۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۵۹۷۰۴
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی:

ثبت 43 تفاهم نامه در ستاد عتبات عالیات استان تا به امروز/ پیگیر ساخت صحن امام رضا در کاظمین هستیم

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 3 سال از پیگیری ما برای ساخت صحن امام رضا(ع) در کاظمین گذشته و پیگیری های لازم بعدی را پس از اربعین حسینی انجام خواهیم داد.
جعفر دهنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر دهنوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی امروز در نشست خبری ویژه برنامه های خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: بر اساس مصوبات کمیته اربعین در وزارت کشور ریاست این کمیته در استان خراسان رضوی بر دوش استاندار محترم قرار گرفته است.

وی با بیان این که از وظایف ما ارسال محموله و اعزام نیروهای خدماتی است، تصریح کرد: وظیفه ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور جذب مشارکت، اسکان، مدیریت و برنامه ریزی برای زائران پیاده اربعین بوده و از آنجایی که  اسکان از سوی شهرداری ناهماهنگی هایی را به وجود آورده بود، بیش از 17 جلسه جذب مشارکت در استان تشکیل شد.

دهنوی با بیان این که استان خراسان اعتاب را به پنج محور نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و نجف به کربلا تقسیم کرده است، خاطر نشان کرد: تا کنون 178 کامیون از استان برای اعزام محموله های غذایی ثبت نام کرده اند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ستاد بازسازی را تنها ارگانی دانست که به صورت مستقل ویزا اخذ می کند و یادآور شد: از این طریق  40 دلار به اضافه 25 دلار و پنج هزار تومان برای بیمه و کارهای خدماتی جهت اعزام نیروهای خدماتی دریافت می شود.

وی با بیان این که خدمات حوزه غذایی از سه روز پیش از اربعین تا چهار روز پس از آن ادامه دارد، اظهار کرد: 96 هزار قرص نان در هر وعده ایام اربعین طبخ شده و 117 هزار و 800 نفر وعده صبحانه، 121 هزار و 700 نفر وعده ناهار، 106 هزار و 600 نفر نیز وعده شام در هر روز برای زائران در نظذر خواهیم داشت.

دهنوی با بیان این که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تا به امروز 43 تفاهم نامه را به ثبت رسانده است، افزود: این تفاهم نامه ها به موضوعات پخت نان، اسکان، صبحانه، ناهار، شام و ... می پردازند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان این که مشارکت ما امسال رشد سه برابری داشته است، تصریح کرد: نخستین استان هستیم که در شهرستان ها ستاد ایجاد کرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر 3 سال از پیگیری ما برای ساخت صحن امام رضا(ع) در کاظمین گذشته و پیگیری های لازم بعدی را پس از اربعین حسینی انجام خواهیم داد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان این که از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 178 نیروی کارگر و صد نفر نیروی فنی مهندسی برای بازسازی عتبات اعزام شده اند، گفت: در این میان کمک های ما یک میلیارد و هشتصد پنجاه میلیون تومان بوده و این رقم نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش  داشته است./864/202/ب3

ارسال نظرات