۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۹۸۰۵۷
آیت الله مظاهری:

صبر و استقامت مردم دربرابر دشمن سبب حفظ نظام شده است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: الحمدلله مردم ایران تا الآن نظام را حفظ کرده و صبر و استقامتی که در برابر دشمن از خودشان نشان داده اند سبب پیروزی های بسیار عالی برای نظام شده است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: ارتباط با خداوند و مرتبط بودن با مردم، استقامت آفرین است.

وی در ادامه تفسیر آیه صد و نهم سوره بقره که می فرماید «وَدَّ کَثِیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إِیمَانِکُمْ کُفَّارًا حَسَدًا مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَیَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَاصْفَحُوا حَتَّى یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» و با مروری بر مبحث جلسه گذشته افزود: وقتی پیامبر(ص) به مدینه رفتند، از میزان قدرت نفوذ یهودیان کاسته شد به همین سبب علیه اسلام و پیامبر(ص)، قیام خودشان را شروع کردند و با همراهی کفار و مشرکان، توطئه می کردند تا بتوانند اسلام را نابود کنند؛ قرآن می فرماید یهودیان حقانیت اسلام و پیامبر(ص) را می دانستند ولی به سبب حسادتشان زیر بار حق نمی رفتند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: قرآن خطاب به مسلمانان صدر اسلام می فرماید، در برابر توطئه گری های یهودیان از خودتان صبر و استقامت نشان دهید و سعه صدر داشته باشید که این سعه صدر داشتن و بی اعتنایی کردن، رمز پیروزی در برابر توطئه های یهودیان است؛ مسلمانان به این دستور قرآن عمل کردند و با بی اعتنایی کردن و سعه صدر داشتن، کم کم سبب رو به زوال رفتن قوم یهود شدند تا آن جا جنگ خیبر ایجاد شد و قوم یهود به طور کامل از بین رفت.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 500 شبکه ماهواره ای علیه تشیع و این نظام مقدس در حال فعالیت شبانه روزی هستند ولی بی اعتنایی مردم به این هجمه های تبلیغی سبب حفظ نظام و تشیع شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: نتیجه فعالیت های شبانه روزی شبکه های ضد شیعی فسادهای اخلاقی، بی بند و باری ها و گاهاً فسادهای اقتصادی است ولی اصل نظام و اصل تشیع به برکت استقامت ورزی مردم و بی اعتنایی کردن به این هجمه های تبلیغی، حفظ شده است.

وی با بیان این که دشمن از استقامت ملت ایران تعجب کرده است، اظهار کرد: دشمن برای براندازی نظام و تشیع کار می کند ولی با همه تلاش هایی که داشته نتوانسته موفقیت آنچنانی به دست آورد.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: شیعه موظف است به تبلیغات دشمن به ویژه یهودیان بی توجه باشد، این یک دستورالعمل قرآنی است که اگر بی توجه باشیم نسبت به تبلیغات منفی دشمن، پیروزی نهایی از آنِ ما خواهد بود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه صد و دهم سوره بقره که می فرماید «وَأَقِیمُوا الصَّلاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَمَا تُقَدِّمُوا لأنْفُسِکُمْ مِنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»، اذعان کرد: برای استقامت ورزیدن در برابر هجمه های تبلیغی دشمنان علیه نظام و تشیع که لازمه حفظ نظام و تشیع است، قرآن دو راهکار بسیار عالی مطرح می کند؛ ارتباط داشتن با خداوند و مرتبط بودن با مردم دو بالی است که به واسطه آن نظام از گزند آسیب ها و هجمه های دشمن محافظت می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بهترین پل ارتباطی انسان با خداوند نماز است، نماز باید اول وقت، با توجه و حتی المقدور در مساجد اقامه شود، مساجد باید مملو از جمعیت باشند؛ مرتبط بودن با مردم باید با یک اتحاد و صمیمیت همراه باشد تا اثر بخش شود.

وی در پایان با بیان این که الحمدلله مردم ایران تا الآن نظام را حفظ کرده اند، بیان کرد: صبر و استقامتی که مردم در برابر دشمن از خودشان نشان داده اند، سبب پیروزی های بسیار عالی برای نظام شده است؛ مردم باید بیش از پیش به این دستورالعمل های قرآنی عمل کنند تا دشمن از این که فکر کند می تواند نظام را شکست دهد، مأیوس شود و این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود./201/867/ب1

ارسال نظرات