۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۱۶۳۵۱

واکنش روحانی لبنانی به مخالفت با دفن شهید اهل‌ سنت حزب الله در صیدا

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان درباره مخالفت های صورت گرفته درباره خاکسپاری شهید اهل تسنن حزب الله در صیدا واکنش نشان داد.
شهید محمد خضر الکبش از اعضای اهل تسنن حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نسبت به برخی مخالفت های با خاکسپاری شهید محمد خضر الکبش از شهدای اهل تسنن حزب الله در شهر صیدا واکنش نشان داد.

وی در گفت وگو با سایت «هنا صیدا» تصریح کرد: نباید هیچ توجهی به فریادهای فتنه گران کنیم زیرا آنها توانایی برگزاری تجمع را ندارند چه برسد به اینکه از خاکسپاری شهید مقاومت در صیدا جلوگیری کنند.

این روحانی اهل تسنن افزود: از همگان می خواهیم هیچ پاسخی به این افراد ندهند چرا که آنان کثیف‎تر از آن هستند که پاسخی دریافت کنند. نقش و توطئه و دشمنی آنان با مقاومت برای همگان آشکار است و اقدامات شبهه برانگیز آنان تازگی ندارد.

شیخ حبلی اظهار داشت: صیدا از گذشته تاکنون به دروازه پایداری و پایتخت مقاومتی که اشغالگران صهیونیستی را به ذلت کشاند، شهرت دارد. همانگونه که در برابر تروریسمی که احمد الاسیر در پی گسترش آن بود، ایستاد.

رییس جمعیت الفت با تأکید بر اینکه صیدا الگوی وحدت ملی و اندیشه مقاومت خواهد ماند، ادامه داد: شهید محمد خضر الکبش در راه دفاع از کرامت شهروندان صیدا و همه لبنانی ها به شهادت رسید تا سرزمین ما به جولانگاه تروریست ها مبدل نشود.

گفتنی است محمد الکبش فرزند شیخ خضر الکبش از روحانیان اهل تسنن حامی مقاومت و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان است که از اعضای حزب الله به شمار آمده و در راه دفاع از حرم و نبرد با تروریست های جبهه النصره در حلب سوریه به شهادت رسید.

پس از آزادی عرسال از لوث تروریست های جبهه النصره و آزادی اسیران مقاومت در قبال خروج تروریست ها از لبنان انجام گرفت، برخی خبرها از احتمال بازگشت پیکرهای شهدای لبنانی در دست جبهه النصره شنیده می شود.

یکی از این پیکرهای متعلق به شهید محمد الکبش است. شیخ خضر الکبش درباره احتمال بازگشت پیکر فرزند خود می گوید: این مساله کاملا امنیتی بوده و هرگاه که خبر قطعی بیاید آن را اعلام خواهیم کرد.

وی از تلاش های حزب الله تقدیر کرد و اظهار داشت که شیخ سلیم سوسان مفتی اهل تسنن صیدا موافقت خود را با دفن پیکر شهید در صورت بازگشت به وطن اعلام کرده است./980/ب902/د

ارسال نظرات