۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۶۶۴۴۹
استاد حوزه علمیه بابل:

حقوق بشر اهرمی در دست غرب برای استثمار و تسلط بر کشورها است

استاد حوزه علمیه حقوق بشر را اهرمی در دست غرب برای فشارهای سیاسی به دیگر کشورها دانست و گفت: غرب با در دست داشتن اهرم های فشاری مانند سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری سعی در القای معیارهای خود برای دیگر کشورها در جهت تغییر قوانین داخلی آنها دارد.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل شب گذشته در جمع فرماندهان پایگاه های بسیج منطقه لاله آباد با اشاره به معیارهای دوگانه حقوق بشری غرب، گفت: حقوق بشر معرفی شده از سوی سران غربی که از آن به عنوان حقوق بشر بین المللی یاد می کنند در حقیقت حربه ای برای استثمار و تسلط بر کشورها است.

وی افزود: غربی ها به دنبال حقوق بشر واقعی نیستند بلکه از آن به عنوان ابزار قدرت جدید برای ادامه تسلط بر کشورها و ملتها بهره می برند.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با بیان چند نمونه از رفتارهای دوگانه غرب در برابر وضعیت حقوق بشر در کشورهای جهان، اظهار داشت: اگر سازمان ملل متحد و کمیته حقوق بشر به دنبال حقوق بشر واقعی است باید همه انسانها را در اقصی نقاط دنیا یکسان ببیند و برای احقاق حقوق بشر در اقصی نقاط جهان تلاش کند.

وی با اشاره به ماجرای اعتراف دبیر کل سازمان ملل متحد به رشوه آل سعود به سازمان ملل و عدم موضع گیری این سازمان درباره جنایات ضد حقوق بشری این رژیم، تصریح کرد: سازمانهایی مانند سازمان ملل متحد تحت تأثیر قدرت و پول برخی کشورها درباره جنایاتی در کشورهایی مانند یمن و بحرین سکوت می کنند و این یک ننگ بزرگ برای مدعیان حقوق بشر است.

حجت الاسلام شیخی افزود: حقوق بشر واقعی بین مردم یمن و ایالات متحده آمریکا فرقی قائل نمی شود.

وی به حربه قرار دادن حقوق بشر برای ایجاد فشارهای سیاسی از سوی غرب بر کشورها و ملتهای دیگر پرداخت و گفت: غرب با در دست داشتن اهرم ها و سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری سعی در القای معیارهای خود برای دیگر کشورها در جهت تغییر قوانین داخلی آنها دارد.

وی ادامه داد: برخی در داخل کشور بر اساس دستورات غربی و معیارهای مشخص شده از سوی آنها به دنبال تعطیل کردن احکام الهی به بهانه مغایرت با حقوق بشر غربی هستند.

امام جمعه لاله آباد با بیان این مطلب که حقوق بشر باید بر مبنای دستورالعمل ادیان الهی باشد، تأکید کرد: عالی ترین معیارهای حقوق بشر در جهان، معیارهایی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) در قالب حکام دین برای بشریت معرفی کرد.

وی افزود: متأسفانه جهان امروز با معیارهای حقیقی اسلام برای دفاع از حقوق بشر آنچنان آشنایی ندارد و باید حرکتی منسجم و قوی از سوی اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام برای شناساندن معیارهای درست اسلام در حوزه حقوق بشر برای جهان عرضه شود.

حجت الاسلام شیخی بر لزوم هوشیاری مسؤولان کشور درباره دور جدید فشارهای غرب علیه کشور به بهانه حقوق بشر اشاره کرد و گفت: احکام الهی نباید به بهانه فشارهای غرب تعطیل شوند و معیار غربی برای تمام کشورها از جمله جمهوری اسلامی الزام آور شناخته شود.

وی ادامه داد: امروز جنایات گسترده علیه ملتهای مظلوم مسلمان به ویژه در یمن، سوریه، بحرین و عراق با پشتیبانی غرب صورت می گیرد و مدعیان حقوق بشر صحنه گردان این جنایات هستند./1313/202/ب2

ارسال نظرات