۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۶۶۸۱۸
عضو کمیسیون فرهنگی مطرح کرد؛

دست هایی مانع کمک حاکمیت به حوزه می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما وظیفه خود می دانیم در مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی پشتیبانی سخت افزاری و حمایت زیرساختی از حوزه ها داشته باشیم اما برخی به دلایل مختلف می خواهند مانع این امر شوند.
جمشید جعفرپور رییس 
کمیسیون فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمشید جعفر پور نایب رییس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار اعضای این کمیسیون با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با گرامیداشت ایام ماه ربیع، ابراز امیدواری کرد که آیت الله اعرافی در مسؤولیت هایش موفق باشد.

وی افزود: توقع این است که در این جهان عمل زده بحث نظریه سازی و نظریه پردازی باید از سوی حوزه های علمیه دنبال شود، حوزه باید نظریه و گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین و ترویج کند، در این زمینه فعالیت هایی انجام شده اما کافی نیست.

نماینده مردم لارستان در مجلس با بیان این که جایی جز حوزه نمی تواند گفتنان انقلاب را برای جهان تبیین کند، اظهار داشت: بحث پاسخگویی به نیازها و مشکلات جامعه هم امری مهم است که باید مورد توجه حوزه باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه هم در بعد قانونگذاری و اجرا نگاه ها به حوزه علمیه است، وقتی بحث از بانکداری و مسائل اقتصادی در جامعه می شود نظرات گوناگونی پیرامون آن از حوزه شنیده می شود، باید به گونه ای باشد که ما به یک نظریه جامع یا حداقل یک نظریه غالب دست پیدا کنیم.

جعفرپور با اشاره به مفهوم استقلال حوزه ها ابراز داشت: این مسأله برای ما نیاز به رمز گشایی دارد، ما وظیفه خود می دانیم در مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی پشتیبانی سخت افزاری و حمایت زیرساختی از حوزه ها داشته باشیم اما گاهی دیدگاه هایی همانند این که حوزه باید مستقل باشد چه از درون حوزه این را پس می زند و چه این که کسانی پشت این واژه می خواهند مانع از کمک به حوزه شوند.

وی عنوان کرد: حوزه در برنامه ریزی، جهت گیری و محتواها مستقل است و هیچ کس و هیچ دولتی نباید دخالت کند اما در بحث پشتیانی وقتی به دانشگاه تهران کمک می کنیم نباید به حوزه های علمیه سراسر کشور کمک کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: آیا توقعی که از دانشگاه تهران داریم با توقعی که از حوزه وجود دارد یکی است، طبیعی است که باید پشتیبانی کنیم و در بحث های سخت افزارانه حمایت داشته باشیم اما گاهی تحت عنوان استقلال از حوزه و بیرون آن از کارها و وظایف نظام ممانعت می شود، این موضوع باید در سطح جامعه باز شود تا از برداشت های نادرست جلوگیری شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات