۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۲۱۹۶۱
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

تبلیغات منفی دشمن عامل اصلی تنها ماندن حضرت مسلم در کوفه

رییس حوزه علمیه اصفهان با استناد به منقولات تاریخی گفت: بعد از چند روز که حضرت مسلم(ع) در کوفه بودند حدود ۱۸ هزار کوفی ندای لبیک یا حسین(ع) سر دادند و از معاویه و یزید اعلام برائت کردند ولی ابن زیاد به صورت مخفیانه بیت العماره کوفه را در دست گرفت و با تبلیغات بسیار ساده رأی کوفیان را به طور کامل برگرداند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: عده ای از مردم به تغییر وضعیت جامعه تحت تبلیغات منفی دشمن تغییر رأی می دهند.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) افزود: امیدوارم حضرت مسلم(ع) نظر لطفی به جلسه ما داشته باشند و ثواب جلسه تفسیر امروز را از جانب ما به عنوان هدیه بپذیرند.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: چندین روز است که به تبعیت از قرآن که آیات بسیار مهم و مفصلی راجع به مسأله تغییر قبله و فتنه انگیزی یهودیان مطرح می کرد ما نیز راجع به مسائل تعبدی ادیان صحبت هایی را داشتیم و عرض کردیم شبهه افکنی یهودیان راجع به مسأله تغییر قبله سبب تغییر عقیده برخی از مسلمانان ضعیف النفس شد و مسلمانان کم عقیده با پیروی از مکاید یهودیان در اصل لشکری برای دشمنان اسلام شدند.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: جنگ هایی زیادی برای اسلام و مسلمین پیش آمد ولی هیچ چیز به اندازه شبهه پراکنی هایی که از سوی دشمنان اسلام انجام می گرفت و عده ای از مسلمانان را گمراه می کرد موجب آزار و اذیت پیامبر(ص) نشد؛ یهودیان با کم عقلی مسلمانان مستضعف کارهای زیادی علیه اسلام انجام دادند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که لازم است برای کسب ایمان رسوخی تلاش کنیم، ابراز کرد: انسان باید در امر دینش خیلی تلاش کند تا در فراز و نشیب هایی که تحت عنوان شبهه علیه دینش از سوی دشمن ایجاد می شود ثابت قدم بماند و گمراه نشود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت مسلم(ع) از سوی امام حسین(ع) مأموریت گرفتند تا به کوفه بروند و از مردم کوفه بیعت بگیرند، بعد از چند روز که حضرت مسلم(ع) در کوفه بودند حدود 18 هزار کوفی ندای لبیک یا حسین(ع) سر دادند و از معاویه و یزید اعلام برائت کردند ولی ابن زیاد به صورت مخفیانه بیت العماره کوفه را در دست گرفت و با تبلیغات بسیار ساده رأی کوفیان را به طور کامل برگرداند.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: ابن زیاد با تبلیغاتی ساده خطاب به کوفیان مبنی بر این که نیاز نیست فرزندانتان در این جنگ کشته شوند والدین مردان جنگ آور را تحریک کرد و سبب شد همه کوفیان حضرت مسلم(ع) را تنها بگذارند؛ 18 هزار نفر قبل از تبلیغاتی که از سوی ابن زیاد انجام گرفت پیرو حضرت مسلم(ع) بودند ولی شبی فرا رسید که حتی یک نفر حاضر نشد به حضرت مسلم(ع) پناه بدهد؛ حضرت مسلم(ع) غریبانه در شهر کوفه قدم می زدند که پیرزنی به ایشان پناه داد ولی فرزند ناخلف آن پیرزن حضرت مسلم(ع) را به سربازان ابن زیاد لو داد و ایشان از سوی سرکرده های ابن زیاد دستگیر شدند و بعد از این که سر مبارکشان از تنشان جدا شد، جسد بی سر ایشان را از بالای بیت العماره روی زمین انداختند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با طلب مغفرت کردن برای حجت الاسلام والمسلمین فیروزیان اذعان کرد: مرحوم فیروزیان که خدا رحتمشان کند مرد بسیار خوبی بود، ایشان می گفتند نشستن و برخاستن انسان باید پشتوانه و دلیل داشته باشد تا انسان هرگز از عمل خودش پشیمان نشود.

وی در پایان گفت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی مردم را به سه دسته تقسیم می کردند و برای دسته سوم تعبیر بسیار زیبایی دارند، ایشان راجع به عده ای از مردم می فرمایند، با تغییر وضعیت جامعه عده ای از مردم تغییر راه و روش می دهند./867/پ201/ب1

ارسال نظرات