۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۹۰۵۰۴
حجت الاسلام مومنی:

هدف شبهه افکنی دشمنان گمراه ساختن جوانان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رفع شبهات در جامعه بسیار ارزشمند و ضروری است، گفت: دشمنان با هجمه‌هایی که به دین وارد می‌کنند درصدد دور ساختن جوانان از عبادت و اطاعت الهی هستند.
مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که به همت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: اگر پول یک مملکت پشتوانه طلا و ارز نداشته باشد به طور قطع اقتصاد آن جامعه دچار بحران شدید خواهد شد.

وی افزود: ما انسانها در حیات دنیوی برای رسیدن به سعادت اخروی نیازمند یک پشتوانه قوی هستیم براین اساس اگر انسانها به دنبال سرمایه گذاری خوب برای آخرت هستند ابتدا باید خود یک سرمایه قبلی داشته باشند که با آن سرمایه بتوانند سرمایه گذاری کنند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه سود اخروی در گرو اعمالی است که انسان در عالم دنیا انجام می‌دهد، ابراز کرد: ما در دنیا نیاز به یک سرمایه خوب داریم و این سرمایه با مراجعه به آیات الهی و روایات ائمه معصومین(ع) به دست می‌آید در غیر این صورت انسان دچار فقر شده و هرگز به سعادت و رستگاری نائل نمی‌شود.

این استاد حوزه‌ علمیه با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید«آیا نمی‌خواهید من شما را به تجارتی پر سود هدایت کنم تا سعادت دنیا و آخرت نصیب شما شود و آن تجارت ایمان به خدا و پیامبر خدا است» ایمان با اسلام آوردن متفاوت است، در اسلام شهادتین بر زبان جاری شده و فرد مسلمان می‌شود اما در ایمان انسان به مقام یقین و باور قلبی می‌رسد و این همان سرمایه اصلی است.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) فرمودند«توکل و اعتماد به خداوند بالاترین سرمایه‌ای است که انسان را به مقام افضل می‌رساند» انسان باید در همه امور به خداوند توکل کند، اطاعت الهی انسان را به مقامی می‌رساند که مثل خداوند می‌شود.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه اگر انسان خود را تحت تکفل خداوند قرار دهد خداوند برای او کفایت خواهد بود، گفت: امروز برخی با شبهه افکنی اعمال رجب را در شبکه‌های اجتماعی زیر سوال می‌برند در حالی که علمای بزرگ جهان اسلام به انجام این عبادات اهتمام و مداومت ویژه داشتند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کسانی که در ماه رجب لذت انس با خدا را می‌چشند در زمره این الرجبیون  قرار می‌گیرند، گفت: در ماه رجب رحمت الهی بر عباد نازل می‌شود انسان با انس الهی به رشد می‌رسد.

این استاد اخلاق ادامه داد: امروز دشمنان با هجمه‌هایی که نسبت به مسلمانان دارند درصدد دور ساختن جوانان از عبادت و اطاعت الهی هستند برهمین اساس امروز رفع شبهه بسیار ارزشمند و مهم قلمداد می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان تا جوان است باید اهل ذکر و اطاعت باشد خداوند با کسی همنشین می‌شود که او هم همنشین با خدا باشد و از کسی اطاعت می‌کند که مطیعش باشد. ماه رجب ریسمانی بین خداوند و بندگان الهی است هرکه به این ریسمان چنگ بزند به طور قطع هدایت و رستگار می‌شود./813/202/ب2

ارسال نظرات