۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۶۴۷۷۱
امام جمعه موقت اصفهان:

وضع تحريم‎هاي جديد، لرزان بودن پايه‎هاي اعتماد به آمريكا را ثابت كرد/ مسؤولان بدانند دل بستن به دشمن خطايي بسيار بزرگ است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وضع تحريم‎هاي جديد از سوي آمريكا، گفت: اميدواريم كه خداي سبحان فكر مسؤولان ما را به اين‎جا برساند كه دل بستن به دشمن خطايي بسيار بزرگ است، چون آن‎ها چيزي از ما جز تسليم و بردگي و كنار گذاشتن اسلام نمي‎خواهند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجتالاسلام والمسلمين سيد مجتبي ميردامادي در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به آيات قرآن مبني بر اينكه نبايد به كافران دل بست، گفت: روزي نشستند و مذاكره كردند و چه هزينههاي سنگيني بر كشور تحميل شد كه با ما كنار بيايند، رهبر معظم انقلاب آن روز گفتند كه ما اهل مذاكره هستيم اما اعتمادي به آنان نيست.

وي افزود: اينها در برجام قول دادند كه تحريمها را بردارند اما برنداشتند، اينها در نشستشان تصويب كردند كه تمام تحريمها به مدت 10 سال ديگر باقي ميماند، اينها بعضا اشتباهاتي بود كه ما انجام داديم، يكي از اشتباهات كه رهبر معظم انقلاب روي آن تصريح داشتند، عجله بود، گفتند خواستيم زود قضيه را جمع كنيم، رهبر عزيز ميدانستند كه آمريكا جز اسارت و بردگي و ذلت نميخواهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بيان اينكه آمريكا برجام را امضا كرد اما طرحشان اين بود كه نفوذ كنند و سفارت بياورند در كشور و فضا را به قبل از انقلاب بازگردانند،‌ خاطرنشان كرد: اين طرح عملي نشد، رهبر معظم انقلاب با هدايتها و درايتهايشان اجازه ندادند، ما اهل مذاكره هستيم، اما قرآن كريم هم تصريح ميكند كه اگر به عقب بازگرديد و از كفار اطاعت كرديد و دنبالهرو پيشنهادهاي آنان شديد، نقشهشان اين است كه شما را خسرانزده كنند.

وي ادامه داد: ما انقلاب كرديم و صدها هزار شهيد دادهايم و خسارات مالي دادهايم و مصيبتها كشيدهايم و دوباره بازگرديم به همان شرايط قبل از انقلاب، كافران ميخواهند ما را به عقب باز گردانند كه خواست آنان اين است و در راه آن تلاش ميكنند.

حجتالاسلام والمسلمين ميردامادي با تسليت شهادت زائران امام حسين(ع) در حادثه حله عراق و حادثه تصادف دو قطار، ابراز كرد: رهبر معظم انقلاب در پيامي اظهار كردند كه گروههاي جنايتكاري كه راهپيمايي اربعين چشم آنان را كور كرده بودند دست به اين جنايت زدند و در حادثه دوم هم گفتند كه قصور يا تقصير مسؤولان بوده است، چرا بايد اينگونه باشد؟ آيا نبايد مسؤولان به فكر باشند تا مراقبت بيشتري از مردم بشود؟ اين مردم ولينعمت ما هستند و چرا برخي از دعواهاي سياسي و جناحي سبب ميشود تا مردم را از ياد ببريم.

وي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره حقوقهاي نجومي خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب ابراز نارضايتي از رسيدگي به وضعيت حقوقهاي نجومي كردند و بيعدالتيها را فرياد زدند، در مملكتي كه عدهاي در اجاره خانهشان ماندهاند، چه دليلي دارد كه برخي صدها ميليون و دهها ميليون دريافتي داشته باشند و جالب اين است كه برخي هم ميگويند اين قانوني است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: سخنگوي قوه قضاييه گفت تا به حال يك پرونده راجع به حقوقهاي نجومي از طرف دولت به ما نرسيده است، قضيه چيست؟ چرا اينقدر بايد رهبر و امام اين امت فرياد بزند و گوشها كر باشد.

وي ادامه داد: نبايد در كار مذاكره عجله ميكرديم، دشمن مكار و حيلهباز است اما عجله شما براي به اتمام رساندن كار سبب نشود كه دشمن با اين بهانههاي بيحساب و بيجا بخواهد همه ارزشها را نقض كند، اميدواريم كه خداي سبحان فكر مسؤولان ما را به اينجا برساند كه دل بستن به دشمن خطايي بسيار بزرگ است، چون آنها چيزي از ما جز تسليم و بردگي و كنار گذاشتن اسلام نميخواهند.

حجتالاسلام والمسلمين ميردامادي گفت: شعار «هيهات منا الذله» كه از امام حسين(ع) است در كشورهاي ديگر، حتي كشورهاي سني رفته است، كشورهاي ديگر بدانند كه ما تسليم زورگوييها و قلدرمأبي آنان نخواهيم شد و اگر آمريكا مرتكب اين جنايت بزرگ و نقض برجام شد، مطمئن باشد كه روي ميز ما پروندهها و طرحهايي است كه مانع تسليم شدن اين ملت ميشود./914/201/ب2

ارسال نظرات