۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۵۴۰۰۴
سید علی فضل الله:

مذهبی جلوه دادن اختلافات از توطئه‌های غرب علیه اسلام است

امام جمعه بیروت تأکید کرد که مذهبی و طایفه ای جلوه دادن اختلافات بسیار دردناک است و توطئه ای غربی علیه اسلام به شمار می آید.
حجت الاسلام علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت که به عراق سفر کرده است، در همایشی با عنوان «اسلام و چالش های کنونی» در دانشگاه کوت سخنرانی کرد.

وی گفت: تجربه ها نشان داد که اعتماد به کشورهای بزرگ به هیچ وجه صحیح نیست چرا که درصدد تسلط بر کشور و ثروت های آن هستند. این کشورها خود را به عنوان فعال در زمینه حقوق مردم جلوه می دهند اما تنها به فکر مصالح و تحقق سیاست های خود هستند.

این روحانی لبنانی با اشاره به حمایت این کشورها از جدایی اقلیم کردستان تصریح کرد: برخی کشورها از جدایی طلبی در یک کشور حمایت کرده و در برابر جدایی طلبی در کشور دیگر می ایستند. این کشورها طرح فدرالسیم یا تجزیه عراق را به عنوان راه حل مشکلات این کشور عنوان می کنند ولی با این توطئه می خواهند نزاع و درگیری در منطقه را گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات را باید با دست خودمان حل کنیم و از اعتماد به کشورهای استکباری دوری جوییم، اظهار داشت: مذهبی و طایفه ای جلوه دادن اختلافات بسیار دردناک است چرا که این اختلافات کاملا سیاسی هستند اما آنها را مذهبی جلوه می دهند. مذاهب هم اکنون گویی در برابر یکدیگر قرار گرفته و همه نیز خود را قربانی می پندارند.

حجت الاسلام فضل الله مسؤولیت این فتنه را متوجه کشورهای غربی دانست و ادامه داد: کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از اسلام به عنوان یک پدیده وحشی یاد می کنند که گویی می خواهد جهان را در اختیار خود قرار دهد. آنها با مخدوش کردن چهره اسلام درصدد تضعیف این دین و تسلط بر مسلمانان هستند.

امام جمعه بیروت وحدت را تنها راه ساخت و تقویت دولت ها خواند و تأکید کرد: تندروی مذهبی و طایفه ای تکفیری با تندروی مذهبی و طایفه ای تکفیری پاسخ داده نمی شود همانگونه که نمی توان پاسخ تروریسم را با تروریسم داد چرا که این مساله سبب تحکیم تندروی خواهد شد./980/ب902/د

ارسال نظرات