۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۳۸۸۴
آیت الله نورمفیدی:

ولایت فقیه میراث ماندگار امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: پیروان امام راحل باید میراث امام را که ولایت فقیه است، حفظ کنند.
آيت الله نور مفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در مراسم عزاداری ایام ماه صفر که با حضور جمعی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به این که انسان مومن، انسان با عاطفه ای است، در سخنانی گفت: دوست داشتن خدا یک دوست داشتنی است که هیچ جیز جایگزین آن نخواهد بود.واگر با تمام وجود در سراسردلتان این عظمت و حضور خدا را احساس کنید، خداوند یک رابطه خاصی با ما برقرار می کند و قطعا بدانید که خدا به یاد شماست و این در واقع یاد حقیقی به خداوند است.

وی در بخش دوم سخنانش با اشاره به این که مهمترین قوه، اسلحه و پایگاه قدرت نظام،مردم هستند، گفت: پایگاه قدرت نظام اسلحه نیست، بلکه مردم هستند، اسلحه برای ترساندن دشمن است که لازم و ضروری است، اما اسلحه و قدرت واقعی نظام، مردم هستند.

امام جمعه گرگان افزود: امام راحل برآن بود که ارزش ها و احکام اسلامی را چتر پوششی نظام قرار دهد. در واقع در زیر چتر ارزش های دینی و خدایی، تکیه گاه و منشاء قدرت نظام را مردم می دانست.و هدف ما هم پیاده کردن ارزش های الهی در جامعه است.

امام جمعه گرگان درادامه با بیان این که ولایت فقیه میراث گران بهای امام خمینی (ره) است، گفت: مسأله ولایت فقیه یکی از مبانی حضرت امام (ره) بود که خود آن بزرگوار از زمانی که در نجف بود به دنبال تبیین آن بود، در واقع ولایت فقیه میراث امام (ره) است و ما که خود را پیرو امام راحل می دانیم باید میراث امام (ره) را که ولایت فقیه است، حفظ نماییم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اتفاقات اخیر درکشور، تصریح کرد: می توان گفت یک مسأله دعوای داخلی اتفاق افتاد، اما واقع این است که بعضی ها آن چنان این مسئله داخلی را تشدید کردند که این مسئله به وادی های دیگری افتاد، که قطعا هیچ کدام از ما، آن را نمی خواهیم . چرا که ما علاقمند به امام (ره) و میراث های امام راحل هستیم.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: امروز وظیفه مهم عقلا و دلسوزان جامعه این است که از افراطی گری ایی که با کمال تاسف پیدا شده و ممکن است از هر دو طرف باشد، جلوگیری کنند.چون نهایت تفکر افراطی گری این است که زیر پرچم آن کسی نمی ماند.

وی یادآور شد: تا اینکه کسی حرف مخالف نظر آنها را می زند، بر چسب ضد ولایت فقیه می زنند که دراین راستا مقام معظم رهبری نیز فرمودند، به کسانی که مخالف نظرمان باشد،نسبت ضد ولایت فقه ندهید.

آیت الله نورمفیدی در بخش پایانی سخنانش خطاب به رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: مسؤولیت سنگین امروز شما جلوگیری از افراطی گریها است. چرا که تفکر افراطی گری بسیار خطرناک است و خوره و سرطان انقلاب به شمار می آید. و اگر خدای ناکرده به جان انقلاب بیفتد وادامه پیدا کند باید احساس خطرکنیم.

وی افزود: وظیفه شما این است که با دفاع از رهبری و ولایت فقیه، اصول انقلاب، ارزش های دینی و قانون اساسی در صحنه باشید و فعالیت کنید. و ازاین افراطی گری جلو گیری نمایید که در این برهه از زمان وظیفه ما به شمار می آید.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان ما دندان تیز نموده و حتی متاسفانه بعضی از کشورهای عربی صحنه ای را برای ما در دنیا بوجود آوردند، گفت: اعتقادم بر این است که چنانچه بتوانیم انسجامی را با اندیشه های گوناگون و سلایق مختلف، طبق قوانین در چارچوب آن ایجاد نماییم، همان طوری را که امام راحل فرمودند، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: وظیفه مهم ما این است که با حفظ وحدت و انسجام ملی، یه عنوان دو برادر در کنار هم باشیم و حول محور قانون اساسی و رهبری کشور را به سر منزل مقصود برسانیم و پرچم این نظام را تقدیم امام زمان (عج)قرار دهیم.

گفتنی است در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی و نوحه خوانی پرداخت./950/د102/ص

ارسال نظرات