۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۲۲۳۲۹
اخبار کوتاه از دنیای نشر؛

از بیانیه روز ملی صنعت چاپ تا انتشار زندگی‌نامه شهیدان مدافع حرم

بیانیه‌ تشکل‌های چاپ به مناسبت روز ملی صنعت چاپ، مروری بر کتاب «حقوق بشر به روایت آیات قرآن کریم»، انتشار زندگی‌نامه هفت شهید مدافع حرم ارتش و انتشار کتاب «چرخ و فلک» از عناوین اخبار کوتاه است.
دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانیه‌ تشکل‌های چاپ به مناسبت روز ملی صنعت چاپ، مروری بر کتاب «حقوق بشر به روایت آیات قرآن کریم»، عرضه کتابی درباره ایران عصر افشار، نقد کتاب «پیش‌نویس‌های زندگی در تحلیل رفتار متقابل»، انتشار کتاب «ارزش‌های زیست محیطی»، انتشار زندگی‌نامه هفت شهید مدافع حرم ارتش و انتشار کتاب «چرخ و فلک» از عناوین اخبار کوتاه است.

بیانیه‌ تشکل‌های چاپ به مناسبت روز ملی صنعت چاپ

انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ و اتحادیه‌های بزرگ صنعت چاپ بیانیه روز ملی صنعت چاپ را با انتشار بیانیه‌ای تبریک گفتند.

این بیانیه‌ بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

11 شهریور یادآور صنعتی است که طلایه‌دار توسعه هنر، فرهنگ و اقتصاد است؛ این روز یادآور تلاش مستمر و مداوم جمع بزرگی آزادمردان این مرز پرگُهر است.

بی‌تردید، تعیین یک روز از سال برای صنعت چاپ بزنگاه و مجالی است برای تبادل افكار، شناخت مشكلات و بررسی راهكار جهت رسیدن به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» با تکیه بر توان هنرمندان صنعتگر داخلی است.

مطمئناً یازدهم شهریورماه هر سال باید سمبلی بزرگ برای ارج نهادن به تلاش‌های انجام شده دویست سال طلایه‌داری مردان و زنان پُرتلاش و کم‌توقع صنعت چاپ جمهوری اسلامی ایران باشد.

لذا روز ملی صنعت چاپ تنها دست‌مایه‌ای برای تفكر در این زمینه، تعامل عقاید و فكرسازی برای رسیدن به جهش این صنعت و متعاقباً توسعه و پیشرفت اقتصاد و توسعه پایدار صادرات غیرنفتی است.

از این رو لازم است كه مسئولان و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در تقویت تمام تشكل‌های تلاش مضاعفی صورت دهند تا با مشاركت و همدلی راهكارهای منطقی و قابل اجرا شناسایی شوند و با برنامه‌ریزی شایسته‌تر نسبت به دستیابی به اهداف بیش از پیش امیدوار و موفق بود.

انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ و اتحادیه‌های بزرگ صنعت چاپ کشور، یازدهم شهریور روز ملی صنعت چاپ را به تمام صنعتگران، فعالان اقتصادی، كارآفرینان و صادركنندگان عرصه پهناور صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران تبریک عرض می‌‌نمایند.

مروری بر کتاب «حقوق بشر به روایت آیات قرآن کریم»

کتاب «حقوق بشر به روایت آیات قرآن کریم» اثر مجید رضاخانی آیات قرآنی مرتبط با حقوق بشر و کرامت انسانی را به خواننده علاقه‌مند معرفی می‌‌شود.

در قرن‌های اخیر، قوانین مختلفی در حمایت از حقوق بشر از سوی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی وضع شده است. قوانین انسانی مانند منشور ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر، کنوانسیون بین‌المللی رفع هر نوع تبعیض نژادی، کنوانسیون رفع اشکال تبعیض علیه زنان،‌ کنوانسیون حقوق کودک و نظایر آن، شاید در دوره‌ها و مقاطعی قابل اجرا بوده، اما بدون شک دچار خطای انسانی در قانونگذاری و عدم نگاه چندبُعدی به مسائل بوده است.

قرآن کریم، کامل‌ترین نقشه راه در رعایت حقوق بشر را پیش‌روی انسان قرار داده است. کتاب «حقوق بشر به روایت آیات قرآن کریم» که به همت مجید رضاخانی گردآوری شده، دربردارنده نشانی آیات قرآنی مرتبط با حقوق بشر و کرامت انسانی است.

خداوند در آیه 84 سوره بقره به ضرورت صلح در جوامع و رعایت حقوق شهروندی اشاره کرده است: «و هنگامی را که از شما پیمان گرفتیم که خون هم را نریزید و یکدیگر را از سرزمین خود بیرون نکنید. سپس شما اقرار کردید؛ و بر این پیمان گواه بودید.»

همچنین در آیه بعدی سوره بقره نیز، بیرون کردن هر قوم از سرزمین‌شان، برابر با تجاوز و گناه شمرده شده است: «اما این شما هستید که یکدیگر را می‌کشید و جمعی از خودتان را از سرزمین‌شان بیرون می‌کنید و در این گناه و تجاوز، به یکدیگر کمک می‌نمایید؛ و اینها همه نقض پیمانی است که با خدا بسته‌اید، در حالی‌که اگر بعضی از آنها به‌صورت اسیران نزد شما آیند، فدیه می‌دهید و آنان را آزاد می‌سازید! با اینکه بیرون ساختن آنان بر شما حرام بود. آیا به بعضی از دستورات کتاب آسمانی ایمان می‌آورید و به بعضی کافر می‌شوید؟!‌ برای کسی از شما که این عمل (تبعیض در میان احکام و قوانین الهی) را انجام دهد، جز رسوایی در این جهان، چیزی نخواهد بود و روز رستاخیز به شدیدترین عذاب‌ها گرفتار می‌شوند و خداوند از آنچه انجام می‌دهید، غافل نیست.»

مؤلف در صفحه 44 کتاب نیز آورده که خداوند در آیات 19 تا 21 سوره مبارکه نساء، از حقوق زنان و حق مهریه یاد کرده و چشم‌پوشی اجباری از رعایت این حق را نهی کرده و وفای به عهد در زمان ازدواج را واجب می شمرد:

«ای کسانی که ایمان آورده‌اید! بر شما حلال نیست که از زنان، از روی اکراه (و ایجاد ناراحتی برای آن‌ها) ارث ببرید! و آنان را تحت فشار قرار ندهید که قسمتی از آنچه را به آنها داده‌اید (مهر)، تملک کنید! مگر اینکه آنها عمل زشت آشکاری انجام دهند و با آنان به طور شایسته رفتار کنید! و اگر از آن‌ها، به جهتی کرامت داشتید، فورا تصمیم به جدایی نگیرید! چه بسا چیزی خوشایند شما نباشد و خداوند خیر فراوانی در آن قرار می‌دهد! (19) و اگر تصمیم گرفتید که همسر دیگری به جای همسر خود انتخاب کنید و مال فراوانی (به‌عنوان مهر) به او پرداخته‌اید، چیزی از آن را پس نگیرید! آیا برای بازپس گرفتن مهر آنان، به تهمت و گناه آشکار متوسل می‌شوید؟! (20) و چگونه آن‌را بازپس می‌گیرید، در حالی‌که شما با یکدیگر تماس و آمیزش کامل داشته‌اید؟ و از این گذشته، آن‌ها (هنگام ازدواج) از شما پیمان محکمی گرفته‌اند! (21)».

انتشارات مِلِرد، نخستین چاپ کتاب «حقوق بشر به روایت آیات قرآن کریم» را در 99 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای پنج هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.

 

عرضه کتابی ‌ درباره ایران عصر افشار

کتاب «جنگنامه نادر» (به زبان هورامی) اثری منظوم از الماس خان کندوله ای، سردار نادرشاه افشار است که به ترسیم دوره افشاریه و به ویژه جنگ نادر با عثمانی پرداخته است.

کتاب «جنگنامه نادر» (به زبان هورامی) اثری است منظوم که الماس‌خان کندوله‌ای آن را سروده است، در این کتاب الماس‌خان اوضاع دوره نادرشاه به ویژه جنگ‌های نادر با عثمانی‌ها، هندی‌ها و ازبک‌ها را به تصویر می‌کشد.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم:

«آنچه مشخص است اینکه الماس‌خان که برخی از وی به عنوان سردار سپاه نادرشاه نام برده‌اند، در این جنگ‌ها به ویژه جنگ با عثمانی‌ها حاضر بوده است. به این دلیل، توانسته تصویرهای واقعی و دقیقی از جنگ‌های نادر با عثمانی‌ها ارائه دهد؛ هر چند که الماس‌خان به دلیل اینکه یکی از پیشگامان سرودن شاهنامه‌های هورامی است، گاه در این کتاب و به ویژه در جنگ‌ها از تصویرهای حماسی و اسطوره‌ای هم استفاده کرده است.»

در رابطه با نوع نگارش کتاب آمده است:

«با وجود این، کتاب حاضر، اثری مهم درباره دوره افشاریه است که در مقایسه با دوره‌های صفوی و قاجار، آثار و مکتوبات محدودی از آن دوره به جای مانده است. هر چند مانند هر اثر دیگر، مسلما می‌توان انتقادهای زیادی به نوشته‌های الماس‌خان کندوله‌ای وارد کرد، اما وی در مقام سردار و شاعری که گویا به دلیل عقب‌نشینی نابهنگام در جنگ کرکوک، اخته و از سپاه رانده شد و سپس مجبور به سکونت در روستای کندوله کرمانشاه شد، می‌توانست پس از مرگ نادرشاه و در زمان تالیف این کتاب، نادر را به باد انتقاد بگیرد و او را عامل اصلی گرفتاری‌ها و بدبختی‌های ایران معرفی کند، اما به جرات می‌توان گفت در تمام جنگنامه نمی‌توان بیتی را با این مفهوم پیدا کرد.

برعکس، وی به ویژه در جنگ‌های ایران و عثمانی که خود در آن حاضر بوده، توصیفات دقیقی ارائه می‌دهد. گاه نادر را به سبب برخی سیاست‌هایش می‌ستاید و گاه از او به علت شکست در برخی از نبردها انتقاد می‌کند. الماس‌خان حتی فراتر از این، در جنگ‌هایی که افغان‌ها و عثمانی‌ها مردانه جنگیده‌اند، آنها را به رستم زال، پهلوان ایرانی، تشبیه می‌کند و لشکریان نادرشاه را به غلامان زنگی و آنجا که لشکریان نادر مردانه در برابر تجاوزات به آب و خاک ایران نبرد کرده‌اند، از آنها به بزرگی یاد می‌کند که حاضرند جان و مال خود را در راه دفاع از وطن فدا کند.»

انتشارات ققنوس، کتاب «جنگنامه نادر (متن علمی انتقادی هورامی)»،را اثر الماس‌خان كندوله‌ای، مصحح و مترجم مظهر ادوای در 583 صفحه، شمارگان 660 نسخه و به بهای 55 هزار تومان  به چاپ رسانده است.

زندگی‌نامه 7 شهید مدافع حرم ارتش کتاب می‌شود

مدیر انتشارات «سوره سبز» ضمن اشاره به انتشار سه عنوان کتاب جدید از انتشار هفت عنوان کتاب درباره شهدای مدافع حرم ارتش خبر داد.

​دکتر محسن صادق‌‌نیا، مدیر انتشارات «سوره سبز» درباره تازه‌های این نشر اظهار کرد: کتاب «سه فرشته سفید‌پوش» شامل زندگی‌نامه سه بانوی شهید ارتش، سلطنت علی‌خانی زرین‌تارج گودینی و اقدس احمد‌‌وند منتشر شده است. فاطمه دانش‌‌ور، ثریا منصور بیگی و رقیه مهری نویسندگی این کتاب را برعهده داشتند. انتشار این کتاب در حالی صورت گرفت که بسیاری از مردم تصور می‌کردند شهید زن در ارتش وجود ندارد. 

وی ادامه داد: کتاب‌ «آسمانی‌تر از عشق» براساس زندگی شهید سرلشکر خلبان سید نصراله آسیایی، فرمانده پایگاه مسجد سلیمان در هشت سال دفاع مقدس به قلم محمد عبدی نوشته و به تازگی به بازار نشر عرضه شده است         

صادق‌نیا افزود: کتاب «چند روایت درخشان از یک مرد» شامل زندگی محسن درخشان نوشته مهرداد رضایی‌فرد نیز از دیگر کتاب‌های جدید انتشارات «سوره سبز» است.  

این فعال حوزه نشر درباره برنامه نشر «سوره سبز» در حوزه شهدای مدافع حرم اظهار کرد: ارتش، هفت شهید مدافع حرم تقدیم کرده است که زندگی‌ نامه آن‌ها در مجموعه هفت جلدی در قطع پالتویی در دست تدوین است. مصاحبه‌ها انجام شده و نویسنده‌ها در حال نگارش هستند. پیش‌بینی می‌شود آئین رونمایی از این مجموعه همزمان با 22 بهمن سال جاری با حضور مسئولان برگزار شود.

نقد و بررسی کتاب «پیش‌نویس‌های زندگی در تحلیل رفتار متقابل»

پیش‌نویس زندگی طرحی از زندگی است که در زمان کودکی ریخته می‌شود، به دست والدین تقویت و با اتفاق‌ها و حوادث بعدی توجیه می‌شود. بیشترین نمود آن در انتخاب‌های مهمی است که در زندگی انجام می‌دهیم.

به تازگی کتاب «پیش‌نویس‌های زندگی در تحلیل رفتار متقابل» نوشته‌ی کلود استینر با ترجمه‌ی دکتر علی‌ بابایی‌زاد و آزاده سجادی‌نسب وارد بازار کتاب شده است. این کتاب تحلیلی کاربردی و مفید ارائه می‌دهد تا به کمک آن پیش‌نویس زندگی‌مان را از نو بنویسیم و زیستنی پرمعناتر و رضایت‌بخش‌تر تجربه‌ کنیم.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به بحث و بررسی درباره‌ی کتاب «پیش‌نویس‌های زندگی در تحلیل رفتار متقابل» اختصاص دارد.

در این نشست که در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود، علی بابایی‌زاد و آزاده سجادی‌نسب سخن می‌گویند.

مرکز فرهنگی شهر کتاب در تهران خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم  قرار دارد.

کتاب «ارزش‌های زیست محیطی» منتشر شد

انتشارات «تیسا»، کتاب «ارزش‌های زیست محیطی» نوشته مشترک جان اُنیل، آلان آلاند و آندری لایت و ترجمه عیسی پیری، استاد‌یار دانشگاه زنجان را منتشر کرده است. 

  کتاب در سه بخش کلی شامل «رهیافت‌های مطلوبیت‌گرا به تصمیم‌گیری محیطی»، «یک اخلاق محیطی جدید؟» و «روایت‌های طبیعت» تدوین شده است. 

«رفاه انسانی و جهان‌طبیعی»، «محاسبه لذت‌گرایانه از رفاه»، «پیامد‌گرایی آزادی بیش از حدی می‌دهد»، «مطلوبیت‌گرایی و توزیع»، «ما از یک نظریه انتخاب عقلانی چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟»، «اخلاقیات محیطی انبوه و کم‌حجم»، «طبیعی و مصنوعی»، «تاریخ و فرآیند‌ها به‌عنوان ارزش»، «جاذبه‌های روش بخش‌بندی»، «رفاه انسان و قابلیت جایگزینی»، «چه چیزی موجب گرفتن تصمیم خوب می‌شود؟» 

 نویسنده در تشریح موضوع این کتاب آورده است: «محوریت این کتاب درباره محیط‌زیست و ارزش‌هاست.»

 در صفحه 22 کتاب در ذیل عنوان «زندگی با جهان» می‌خوانیم:

«ما با جهان زندگی می‌کنیم. تاریخچه جهان فیزیکی و طبیعی به قبل از پیدایش انسان‌ها برمی‌گردد و تا ناپدید شدن آخرین گونه‌های انسان‌ها و جانداران و حتی بعد از آن‌ها هم ادامه خواهد داشت. این همان واقعیتی است که بیشتر طرفداران محیط‌زیست بیان می‌کنند و به دلیل خواستار حفاظت از آن هستند؛ از این رو، یکی از دلایل رشد بیانیه‌ها و نگرانی‌های محیطی و جنبش‌های حفاظت محیط‌زیست، توده داده‌های متوالی‌ای است که توسط علوم انسانی فراهم شده است.» 

نگارنده در صفحه 38 کتاب در تشریح مفهوم «مطلوبیت‌گرایی سنتی» آورده است. «در مطلوبیت‌گرایی سنتی با تلاش برای یافتن شاخص‌ها و اندازه‌هایی برای معاوضه اهداف مختلف با یکدیگر به‌منظور حداکثرسازی مزایا و سود، به مسأله تعارضات آشکار بین ارزش‌های مختلف و علایق یا منافع می‌پردازد. از دست‌دادن منافع در یک بخش می‌تواند با کسب دستاوردها و منافع در بخش دیگر جایگزین شده و معاوضه شود.» 

در صفحه 40 کتاب می‌خوانیم:

«رفاه مطلوب برای ادامه زندگی یک فرد چیست؟ نظریه‌پردازانی همانند جرمی بنتام (1842 ـ 1748) و جیمز میل (1836 ـ 1773) در قرن‌های هجدهم و نوزدهم از مطلوبیت‌گرایی کلاسیک به‌خاطر لذت‌گرایی و رفاه‌گرایی آن دفاع کردند.» 

«توزیع» با تأکید برعدالت از‌ جمله مقولات مهم در حوزه محیط زیست است. درباره دیدگاه نویسنده درباره این مقوله در صفحه 95 می‌خوانیم:

«توزیع، مسأله مهمی در زمینه‌ تصمیم‌گیری‌های محیطی است. توزیع هم در طول فرایند تصمیم‌گیری و هم در پیامدهای تصمیم‌ گرفته شده اهمیت بسزایی دارد. اغلب، تصمیمات در بستر توزیع نابرابر ثروت، قدرت و صدا و رای شکل می‌گیرد و نتایج و پیامدهای تصمیم گرفته شده، اغلب به‌طور نامساعد و نابرابری بین طبقات مختلف، جنیست‌ها و قومیت‌های مختلف توزیع می‌شوند.» 

درباره گسترش مرزهای داشتن قابلیت‌ توجه‌ها و بررسی‌های اخلاقی در صفحه 172 کتاب می‌خوانیم:

«جنبش اصلی در بسیاری از اخلاقیات محیطی اخیر به‌منظور تلاش برای رفتن به ماورای دایره موجودات حساس و درک‌کننده‌ای صورت گرفته است که توسط مطلوبیت‌گرایانی چون سینگر و نظریه‌پردازان حق‌محوری چون ریگان بیان شده و تلاش کرده است حوزه و قلمرو توجه اخلاقی را گسترش دهد.

در شناخت مفهوم طبیعت به‌عنوان بیابان باید چه کار کرد و چگونه عمل کرد؟ یک پرسش اساسی مطرح در این‌جا این است که آیا طبیعت به‌عنوان بیابان بدون توجه به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی افراد، در بین تمام جوامع اهمیت یکسانی دارد؟ به نظر می‌رسد عقاید یک شخص درباره طبیعت تحت تأثیر شرایط فرهنگی و باورهای وی قرار می‌گیرد.

پایداری همانند تنوع زیستی یکی از اهداف کلیدی سیاست‌های محیطی است. همانند تنوع زیستی این مورد نیز تقریباً برای همه مطلوب است؛ درحالی‌که مفهوم پایداری زندگی خود را در متن کشاورزی پایدار و سیستم‌های اکولوژیکی پایدار شروع می‌کند.»

در ادامه این مبحث آمده است:

«بخشی از بیاناتی که از گزارش 1987 کمیسیون جهانی محیط‌زیست و توسعه به ریاست گرو هارلم بروتلند برگرفته شده، این‌گونه است: «توسعه پایدار توسعه‌ای است به نیازهای عصر حاضر را بدون به خطر انداختن توانایی‌ةای نسل‌های آینده برای رفع نیازهایشان، پاسخگو باشد و رفع کند.» 

انتشارات «تیسا»،  کتاب «ارزش‌های زیست محیطی» را با شمارگان 550 نسخه در 363 صفحه، به بهای 29 هزار و 900 تومان به بازار کتاب عرضه کرده است.  

خاطرات نوجوانی 14 ساله کتاب شد

انتشارات کهکشان دانش ، کتاب «چرخ و فلک» را به قلم علیرضا رضوی از سوی برای نوجوانان منتشر کرد.

علیرضا قربانی نوجوانی 14 ساله اهل تبریز است که در این کتاب خاطراتی از زندگی و اتفاقات مدرسه و تیم‌هایش را برای هم‌سن و سالانش بیان کرده است. همچنین گاه توصیه‌ها و تجربیات اخلاقی و کاربردی جالبی را نیز در بردارد که علاوه بر نوجوان‌ها برای بزرگسالان هم می‌تواند آموزنده باشد.

قربانی درباره چگونگی نوشتن این کتاب می‌گوید:

«روزها می‌گذشتند و من بزرگتر می‌شدم، خواه ناخواه، مغز، قلب و روحم هم بزرگتر می‌شدند. رفته رفته دردها را بیشتر احساس می‌کردم، مشکلات بیشتری در اطرافم می‌دیدم، آن شادی‌های بی‌دلیل کودکانه در من کمتر می‌شدند و به افسردگی نزدیکتر می‌شدم. اما به خودم یک قول دیگر دادم: «روح من تا ابد جوان خواهد بود و حتی در زمان افسردگی هم همیشه شاد خواهم بود» و به این ترتیب من و زندگی بهترین دوست‌های صمیمی شدیم.»

 خلیل رضوی، مشاور موفقیت فردی و شغلی، در مقدمه این کتاب می‌نویسد‌:

«اگر پدر و مادرهای عزیز که با پر کردن شکم و وقت کودک خود با انواع بازی‌‌ها و کلاس‌های تقویتی و هنری و تهیه تجهیزات روز حمایت خود را از فرزندانشان نشان می‌دهند در کنار آن به تقویت و پرکردن ذهن فرزندان خویش هم اقدام کنند این کودک خواهد توانست در کنار موفقیت در نمره گرفتن و تحصیل در درس زندگی هم موفق باشد و بتواند خودی نشان دهد.

شاید این کتاب تلنگری باشد که بتواند تغییرات و تحولاتی در مدارس ایجاد کند تا ما بزرگترها هم همراه با تغییرات تکنولوژی و تغییر روحیات و علایق و طرز فکر کودکان و نوجوانان امروزی محیط خود را تغییر دهیم و شیوه آموزش و پرورش خود را به روز کنیم.»

 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«یکی از چهره‌های فوق مشهور مدرسه معلم بهداشت بود که بهش خانم بهداشت می‌گفتند. هیچ کس اسم واقعی او را نمی‌دانست حتی خود معلم‌ها و ناظم‌ها و مدیر هم خانم بهداشت صدایش می‌زدند. راستش من هنوز هم اسم او را نمی‌دانم و واقعا هم برای فهمیدن اسمش خیلی کنجکاوم. خانم بهداشت بلندقدترین فرد مدرسه ما بود و شاید هم یکی از بلندقدترین افرادی بود که در عمرم تا به حال دیده‌ام. همیشه یک مانتوی سیاه رنگ می‌پوشید و حتی یک بار هم او را با لباس متفاوتی ندیدم. خیلی به پاکیزگی اهمیت می‌داد. به ناخن‌هایش که نگاه می‌کردی از شدت تمیزی به حالت دهان‌باز می‌ماندی. عده‌ای هم با دیدن این ناخن‌ها از شدت تعجب و شگفت زدگی بی‌هوش می‌شدند. باور کنید این موضوع حقیقت دارد.»

انتشارات کهکشان دانش، کتاب «چرخ و فلک» را در قالب 240 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 200 هزار ریال منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات