۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۰۹۶۹
آیت الله سعیدی:

تحقق وعده های دولت، خدمت رسانی و اعتماد مردم را به نظام افزایش می‌دهد

امام جمعه قم با بیان اینکه باید مصارف مالیات برای مردم شفاف سازی شود، گفت: اگر مردم آنچه را که دولت وعده داده با چشم خود ببینند، اعتمادشان به نظام، دولت، نظام و کشور افزایش خواهد یافت.
آیت الله سعیدی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز به مناسبت هفته مالیات در دیدار مدیر کل و جمعی از معاونان اداره کل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه آزاد سازی موصل از درخشان ترین حرکات نظامی بود و توانست داعش را در منطقه با ذلت و خواری شکست دهد، گفت: این اقدام بار دیگر اقتدار جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را به دوستان و دشمنان نشان داد.

وی افزود: باند شیطانی داعش درس خوانده مکتب وهابیت و حمایت شده آمریکا و صهیونیست است و انسان هایی که از درگاه خداوند دور شوند همانند این داعشی ها به نکتب و خواری دچار خواهند شد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به وجود مالیات های اسلامی در دین اسلام، گفت: در دین اسلام مالیات های اسلامی از قبیل خمس وجود دارد که موارد مصرف و شرایط پرداخت آن نیز مشخص شده است و بر واجدین شرایط نیز واجب است پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره مالیات باید در زمینه مصارف مالیات برای مردم شفاف سازی کند، گفت: زمانی که مردم کمک مالی می کنند و به عینه مشاهده می کنند مالشان در چه مواردی مصرف شده است نسبت به گذشته مشتاق تر می شوند و کمک بیشتری می کنند و این مساله ای است که باید توجه جدی به آن شود.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به الزام پرداخت مالیات از سوی مودیان مالیاتی تصریح کرد: کسانی که بر عهده آن ها مالیات است باید پرداخت کنند و تبیین چگونگی مصرف، موارد مصرف و تفکیک آن برای مودیان مالیاتی از سوی سازمان مالیاتی و دیگر دستگاه ها برای مردم و مالیات دهندگان امری بسیار مهم و کارگشا است که باید حتما انجام شود.

امام جمعه قم ادامه داد: اطلاع رسانی از مصارف مالیات و انتشار آن و تبلیغات و آگاه سازی جامعه نسبت به این امور می تواند زمینه های پرداخت به موقع مالیات را فراهم آورد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: مردم و مالیات دهندگان وقتی بدانند آنچه را که از مالشان داده اند در کجا به مصرف رسیده، چه برکاتی برای شهر و کشورشان به دنبال داشته، چه مقدار موجب پیشرفت عمران و آبادانی شده نسبت به پرداخت مالیات مشتاق تر می شوند.

وی با تبیین آثار و برکات پرداخت مالیات برای مالیات دهندگان اظهار کرد: تبیین اینکه پرداخت مالیات به نفع خود مردم و مالیات دهندگان است و می تواند زمینه خودکفایی جامعه را بالا ببرد و موجب رشد و پیشرفت شهر و کشور می شود و درآمد خود مالیات دهندگان را افزایش می دهد از اموری است که باید به طور مستمر از سوی سازمان مالیاتی انجام شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات دارای وجوه مختلف است گفت: پرداخت مالیات هم وجهه شرعی دارد و هم وجهه عقلی و جهات معنوی و اخلاقی آن هم وجوه دیگر این مساله است که لازم است در این مسائل هم اطلاع رسانی درستی انجام شود و جهات شرعی، عقلی، معنوی و اخلاقی آن در جامعه روشن شود.

وی یادآور شد: مردم آنچه را که دولت وعده داده با چشم خود ببینند، اعتمادشان به نظام و دولت بیشتر می شود و علاقه مند به خدمت به این نظام و کشور خواهند شد./837/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات