۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۳۹۳۸۱
حجت الاسلام رحیم زاده:

سطح برنامه های کارشناسی تلویزیون دچار ابتذال شده است

مدیرگروه فرهنگ و معارف شبکه اول سیما سه عنصر علم، رفتار و تداوم را در موفقیت کارشناسان تلویزیونی مؤثر دانست و گفت: سطح برنامه های کارشناسی تلویزیون دچار ابتذال شده است.
حجت الاسلام رحیم زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین رحیم زاده در نشست «نقد و بررسی دیدگاه های برنامه سازان در حوزه کارشناسی دینی» که امروز چهارشنبه در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اهمیت حضور کارشناسان در برنامه های تلویزیونی عنوان کرد: در حقیقت پایه و اساس برنامه های تلویزیونی، حضور کارشناسان توانمند در این گونه برنامه ها است.

وی افزود: امروزه به سبب تعدد ابزار و امکانات، مشاهده فیلم های سینمایی آسان شده و بینندگان رغبتی به تماشای این فیلم ها از طریق تلویزیون ندارند و می توان گفت کمترین بیننده های تلویزیونی مربوط به فیلم های سینمایی است.

مدیرگروه فرهنگ و معارف شبکه اول سیما تصریح کرد: برنامه های زنده و گفت‌و‌گو محور از برنامه های پر بازدیدی هستند که باید برای آنها برنامه ویژه ای داشت که علاوه بر حضور کارشناسان توانمند، باید توجه ویژه ای نیز به موضوع به روز شدن کارشناسان داشته باشیم.

وی تکرار بدون روزآمدی را از مهم‌ترین آسیب ها در روند ساخت برنامه های کارشناس محور دانست و خاطرنشان کرد: کارشناسان برنامه های تلویزیونی به ویژه برنامه های معرفتی، اندیشه ای، تربیتی و اخلاقی، باید بتوانند متناسب با گذشت زمان خود را با نبض مخاطب تنظیم کرده و اطلاعات خود را به روز کنند.

حجت الاسلام رحیم زاده اضافه کرد: سطح برنامه های کارشناسی تلویزیون دچار ابتذال شده و این مشکل نیز ناشی از بدنه سازمان صدا و سیما است که اینگونه برنامه ها برایش کم اهمیت شده است و در واقع غیرت برنامه سازی که باید در جان برنامه ساز وجود داشته باشد، دچار آسیب شده است.

مدیرگروه فرهنگ و معارف شبکه اول سیما با تأکید بر عناصر اصلی موفقیت کارشناسان در برنامه های تلویزیونی اظهار کرد: علم، رفتار و تداوم؛ سه عنصر موفقیت کارشناسان در برنامه های تلویزیونی هستند که توجه به این عناصر می تواند سبب حفظ برنامه های تلویزیونی در نگاه مخاطبان شود.

وی در ادامه ابراز کرد: یکی از راه های ارتقای برنامه های تلویزیونی و افزایش کیفیت آنها، حذف برنامه های غیر کیفی است و در این مسیر باید برنامه هایی که دچار نوعی ضعف بوده و در حال انقراض هستند، از آنتن شبکه های تلویزیونی حذف شوند.

حجت الاسلام رحیم زاده موضوعات مورد بحث در برنامه های تلویزیونی را نیز از عناصر مهم تأثیرگذاری این برنامه ها دانست و گفت: علاوه بر مسأله کارشناس، موضوعات مورد بحث نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بگونه ای که این برنامه های باید به جای سؤال محور و شبهه محور بودن، به سمت مسأله محور شدن پیش بروند.

مدیرگروه فرهنگ و معارف شبکه اول سیما در پایان خاطرنشان کرد: ما در بدنه برنامه سازی صدا و سیما با فقدان نیروهای بصیر و دانشمند روبرو هستیم و آسان خواری در برنامه های تلویزیونی به یکی از مشکلات اساسی در تولید این برنامه ها تبدیل شده است./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات