۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۸۹۹۳۵
آیت الله امامی کاشانی مطرح کرد؛

نمایش وحدت ملی با حضور همگانی در پای صندوق های رأی/ باور به تولید ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات، مردم را به حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق های رأی دعوت کرد و گفت: نمایش وحدت ملی در پای صندوق های رأی خدمت به اسلام و نظام است.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شعار سال 1396 رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، مسأله تولید و اشتغال را با توجه به سوره والعصر تبیین کرد.

وی در ادامه بر بهره برداری از زمان تأکید کرد و افزود: با اوضاعی که در دنیا می بینیم و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، به این نتیجه می رسیم که تنها مسأله اقتصاد مقاومتی است که کشور را از این مشکلات نجات می دهد و عزت و استقلال می بخشد.

داشتن ایمان و باور به تولید ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه موقت تهران داشتن ایمان و باور به تولید ملی را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: هر فردی در هر جایگاهی باید به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی ایمان داشته باشد و جنس داخلی نیز با کیفیت تولید شود که اگر چنین بود خدمت به کشور و در غیر این صورت خیانت به کشور است.

وی ورود کالاهای قاچاق را خیانت به کشور و جلوگیری از ورود کالاهای غیرضرور و مراقبت از تولید ملی را خدمت به کشور خواند و اظهار داشت: اگر در همه طبقات چه در دستگاه های تقنینی، اجرایی و قضایی و چه در متن جامعه ایمان باشد که عزت و استقلال کشور در چیست، قاچاق وارد نمی شد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: اگر کارگر ما ایمان داشته باشد و در تولید کالای داخلی دقت کند، این کالا با کالای خارجی رقابت می کند اما اگر بی اعتنایی کند و اجناس معیوب به دست مردم دهد که بعد از مدتی ایرادهای آن پیدا شود، این نشانه بی ایمانی مدیر و کارگران در تولید این کالا است.

وی با بیان اینکه شعار رهبر معظم انقلاب مربوط به استقلال و عزت کشور است، به تبیین چرایی و ضرورت توجه به این شعار پرداخت و گفت: اگر در مجلس ایمان به تولید داخل مورد توجه قرار بگیرد، قوانینی که کار را ارزش و به اشتغال اهمیت می دهد، تصویب می شود.

تعطیلی ها با روح اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد

خطیب نماز جمعه تهران همگان را به تفکر در این زمینه دعوت کرد و با طرح این سؤال که بهترین قانون برای نجات کشور از این وضعیت چیست، دیگر دستگاه ها اعم از دستگاه های قوه مجریه و قضائیه را به داشتن اهتمام ویژه ای در این زمینه دعوت کرد.

وی همچنین تعطیلی های کشور به ویژه در ایام نوروز را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه تعطیلی ها با روح اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد، گفت: با توجه به مشکلات داخلی و خارجی که کشور را تهدید می کند، نیازمند یک حرکت جهادی برای مقابله با این مشکلات هستیم.

امام جمعه موقت تهران از مجلس شوری اسلامی خواست که برای کاهش تعطیلی ها فکری کند.

وی یادآور شد: جنایت های آمریکا و دولت های غربی مانند حمله موشکی امروز آمریکا به پایگاه هوایی سوریه، قراردادن سلاح های شیمیایی در اختیار تروریست ها و اتهام حمله شیمیایی ارتش سوریه به مردم و کمک کشورهای منطقه به رژیم صهیونیستی، دنیا را به قهقرا برده است.

نمایش وحدت ملی با حضور همگانی در پای صندوق های رأی

آیت الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، ابراز امیدواری کرد که ملت روشن و بیدار ایران اسلامی در روز انتخابات با حضور همگانی در پای صندوق های رأی، یک وحدت ملی بی نظیر به وجود بیاورند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشور ایران اسلامی در دنیا آبروی فراوانی کسب کرده و استکبار نیز به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف و بی آبرو کردن کشور است، حضور همگانی، انسجام و وحدت ملی در پای صندوق های رأی را خدمت به اسلام، ملت و تاریخ عنوان کرد.

دعوت از جوانان به نام نویسی در حوزه های علمیه

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فصل نام نویسی حوزه های علمیه از جوانان برای ثبت نام و فراگیری علوم و معارف دینی دعوت کرد و طلاب را نیز به داشتن اهتمام ویژه برای درس خواندن در حوزه های علمیه توصیه کرد تا برای تبیین اسلام شایسته شوند./920/پ201/ص

ارسال نظرات