۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۵۹۶۰۱
حجت الاسلام حسین‌پور مطرح کرد؛

رابطه صمیمی مردم و روحانیت در طرح آرامش بهاری

در طرح آرامش بهاری ۱۲۰ روحانی در امامزادگان استان تهران در چهار رشته به مردم‌ مشاوره می دهند.
حجت الاسلام حسین‌پور، مسؤول امور اعزام مبلغین اوقاف استان تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین‌پور، مسؤول امور اعزام مبلغین اوقاف استان تهران در مورد طرح آرامش بهاری خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری نوروز امسال ۱۲۰ مبلغ اعزامی از قم برای پیش‌برد برنامه‌ها در خیمه‌های معرفت مستقر در بقاع متبرکه و امامزادگان (ع) بهره بردیم.

مسؤول امور اعزام مبلغین در ادامه افزود: مبلغان در چهار رشته تخصصی کار با کودک، چندرسانه‌ای، مشاوره خانواده و غرفه وقف در خیمه‌های وقف حضور دارند و همگی تحصیلات تخصصی این دوره را علاوه بر علوم دینی کسب کرده‌اند. 

حجت الاسلام و المسلمین حسین‌پور بیان کرد: ارتباط معنوی و اندوخته علمی در حوزه مهارت زندگی، موجب شده تا این عزیزان به سطوح مختلفی در حل مشکلات و مسائل مردم به دست آورند.

مسؤول امور اعزام مبلغین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: با توجه به اینکه مردم اعتماد خاصی به لباس روحانیت دارند، به نکات و توصیه‌های آنان توجه بیشتری می کنند.در حقیقت در این طرح مردم و روحانیت ارتباطی بسیار خوب با یکدیگر دارند.

وی در همین راستا اذعان داشت: مهارت همدلی، گوش دادن و برقرار ارتباط موثر با مخاطبان از دیگر ویژگی‌های ضروری برای انتخاب مبلغین در این ایام است تا تعامل با مسافران نوروزی و زائران با سهولت بیشتری انجام شده و پیام دین به آنان منتقل گردد.

حسین‌پور با اشاره به نقش مبلغین در طرح آرامش بهاری اشاره کرد: مبلغین در این طرح به مثابه حلقه واسطی هستند که در عین برقراری ارتباط بین فرد و دین، پیوندهای بین فرد و خانواده را نیز تقویت کرده و احترام به والدین و تکریم آنان را در قالب فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به آنان آموزش می‌دهند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۲

ارسال نظرات