۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۳۷۸۵
حضرت آیت الله نوری همدانی:

حفظ انقلاب در گرو زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت است / ملتی که روحیه شهادت دارد هیچ گاه ذلیل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه گفت: حفظ این انقلاب در گرو زنده نگه داشتن این فرهنگ غنی است و اگر فرهنگ جهاد و شهادت نباشد کاری از پیش نخواهیم برد.
1/ آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و همچنین برخی از والدین شهدا در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب گفت: والدین شهدا با نثار فرزندان خود نقش بسیار مهمی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشتند.

وی درک عظمت انقلاب اسلامی را نیازمند داشتن فرهنگی بالا دانسته و تاکید کرد: ملتی که روحیه جهاد و شهادت را دارد هیچگاه ذلیل نمی شود و همواره قله های ترقی و پیشرفت را خواهد پیمود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هر شهری از شهرهای ایران شهدای بسیار زیادی را تقدیم این انقلاب کردند و ما همواره مدیون شهدا و خانواده های بزرگوارشان هستیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت : حماسه آفرینی های ملت ایران و شهدا باعث پیروزی انقلاب شد و ما باید سعی کنیم مردم همواره در صحنه حاضر باشند و آنها را راضی نگه داریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب خطاب به مسئوولان کشور تاکید کرد: باید با برنامه ریزی لازم سعی کنید فقر و بیکاری و گرانی را برطرف و برای مردم شغل و رفاه لازم ایجاد کنید.

وی با اشاره به گرانی و تورم موجود درجامعه بر ضرورت رفع این مشکل تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر حدود هفتاد درصد از مردم از مشکل گرانی قیمت ها رنج می برند و مسئولان باید سعی کنند با برنامه ریزی لازم این مشکلات را مرتفع نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش ولایت فقیه هدف از توطئه های دشمنان را ضربه زدن به جایگاه ولایت فقیه دانست و گفت: ولایت فقیه رکن نگهدارنده انقلاب است و دشمنان نیز این موضوع را درک کرده اند و درصدد ضربه زدن به این اصل هستند و ما باید همچون گذشته در مقابل نقشه های آنها بیدار و بصیر باشیم.

این مرجع تقلید جهان تشیع در بخش دیگری از سخنانشان از عشق و ارادت مثالزدنی مردم به ولایت فقیه سخن گفت و افزود: خوشبختانه الان مردم ما حاضر هستند در را ه ولایت فقیه جان بدهند و این موضوع را بعد از اتفاقات و فتنه های اخیر نیز به اثبات رساندند.

وی همچنین در این دیدار به بیان خاطراتی از دوران حضور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل پرداخت و گفت: شهدا افتخار ایران اسلامی هستند و بنده نیز حضور در جبهه ها را افتخار بزرگی برای خود می دانم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه گفت: حفظ این انقلاب در گرو زنده نگه داشتن این فرهنگ غنی است و اگر فرهنگ جهاد و شهادت نباشد کاری از پیش نخواهیم برد.

وی همچنین با گرامیداشت دهه مبارک فجر بر ضرورت برگزاری پرشور راهپیمایی روز 22 بهمن ما ه تاکید کرد و بیان داشت: مردم باید با صلابت و هوشیاری در این راهپیمایی شرکت کنند تا به طور کلی فتنه قلع و قمع شود.

این مرجع تقلید جهان تشییع از اقدامات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی نیز قدردانی کرد و گفت: این سازمان باید با برنامه ریزی مناسب دعای سمات خانواده های شهدا که هم اکنون در قم برگزار می شود را در سراسر کشور توسعه دهند.

در ابتدای این دیدار نیز مسعود زریبافان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سخنانی از مواضع انقلابی و صریح این مرجع تقلید در حمایت از ولایت فقیه و آرمان های امام و رهبری قدردانی کرد. /924/پ202/ف.


ارسال نظرات