۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۳۸۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی:

اقتصاد مقاومتی پشتوانه امنیت فراگیر اقتصادی است

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه، اقتصاد مقاومتی راه تنها دست‌یابی به امنیت اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل برون‌رفت از معضلات حاکم بر ایران است.
حجت الاسلام  کاظم سپاسی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم سپاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به الگوی نام‌گذاری سال 1396 از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: الگوی نام‌گذاری سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از این حقیقت است که اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه‌حل برون‌رفت از معضلات حاکم بر نظام اسلامی ایران است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و تصریح معظم له بر این حقیقت که کار زیادی برای تحقق اقتصادی مقاومتی صورت نپذیرفته است، گفت: امیدواریم که در سال‌های آینده دولت برای حرکت در این صراط روشن اقدامی قابل‌بیان داشته باشد؛ این در حالی است که ملت ایران آثار دفاع مقاومتی که الگویی از امنیت فراگیر اجتماعی است را مشاهده کرده و به‌خوبی به برکات آن آگاه هستند.

وی امنیت را فرزند صالح دفاع و مقاومت اسلامی در برابر دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و ابراز داشت: امروزه شاهد آن هستیم که حتی خیال تجاوز به حریم امن ایران اسلامی در اذهان دشمنان ما خطور نمی‌کند؛ بر این اساس معتقدیم که اگر دولتمردان به معنای حقیقی الگوی اقتصاد مقاومتی را درک کرده و به سیاست‌های آن جامع عمل بپوشانند زمینه‌ایجاد یک اقتصاد مقاوم و درون‌زا فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی اقتصاد مقاوم راه تنها دست‌یابی به امنیت اقتصادی ایران اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: مبانی اقتصادی جامعه اسلامی اگر برمدار الگوی اقتصاد مقاومتی بنا شود، دیگرکسی فکر تجاوز به حقوق اقتصادی ملت ایران را هم نخواهد داشت بلکه پیش‌بینی می‌شود به حضور الگوی اقتصاد مقاومتی انگیزه‌های همکاری دیگران برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اقتصادی نیز تقویت شود.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم به ارزیابی فرهنگی دولت تدبیر و امید پرداخت و عنوان داشت: فرهنگ یک مقوله‌ای است که دیر بازده است و مشکلات زیادی در این عرصه وجود دارد؛ بر این اساس بخشی از ترمیم الگوی فرهنگی به نوع کارکرد خود حوزه‌ها مرتبط است؛ این در حالی است که روند کارکرد دولت و نهادهای فرهنگی بر این مقوله تأثیر جدی خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که زمینه و استعدادهای فرهنگی ایران اسلامی بیشتر از ظرفیت عملکرد حوزه‌های علمیه و کارکرد دولت است، ابراز داشت: باید اعتراف داشت که در کشور قرآنی سبک‌های زندگی برمدار الگوی قرآنی بنا نشده است؛ این در حالی است که در حوزه‌ها و نهادهای فرهنگی کمتر به هویت نصرت بخش و سعادت‌بخش قرآن کریم توجه شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی، الگوی مصرف هزینه‌ها در حوزه فرهنگ را نشان از ضعف جدی برنامه‌ریزی فرهنگی عنوان داشت و گفت: دولت به بهانه‌های فرهنگی هزینه‌ها را در الگویی از کنش‌های فرهنگی متوجه کرده است که زمینه ضعف عملکرد حوزه‌ها در مقوله فرهنگ می‌شود./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات