۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۰۲۲۲۵

نگاهی گذرا به زندگینامه و مواضع امام جمعه جدید تبریز

در این مختصر نگاهی گذرا به زندگینامه حجت الاسلام و الملسمین سید محمد علی آل هاشم و مواضع وی در رابطه به فتنه ۸۸ و نه دی شده است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امروز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب شد، حجت الاسلام آل هاشم ششمین امام جمعه تبریز است که بعد از کناره گیری آیت الله مجتهد شبستری به جهت بیماری به این سمت منصوب شدند.

این عالم مجاهد که شاهد حضور وی در صحنه های کلیدی انقلاب هستیم، فرزند آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم از سادات و روحانیون به نام تبریزی است، وی از یادگاران دوران دفاع مقدس است که سبب شده است بر ویژگی های برجسته وی یعنی شناخت نزدیک او از رزمندگان دفاع مقدس، افزوده شود.

این حضور نشان از روحیه جهادی و ایثارگر این عالم مجاهد تبریزی دارد که این بار قرار است در منصب امامت جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خدمت اسلام و انقلاب باشد، آخرین مسؤولیت وی حضور در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوی اسلامی است که در سال 88 منصوب شد.

حجت الاسلام والمسلمین 55 ساله است و نماز جمعه این هفته تبریز توسط وی اقامه خواهد شد، او ششمین امام جمعه تبریز است که بعد از شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی، مرحوم آیت الله مشکینی، مرحوم آیت الله ملکوتی و آیت الله محسن مجتهد شبستری در این سمت قرار گرفته است.

وی دارای سطح چهار حوزوی و سابقه حضور 14 ساله در دروس خارج رهبر معظم انقلاب را دارد، همچنین دارای دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی است که توانسته است حضور علمی وی را در میان دانشجویان و دانشگاهیان همچنین نسل جوان انقلابی، برای استفاده بیشر مهیا سازد.

ویژگی‌های بارز این عالم مجاهد حضور جهادگرانه و ایثار گرانه در جبهه های دفاع مقدس است، وی شخصیتی ولایتمدار و مردمی است که سازده زیستی را برای خود برگزیده است، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عضو میز آذربایجان در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

قبل از ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مسؤولیت های مهمی همچون مسؤول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، رییس عقیدتی سیاسی لشکر۲۱ حمزه آذربایجان و رییس اداره منطقه ای آذربایجان، معاون روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، جانشین اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش را در کارنامه زرین خود دارد.

از جمله اقدامات مهم این روحانی مجاهد در عقیدتی سیاسی ارتش سرکشی مداوم به یگانهای مجموعه ارتش و دیدار چهره به چهره با فرماندهان و کارکنان ارتش اعم از کادر و وظیفه ، بنیان گذاری دوره های بصیرت ارتش،دیدار های چهره به چهره و هفتگی با مراجعان ، انظباط مالی ، دیدار با خانواده محترم شهدا و جانبازان، حضور فعال در اردوهای راهیان نور و بازدید از یادمانهای دفاع مقدس، تعامل با سامانه فرماندهی و حفاظت اطلاعات و تعامل با حوزه های علمیه می باشد .

 

مواضع وی در برابر فتنه 88 و فتنه گران

عدم فراموشی فتنه سال 88 و نیز حماسه نهم دی ماه اهمیت بسیاری دارد،هجمه به اعتقادات و ارزش‌های مردم در عاشورای حسینی مطلب کوچکی نبود که بتوان آن را به فراموشی سپرد، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام مانند شورای نگهبان به عنوان یکی دیگر از کارهای خلاف قانون فتنه گران بود.

 سران فتنه با این حرکت خود کل نظام را زیر سوال برده و بهانه های زیادی را به دست دشمنان ایران اسلامی دادند تا هجمه بیشتری را به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند، ادعای تقلب در انتخابات حتی پیش از بیان نتایج آن نیز از دیگر مواردی بود که فتنه جویان سال 88 به آن دست زدند و طعم شیرین انتخابات پرشور مردم در دوره دهم ریاست جمهوری را به کام ملت تلخ نمودند و هزینه سنگینی را به نظام تحمیل کردند.

ساختار شکنی و زیر سوال بردن اصل ولایت فقیه کار خطای دیگر سران فتنه بود، زیر بردن اصل ولایت فقیه به معنای ضدیت با جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و این گناهی نابخشودنی است که هیچگاه از یاد و ذهن ملت ایران اسلامی نخواهد رفت.

پیش از فتنه سال 1388 نوع رفتار و گفتار دشمنان با ایران متفاوت از بعد از فتنه شد و آنها بعد از فتنه، مُطالبات بسیار زیادی را از ایران درخواست کردند که تحریم سنگین و همه جانبه بخشی از آن بود، رهبر معظم انقلاب با تدابیر حکیمانه شان و ایستادگی در مقابل فتنه گران، ایران اسلامی را از یکی از سخت ترین پیچ های تاریخی به سلامت عبور داده و برگ زرین دیگری را به تاریخ این نظام و مملکت افزودند.

 

سخنان حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در رابطه با 9 دی

حماسه 9 دی یک حرکت مردمی خود جوش بود، در حماسه 9 دی از یک سو پیوند ناگسستنی مردم با انقلاب تقویت شد، و از سوی دیگر نقش رهبری و ولایت در خنثی سازی توطئه دشمنان برای همگان مشخص شد، در حماسه 9دی مردم با بصیرت ایران اسلامی با آرمان‌های امام راحل و  انقلاب تجدید عهد کردند.

فتنه 88 نتیجه طراحی و برنامه ریزی طولانی مدت و بسیار پیچیده سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان بوده است که با حضور حماسی و خودجوش مردم در راهپیمایی بزرگ 9 دی ماه 88 تمام توطئه‌های دشمنان و برنامه‌ریزی‌های چندین ساله آنان را نقش بر آب کرد.

حماسه 9 دی و فتنه 88 آزمونی بزرگ برای نظام بود، از میان آسیب های دردناکی که در طول 30 سال گذشته متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده بود فتنه 88 از حیث ماهیت، بُعد شیوه، ابزارها، بازیگران و آثار و پیامدهایش منحصر به فرد بوده است که البته به جز عده ای معدود همگی سربلند از آن بیرون آمدند و نتیجه آن هم واکسینه شدن کشور در مقابله این گونه فتنه افکنی ها بود./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات