۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۶۱۶۲۶
امام جمعه تبریز:

ارتش همواره در کنار مردم و برای ملت بوده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: وفاداری ارتش به انقلاب اسلامی و پیوستن به صفوف بهم فشرده مردم در مبارزات سال های ۵۷ خاطراتی ماندگار در تاریخ معاصر کشور را به یادگار گذاشته است.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت روز ارتش در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ارتش همواره در کنار ملت و برای ملت بوده است و این پیوند ناگسستنی می باشد.

وی با بیان این‌که وفاداری ارتش به انقلاب اسلامی و پیوستن به صفوف بهم فشرده مردم در مبارزات سال های 57 خاطراتی ماندگار در تاریخ معاصر کشور را به یادگار گذاشته است، افزود: تاریخ انقلاب گواهی می دهد که ارتشیان از ۱۹ بهمن 1357 به تدریج با انقلاب اسلامی همراه شدند و به صفوف مردم پیوستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بسیاری از قائله‌ها و توطئه‌های ضدانقلاب در نخستین سال‌های پیروزی نهضت ملت ایران با جانفشانی برادران ارتشی خنثی شد، گفت: ناآرامی‌های ترکمن صحرا و رشادت ارتش در آذربایجان و کردستان فراموش نشدنی است، به عبارت دیگر ارتش هیچ‌گاه جدا از ملت نبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که عده‌ای از نخستین روزهای پیروزی انقلاب به دنبال انحلال ارتش بودند و برخی با تبلیغات منفی علیه این نهاد درصدد تخریب ارتش برآمدند، گفت: دشمنان کمین کرده انقلاب و برخی ناآگاه در داخل که سخن از انحلال ارتش به میان می‌آوردند به د نبال براندازی انقلاب بودند.

وی با بیان این‌که دیدگاه امام خمینی(ره) در چنین شرایطی حفظ ارتش و توصیه به نظم و رعایت سلسله مراتب بوده است، افزود: ارتش نه تنها در دوران انقلاب، بلکه در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها توانسته دین خود را ادا کند و در دفاع از حریم نظام و انقلاب لحظه‌ای غفلت نمی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری این‌که رهبر معظم انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتش حزب الله نامیدند و ارتش را در تراز اسلام خطاب کردند، گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه، نیروی انتظامی و بسیج با حفظ وحدت و تبعیت از ولایت در مسیر تعالی نظام فعالیت کرده و خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که عزت و اقتدار نظام مرهون مجاهدت نیروهای مسلح است، تصریح کرد: به جرأت اعلام می کنیم؛ امروز نه آمریکا، نه اسرائیل و نه رژیم آل‌سعود هیچ یک توان مقابله با اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ندارند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات