۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۱۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

نهضت حسینی با اسارت حضرت زینب ماندگار شد

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: واقعه تاریخی کربلا و قیام امام حسین(ع) و نهضت حسینی با اسارت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) کربلایی و ماندگار شد.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در جمع بانوان استان، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و آغاز دهه مبارکه فجر گفت: ابعاد ایدئولوژیک و فرهنگی انقلاب اسلامی برجسته است.

حجت الاسلام نعمت اللهی ابراز کرد: فاصله طبقاتی و مشکلات اقتصادی رژیم گذشته موجب شد طبقه ضعیف، نزد حکام گذشته فراموش شوند و تفکر استبداد ۲۵۰۰ ساله به گونه‌ای ریشه دوانده بود که باورهای دینی را تحت تأثیر قرار می‌داد، از این رو شالوده بیداری ملت ایران با حرکت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی، محصول قدرت اجتماعی بود که با رهبری امام خمینی(ره) و با دست خالی، اما با اتکا به خداوند متعال و پشتیبانی ملتی غیور به پیروزی رسید و امروز، این انقلاب، امید بخش ملت‌های آزادی خواه جهان شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شخصیت حضرت زینب (س)، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام، همراز حماسه حسینی است و انسانی والامقام که با ایثار و شجاعت خویش، حماسه کربلا را ماندگار ساخت و با سلاح صبر، آموزگار مکتب بردباری و رشادت لقب گرفت.

وی اظهار کرد: حضرت زینب(س)، به عنوان پرستار امام سجاد(ع) و فرزندان سیدالشهد(ع) در صحرای کربلا و افشاگر ستمگری‌های حاکمان اموی، در سخنرانی شجاعانه خویش در برابر یزیدیان بود و به راستی رمز ماندگاری حماسه کربلا و بیداری مردم شد.

استاد حوزه علمیه فصاحت و بلاغت زینب کبری(س) در گفتار را یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد آن حضرت دانست و ابراز داشت: فصاحت، زبان آوری، گفتار نیک، بلاغت و رسایی سخن مختص آن بانوی کریمه است که مانند و شبیه آن حضرت، تاریخ اسلام به خود ندیده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: واقعه تاریخی کربلا و قیام امام حسین(ع) و نهضت حسینی با اسارت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) کربلایی و ماندگار شد.

وی در پایان گفت: امروز بانوان ما باید سیره و روش زندگی خود را از این بانوی بزرگوار بیاموزند./101/853/ب1

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات