نخواهد بود و این محبت بدون معرفت به اطاعت منجر نمی ‏شود و بی فایده است.
امام شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمود نم نبات، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه باقرالعلوم(ع) ‏اصفهان، امشب در  مراسم عزاداری دهه دوم محرم که در مسجد امام حسین(ع) اصفهان برگزار شد، گفت: در انجام عبادات و مستحبات پیگیر کار دیگران نباشیم، حتی همسر و فرزندان را هم نباید اجبار  به عبادت کنیم، اصل عبادت در تواضع است که با اجبار حاصل نمی شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه ادیان قائل به منجی آخرالزمان(عج) هستند، الان ما در زمان غیبت کبری قرار داریم که بر خلاف دوران غیبت صغری دیگر امام زمان(ع) نائب خاص ندارد، بلکه نواب عام داریم که همان مراجع تقلید هستند و در  زمان ما رهبر معظم انقلاب زعامت امور مسلمین را عهده دار هستند و در رأس حکومت جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.

وی افزود: ولی فقیه کسی است که از نظر علم و از حیث تقوا در درجه اعلی قرار داشته باشد، همه مراجع تقلید قائل به قوی بودن حضرت آیت الله خامنه ای در مسائل علمی و  تقوا هستند، بر همه مسلمانان واجب است که از دستورات ایشات تبعیت کنند، بهترین شیوه اداره مملکت نظام ولایت فقیه است، همه علما معتقدند که تقوا و علم رهبر معظم انقلاب بی بدیل است.

حجت الاسلام نم نبات اظهار داشت: امروز هستند کسانی که ادعای ارتباط با امام زمان(عج) دارند و اذکار مخصوصی را به مردم ارائه می کنند، باید این افراد را تکذیب کنید، باید بدنیم که وظیفه شیعیان در زمان غیبت کبری چیست، نخستین گام ما باید امام شناسی باشد، تا کسی را نشناسیم نمی توانیم نسبت به او محبت داشته باشیم.

ادعیه اهل بیت(ع) کارخانه انسان سازی است/ باید ادعیه را با تأمل و تفکر بخوانیم

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اگر نسبت به کسی شناخت نداشته باشیم، محبت ما هم پایدار نخواهد بود و این محبت بدون معرفت به اطاعت منجر نمی شود و بی فایده است، حالا چگونه می توانیم امام خود را بشناسیم، کسی جز معصوم نمی تواند امام معصوم را معرفی  کند، زیارت جامعه کبیره بهترین منبع برای شناخت امام است، امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره به بهترین نحو ویژگیهای امام معصوم را بیان می کنند.

وی اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره یک دوره معارف امام شناسی است، به همین دلیل است که امام زمان(عج) اینقدر بر روی این زیارت سفارش کرده اند، امام خمینی(ره) در مدت اقامت خود در نجف هر روز به حرم امیرمؤمنان(ع) می رفتند و زیارت جامعه را با توجه می خواندند و این کار ایشان 14 سال بدون وقفه انجام می شد، سعی کنید به معانی این زیارت دقت کنید، خواندن این دعا منحصر به مکان و زمان خاص نیست و همیشه می توان آن را خواند.

حجت الاسلام نم نبات بیان داشت: امام(ره) فرمودند ادعیه اهل بیت(ع) کارخانه انسان سازی است، دعای عرفه و دعای ابوحمزه ثمالی را هم می توان در همه اوقات خواند، مهم اینست که دعا را با تأمل و تفکر بخوانیم، امام(ره) انس فوق العاده ای با مفاتیح الجنان داشتند.

استاد حوزه علمیه ‏تصریح کرد: خلاصه زیارت جامعه کبیره اینست که امام معصوم(ع) نماینده تام الاختیار خداوند در جهان خلقت و همه زمینها و آسمانهای هفتگانه ملک و ملکوت است، یعنی همه امور از مجرای امام زمان(عج) محقق می شود، همه عالم هستی در برابر امام متواضع و ذلیل است و این قدرت از ناحیه خداوند به ایشان داده شده است./201/869/ب1

ارسال نظرات