۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۰۶۸۹
آیت الله استادی:

حوزویان نباید نسبت به مشکلات بی تفاوت باشند/ برخی در وانفسای کشور احساس مسؤولیت نمی کنند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید احساس مسؤولیت داشته و بی تفاوت نباشیم، گفت: بسیاری می توانند کار انجام دهند اما مثل این که نیازی نمی بینند، در این وانفسایی که در سراسر کشور وجود دارد و جوانان مبتلا هستند و مشکل دارند بسیاری بی تفاوت هستند.
آیت الله استادی همایش بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی محمد هادی میلانی ره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله سید محمدهادی میلانی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: در روایات ویژگی های عالمی که باید مقتدا و الگوی خود قرار دهیم بیان شده است.

وی افزود: پیامبر اسلام می فرمایند به سراغ عالمی بروید که که شما را از ریا به اخلاص، از کبر به تواضع، از رغبت به دنیا به زهد، از شک به یقین دعوت کند، عالمی که پیامبر می پسندد چنین عالمی است؛ فقه مفتاح بصیرت و سبب منازل رفیع در دین و دنیا می شود.

آیت الله استادی با بیان این که عالم کسی است که عملش قول را تأیید کنند، اظهار داشت: چنین علمای حصن اسلان هستند،  هر کسی که معمم و ملا شد حصن اسلام به شمار نمی رود اما  عالم باید حصن اسلام باشد و باید به دنبال آن برود، باید احساس مسؤولیت کرد و کار انجام داد.

وی ادامه داد: باید ویژگی های علمای بزرگ را مورد نظر قرار دهیم و از آن ها درس بگیریم، آیت الله میلانی اهتمام جدی به تحصیل داشتند و عبارت بسیاری بزرگ برای ایشان از سوی بزرگان بیان شده است، 26 سال داشت مرحوم نائینی عبارت بسیار مهمی را برای ایشان نوشته است، طلاب جوان باید بدانند که این ها از ابتدا جدیت داشتند و درس را خوب دنبال می کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اگر بنا است مدافع اسلام باشیم باید درس و تحصیل را جدی بگیریم، ابراز داشت: جدی گرفتن تحصیل فقط به طلبه ها نیست بلکه اساتید هم باید جدی بگیرند، آیت الله میلانی از همان ابتدا هم دنبال علم و هم دنبال تهذیب بود و اگر این ها درست نشود چیزی اصلاح نمی شود اگر حوزه ملا تربیت نکند یا ملا غیر مهذب باشد فایده ای ندارد و مشکلی حل نمی شود، کسانی که به جایی رسیدند و توانستند کاری کنند اخلاص داشتند و آیت الله میلانی اینگونه بود.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های آیت الله میلانی احساس مسؤولیت بود که باید در بزرگان ما باشد، ایشان احساس مسؤولیت می کرده و اگر این گونه باشد کارها را می توان پیش برد، طلاب نباید توقع پول داشته باشند باید بگویند و انجام دهند که پول نمی گیرند با عمل باید تبلیغ کرد.

وی اضافه کرد:آیت الله میلانی  از نظر علم، اخلاق، تقوا، تهذیب و احساس مسؤولیت بسیار در جایکاه بالایی قرار داشند، ایشان کاملا با نهضت همراهی و صحبت کرد و اعلامیه داد اما مسأله  ولایت بود که این اواخر مشکل ایجاد کرد برخی کارهایی کردند که ایشان نپسندید؛ آیت الله میلانی دل در گروه اهل بیت(ع) داشت.

خاطرنشان کرد: باید احساس مسؤولیت داشته و بی تفاوت نباشیم، بسیاری می توانند کار انجام دهند اما مثل این که نیازی نمی بینند، در این وانفسایی که در سراسر کشور وجود دارد و جوانان مبتلا هستند و مشکل دارند بسیاری بی تفاوت هستند؛  باید از علمای بزرگ درس بگیریم و  اگر کاری از ما ساخته است انجام دهیم./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات