۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۶۱۲۴۳
معاونت امور دانش آموختگان حوزه علميه کرمان:

پیاده روی اربعین مقدمه ای برای تهذیب نفس باشد

کارشناس مسائل دینی با بیان این که پیاده روی اربعین مقدمه ای برای تهذیب نفس باشد، گفت: مردم با شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین و نشان دادن اتحاد و همبستگی نسبت به یکدیگر، مشت محکمی را به دشمن وارد می کنند.
حجت الاسلام و المسلمين روح الله زمزم زاده معاونت امور دانش آموختگان حوزه علميه کرمان

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اربعین در مکاتبات الهی ارزش ذاتی دارد و عدد 40 از عددهایی بوده که از آن در احادیث و قرآن تعابیر زیادی انجام شده است.

وی افزود: اربعین امام حسین(ع) منصوص بوده و روایات زیادی را در مورد زیارت اربعین در کتب فقهی شیعه وارد شده است که جابربین عبدالله اولین فردی بوده که به زیارت امام حسین در روز اربعین به کربلا مشرف شده است.

حجت الاسلام زمزم زاده با بیان این که خود اهل بیت زیارت امام حسین را ترک نمی کردند، اظهار داشت: اربعین به نامی تبدیل شده است که اسلام را در جهان زنده می کند و تمام جهانیان اعم از سنی و شیعه در روز اربعین به زیارت امام حسین می آیند.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین از قدیم بوده و در زمان امروزه به لطف امام زمان، افراد زیادی به این راهپیمایی بزرگ می  روند تا نام حسین را زنده نگه دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که پیام پیاده روی اربعین به جهانیان این است که شیعه زنده بوده، یادآور شد: وهابیت در ذهن مردم بیان کرده بود که شیعیان در حال نابودی هستند اما این راهپیمایی اربعین نشان می دهد که شیعه هنوز زنده و اسلام را دوست دارد.

وی ابراز داشت: راهپیمایی اربعین تجلی قدرت شیعه را در منطقه می رساند و همه مردم بدانند راهپیمایی اربعین نماد کوچکی از شیعه بوده که در این راهپیمایی شرکت می کنند.

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به این که با وجود اربعین حسینی، مردم عراق توانستند تروریست ها را از خاک خود دور کنند، بیان داشت: مردم با شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین و نشان دادن اتحاد و همبستگی نسبت به یکدیگر، مشت محکمی را به دشمن وارد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان زیادی از ایران در این راهپیمایی شرکت کرده اند و باید جوانان با اخلاق خود به مردم جهان بگویند که شیعه واقعی این است که کشور ایران می گوید نه آن چه داعش برای خود علم کرده است

کارشناس مسائل دینی با بیان این که پیاده روی اربعین مقدمه ای برای تهذیب نفس است، گفت: مردم بدانند که پیاده روی اربعین زمانی تأثیر دارد که انسان زیارت را وسیله ای برای تهذیب نفس و اخلاق خوب بداند نه آن که صرف رفتن و پیاده روی باشد.

وی در پایان گفت: زائر واقعی به فردی می گویند که زینت خوبی برای اهل بیت باشند و با رفتار خود اسلام را به مردم معرفی کنند./302/9707/ب1

ارسال نظرات