۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۷۴۵
در نشستی رسانه‌ای؛

جزئیات بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی اعلام شد

مسئولان بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی در نشستی رسانه‌ای به تشریح اقدامات خود پرداختند.
بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رسانه‌ای بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی پیش از ظهر امروز دوشنبه 15 آبان با حضور سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و افشین داورپناه، معاون فرهنگی خانه کتاب به میزبانی خبرگزاری قرآنی ایکنا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، عادل تقوی با مهم ارزیابی کردن جشنواره بیست چهارم در حوزه کتاب سال دانشجوییٰ گفت: جشنواره کتاب سال دانشجویی به عنوان یک رویداد باسابقه در جهاد دانشگاهی نزدیک به ربع قرن سابقه استمرار داشته است.

 دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی افزود: جشنواره کتاب سال در این دوره فراخوان خود را از ابتدای سال جاری آغاز کرده است و تا شهریور ماه امسال دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارائه کردند.

تقوی تصریح کرد: آثار پس از بررسی های اولیه شرایط احراز در چهار مرحله مورد بررسی داوران قرار گرفتند و در نهایت آثار برگزیده هفته آینده در دانشگاه تهران معرفی خواهند شد.

وی عنوان کرد:در حال حاضر 770 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که در مرحله اول 100اثر، حذف و 660اثر برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند؛ این آمار نشان دهنده آن است که امسال نسبت به سال گذشته حدود در ارسال آثار پنج درصد افزایش داشته ایم.

دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: بیشترین تعداد آثار در گروه های مختلف، در حوزه علوم انسانی ارسال شده اند و همچنین امسال 66درصد آثار، تألیفی و 34 درصد آثار، ترجمه هستند.

تقوی ادامه داد: امسال هم اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یکی از بحث های مهم این جشنواره محسوب می شود و قرار است امسال از ناشرین برتر هم تقدیر شود.

وی یادآورشد: ما نیاز داریم که در فضای دانشجویی و جامعه در حوزه کتابخوانی فعالیت های مؤثری عرضه کنیم.

گفتنی است، در بخش دیگری از این نشست، سعید پورعلی با تشریح اقدامات جهاد دانشگاهی به بیان برنامه‌های پیش‌رو در حوزه کتاب سال دانشجویی پرداخت./
۸۵۶/ پ ۲۰۲/ش

 

ارسال نظرات